Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
paitsi että kun poika oli pieni ja nukkui siis imetyksen jälkeen mun vieressä kunnes heräsin uudelleen ja siirsin omaan sänkyyn, niin nukuin todella huonosti, kokoajan samassa asennossa, heräsin pienimpäänkin liikkeeseen, poika nukui samassa huoneessa 5kk ikään asti, havahtui jokaiseen ääneen ja liikkeeseen mitä yöllä kuului.. heräiltiin siis 5-7 kertaa öisin.. kun poika siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan niin heräämiset väheni heti, mun unen laatu parani, samaten pojan... toki jouduin näkemään sen vaivan että kävelin alakertaan hakemaan vastikkeen ja sitten pojan huoneeseen ja sieltä sitten omaan sänkyyn kun poika oli syönyt mutta yhtälailla oisin joutunut alakerrassa käymään vaikka poika olisvieressä nukkunutkin...
lisäksi, nyt ei todella ole sitä ongelmaa että tuo kohta 2v ipana kömpisi sänkyyn... saan siis nukkua rauhassa, joko yksin tai miehen kainalossa...
Lämpö lastasi kohtaan oikein huokuu kirjoituksestasi...
melkoinen kommentti... se että rakastan lastani yli kaiken ei tarkoita sitä että haluaisin pojan viereeni potkimaan ja riekkumaan unissaan, arvostan omaa untani oman jaksamiseni takia.. ja kun kerran pojalla ei mitään ongelmia ole tämän järjestelyn suhteen... lisäks, kun vierestä olen seurannut sitä kuinka kolme lasta ja vanhemmat yrittävät sopia samaan sänkyyn kun ovat tottuneet vieressä nukkumaan niin ei kiitos sitä samaa... että 4 vuotiasta koitetaan opettaa omaan sänkyyn, josta kumminkin kömpii vanhempien viereen.. samaten pikkusisko.. lisäksi, mie nyt vaan tykkään nukkua miehen kainalossa tai ihan vaan yksin... enkä jaksa ainaisia niska ja hartia kipuja mitä tulee kun yritänkin lapsen vieressä nukkua...
Jotkut vaa onnistuvat tekemään nukkumisjärjestelyistä sellaisia, että mitään taisteluita ei tarvitse käydä. Eikä tarvitse laittaa lasta häkkiin 2-vuotiaaksi asti öisin.
4-vuotias on jo sen ikäinen, että pärjää yön yksinkin, vaikka tietenkin jos on kipeänä tms niin saattaa tarvita äitiänsä enemmän. Mä ajattelisin, että hankin tytölle oman sängyn hänen ollessaan n 3-vuotias ja hän saa sitten itse päättää milloin siirtyy siihen nukkumaan, ja milloin hän sitten haluaa omaan huoneeseensa nukkumaan.
Mutta en aio kieltää lasta tulemasta luokseni, enkä laita omaan sänkyyn ennen kun lapsi on tarpeeksi iso tullakseni luokseni itse tarpeen mukaan. Voin kuvitella pienen lapsen kauhun kun hän herää keskellä yötä pimeässä yksin eikä pääse mitenkään äidin luokse...