Perhepetiläset huomio!

Meillä poika 1 v,10kk nukahtaa omaan sänkyynsä, joka on meidän sängyssä kiinni. Joka yö hän kuitenkin kömpii meidän väliin nukkumaan, jossa nukkuu myös paljon levollisemmin kuin omassaan. Hän on aina ollut vähäuninen ja unet edelleen katkeilevat 2-3 kertaa yössä. Huomaan hänen kaipaavan kovasti läheisyyttä ja siksi antanut nukkua vieressämme. Nyt meille on elokuussa syntymässä toinen lapsi. Mietin tässä kovasti miten kannattaisi menetellä jatkossa. En haluaisi tähän uuteen elämäntilanteeseen suuria muutoksia nukkumisjärjestelyjenkin suhteen. Uudessa sisaruksessa varmaan jo tarpeeksi sulateltavaa. Sitä vaan mietin, että miten käy, kun vauvakin valtaa meidän sängyn. Itse olen herkkäuninen ja häiriinnyn helposti unessani. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja miten asia järjestyi kohdallanne?

Huisi hippu
jos teillä on tyyliin runkopatjaparisänky, niin hommatkaa yks samanlainen lisäksi, tulee super-isosänky eikä vaan sänkujen joukko. sitten kun lapset osaa nukkua yksinänsä, nämä sängyt erotetaan toisistaan.

muoks. siis esim kolme kpl 90cm leveitä vierekkäin.

Me ratkaistiin aikanaan ongelma ostamalla yksi lisäsänky. 3*90cm oli sitten tilaa ja nukkumisjärjestys oli vauva-minä-lapsi-isä / minä-vauva-isä-lapsi... N. 8kk ikänen oli kun lapset oli jo molemmat keskessä vierekkäin eikä ollu mitään hätää. Paitsi jos ite halus miehen kainaloon, niin sinne oli matkaa :( :D

Meillä on sama homma, nyt ennen vauvan syntymää siirrämme aina omaan sänkyynsä kun kömpii viereen. Nukkuu kyllä sielläkin ihan levollisesti, eikä tule väliimme edes joka toinen yö, mutta toisinaan sitten on kausia, jolloin ei haluaisi omaan sänkyynsä ollenkaan.

Meillä myös huonouninen esikoinen ja perhepedissä aina nukuttu. Välillä sivuvaunussa, mutta tästä kömpii viekuun. Tosiaan tarvii tätä läheisyyttä pystyäkseen nukkumaan. Vauvan synnyttyä hänen pinnis on toisella puolella, jossa nukkuukin ekan unipätkän. Loppuyön nukumme kaikki samassa petissä. Niin mies nukkuu olohuoneessa ,koska hän nukkuu siellä paremmin. Muutamia öitä ollaan yhdessäkin kaikki nukuttu siten että käännymme poikittain sängyssä. Kohta on tarkoitus kokeilla taas esikkoa omaan sänkyyn, kun ikää lähes 3v ja nyt tuntuu viimein alkaneen nukkua yöt heräämättä kertaakaan.

Kiva kuulla, että muillakin samanlaisia tilanteita. Meille kans tulossa kuukauden päästä vauva ja esikoinen 1v 7kk kömpii joka yö sivuvaunusta viereen. Ollaan kans hankkimassa vielä tavallinen sänky parisängyn viereen. Ja kait mies sit nukkuu reunalla ja mä lasten välissä. :heart:

Mä kannatan myös leveää sänkyä. Meillä vauva (tai nyt jo 9kk ;) ) on oikeastaan aina nukkunut ekat 1-2h omassa sängyssään, mutta sitten siirtynyt mun viereen. Samaten meidän isompi tyttö nukkuu omassa sängyssä (ja vieläpä omassa huomeessaan) aamuyöhön jolloin juoksee sitten meidän väliin. Vanhemmalla tytöllä on melkoiset heittojalat, joten meillä nukkuu juniori pinnäsängyn ja äidin välissä ja vanhempi tyttö sitten isän aj äidin välissä. Meillä on normileveä parisänky, mutta ekstrat parikymmentä senttiä ei kyllä olisi pahitteeksi :D

Meillä esikoinen on jo 2½ vuotta, nukkuu jo omassa sängyssään omassa huoneessaan. Tulee kuitenkin yöllä edelleen meidän väliin (ei joka yö ).
Vauva syntyi 3kk sitten ja menee nukkumaan illalla omaan sänkyynsä joka on meidän sängyn vieressä. Jossain vaiheessa tulee syömään ja jää meidän sänkyyn.

Meillä on normaali 160 leveä parisänky ja nukutaan usein siinä kaikki 4. Aika ahdasa on, mutta mahdutaan.

meillä ei kyllä mahduta kaikki neljä, minä+mies+poika 3v ja tyttö vajaat 2v. sängyssä vikaa siis, mutta kuopus on alkanut nukkumaan o-m-a-s-s-a sängyssä. historiallisen ihmeellistä.. ei nyt välitetä että se oma sänky on sivuvaununa, tai ettei siellä aina kokoyötä viihdy :p

Yhteistyössä