V
viivi
Vieras
En jaksa lukea kaikki avastauksia, mutta vastaan silti. Minusta voi tehdä juuri niin kuin parhaaksi näkee ja se paras voi olla tänään eri kuin huomenna. Omani on nukkunut vastasyntyneestä lähtien useimmat yöt omassa sängyssää mutta samassa huoneessa kuin vanhemmat. Minusta tämä n ollut kaikkein helpoin ratkaisu. Minua pelotti varsinkin vastasyntyneen kanssa nukkua vieressä kun pelkäsin että joko minä tai mieheni kaatuisi päälle (meillä ei ollut mahdollisuutta laittaa vauvaa seinän ja äidin väliin) ja kovasti pulauttelevan vauvan kanssa oli parempi syöttää makuuhuoneen nojatuolissa jolloin vauva tuli nostettua ihan luontevasti pystyasentoon ennen takaisin nukkumaan laittoa ja hän sai röyhtäistyä. Jos imetin sängyssä nukahdin ennen kuin vauva lopetti ja vauva heräsi tuntia myöhemmin kovaan mahakipuun ja oksensi. Vauva on kuitenkin aina saanut tulla viereen jos ei ole halunnut nukkua omassa sängyssään ja ensimmäisen puolivuotta lapsi nukkuikin aamuyön syötön jälkeen usein vieressä. Nyt lapsi on vuoden ikäinen ja on kuukauden verran nukkunut omassa huoneessa. Tähän päädyttiin siitä syystä että lapsi alkoi heräillä öisin vanhempien ääniin (kuorsaukseen). Edelleenkin otamme lapsen viereen nukkumaan jos hän niin haluaa ja varsinkin jos toinen vanhemmista on poissa kotoa yön yli hän nukkuu vieressä.
Lapseni oli vastasyntynyt kun Kelan sanomissa joku olevinaan erittäin ammattitaitoinen lasten ylilääkäri väitti että viimeistään 3kk iässä lapsi on siirrettävä omaan huoneeseen nukkumaan. Siihen loppui minun ohjeiden lukemiseni ja päätin että teen niin kuin parhaalta tuntuu.
Lapseni oli vastasyntynyt kun Kelan sanomissa joku olevinaan erittäin ammattitaitoinen lasten ylilääkäri väitti että viimeistään 3kk iässä lapsi on siirrettävä omaan huoneeseen nukkumaan. Siihen loppui minun ohjeiden lukemiseni ja päätin että teen niin kuin parhaalta tuntuu.