Perhepeti-milloin pinnikseen?

Meidän vaavi, nyt 7 vkoa nukkuu onnellisesti iskän ja äiskän välissä perhepedissä.
Nyt kuitenkin mietityttää missä vaiheessa kannattaa ja miten ruveta pinnikseen siirtämään? Onko hyviä vinkkejä?Kuulisin myös mielelläni miten te muut olette asian ratkaisseet!!

Kiitos jo etukäteen,
renee
 
Meillä nukkuu vieläkin äitin vieressä. Keskellä en uskalla pitää, kun isä nukkuu niin sikeästi. Nyt olen alkanut silloin tällöin laittamaan pinnasänkyyn illalla ja yöllä kun poika tulee tisulle se jää viereen. Itse ajattelin siirtyä pinnikseen tuossa puolen vuoden iässä, kun näyttää siltä että poika ei enää syö yöllä. Meillä näin.
 
meillä poika jo 9kk ja edelleen joka yö nukkuu osittain tai kokonaan meidän viekus :heart: nyt ollaan alettu nukuttamaan omaan sänkyyn ja yleensä aamulla 6 poika herää ja haluaa viereen josta jatketaan noin 3-4tuntia vielä nukkumista..
 
hmmm,muisteleisin että meillä siirryttiin pinnikseen puolen vuoden hujakoilla.ihan imetyksen sujuvuuden takia nukuttiin viekukkain,siinä se syöpöttely onnistui ilman että juuri tarvitsi herätäkkään. ja omaan sänkyyn vaan sitten yksi ilta laitettiin,ilman sen kummempia taikoja nukahti sinne. kun on masu täynnä ja väsy olo niin kyllä se uni sieltä tulee. pinnis muuten meidän sängyn vieressä,en vielä raskisi omaan huoneeseen viedä.....ikää nyt 9kk.
 
6kk siirtyi kokonaan kun alkoi olla niin levoton nukkuja. Ei siinä minun mielestäni ei ole sellasta kannattavaa aikaa, joku voi nukkua pitkäänkin ennen siirtymistä ja toinen siirtyy aikasemmin. Meillä se tehtiin hiljakseen ja pehmeästi, ei mitään huudatuksia. 5kk nukkui kokonaan vieressä ja se kokonaan siirtyminen oli tuolloin 6kk.
 
Meillä siirtyi tyttö 3kk ikäisenä omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan. Oli mennyt jo koko perheen nukkuminen vähän liian vaikeaksi, kun isä joutui nukkumaan toisessa huoneessa kun valtasimme tytön kanssa sängyn, enkä minä saanut enää kunnolla nukuttua tyttö vieressä kun pyöri ja ähisi niin paljon. Siirto omaan sänkyyn sujui täysin ongelmitta, luulen että oli meille tosi hyvä aika siirtää omaan sänkyyn.
 
Meillä nukkuu 9kk vauva vielä vieressä niin että pinnasänky on mun sängyn vieressä ilman yhtä laitaa "sivuvaununa". Ajattelin pitää siinä niin kauan kunnes yösyötöt loppuu. Poika ei vielä ryömi tai konttaa, eli ei ole juuri pelkoa, että hän tippuisi lattialle. Pyöriä hän kyllä osaa, mutta sen pysäyttää peittorulla -ainakin vielä :)
 
Meillä nukkuu 9kk vauva vielä vieressä niin että pinnasänky on mun sängyn vieressä ilman yhtä laitaa "sivuvaununa". Ajattelin pitää siinä niin kauan kunnes yösyötöt loppuu. Poika ei vielä ryömi tai konttaa, eli ei ole juuri pelkoa, että hän tippuisi lattialle. Pyöriä hän kyllä osaa, mutta sen pysäyttää peittorulla -ainakin vielä :)
 
Meidän 9kk tyttö nukkuu vieläkin lähes kokonaan mun vieressä. Illalla nukahtaa tissille ja aina joskus (ehkä kerran viikossa :ashamed: ) siirrän sen siitä pinnikseen jossa nukkuu aamuyöhön asti, viimeistään kolmen-neljän maissa herää kuitenkin syömään jolloin siirtyy äidin kylkeen. Tavallisesti nukkuu kuitenkin koko yön vieressä. Meillä on pinnis mun puolella sängyssä kiinni, ettei pääse putoamaan sängystä. Herättyään aamulla nousee yleensä sitä vasten seisomaan ja alkaa jutella niin kovasti että äiti kyllä herää :D Tyttö syö aamupuolella yötä ainakin 3 kertaa eikä mua kyllä haittaa yhtään, saa jatkaa vielä mun puolesta sanokoot neuvolan täti mitä sanoo :D
 
Meitin poika on nukkunut 2 vk:n ikäisestä omassa sängyssään. Meillä ei nukkunut kukaan, isä, äiti eikä vauva silloin kun oltiin perhepedissä. Mun mielestä lapsen voi siirtää omaan sänkyyn silloin kuin siltä tuntuu. Jos haluat siirtää vauvan 7 vk:n ikäisenä, ja se teidän perheen tapoihin parhaiten sopii, niin musta se on silloin paras ratkaisu.
 
Meidän vauva siirtyi kolmikuisena pinnasänkyyn. Alkoi nukkuminen perhepedissä olemaan hankalaa kun liikkui yöllä niin paljon. Siirtymisessä ei ongelmaa eikä vippaskonsteja. Tästäkin eteenpäin monasti aamuyöstä jäänyt sänkyyn kun en ole jaksanut/viitsinyt siirtää imetyksen jälkeen takaisin pinnasänkyynsä. Nyt lapsi n 6 1/2 kk enkä ole enää uskaltanut viereen jättää( ja lopettelen yösyömisiä muutenkin ) kun on kova kierimään ja onnistui mökillä tippumaan lattiallekin( ei onneksi käynyt kuinkaan ). Seuraava vaihe olisi siirtää omaan huoneeseen. Herään usein pieneenkin vauvan äännähdykseen turhaan. Odottelen kuitenkin ensin että yösyömiset ovat suunnilleen jääneet.
Noin yleisesti mun mielestä lapsi nukkukoon miten kullekin perheelle sopii. Jossain neuvolan oppaissahan lukee ettei pitäisi perhepedissä nukuttaa ollenkaan!
 
Meillä siirrettiin poika omaan sänkyyn noin 4 kuisena. Sitä ennen hän ei yksin suostunut siellä nukkumaan. Yritettiin kyllä alusta saakka, mutta ei viihtynyt siellä hiljaa minuuttiakaan vaikka umpiunessa olisi siirretty ja hereillä laitettaessa vielä vähemmän. Siirron aikoihin oli yösyömisetkin vähentyneet jatkuvasta max kahteen ja pian siirron jälkeen alkoi pääsääntöisesti nukkumaan ilman syöttöjä.

Esikoinen taas nukkui alusta alkaen omassa sängyssään, nukkui syömättä n. 23 -08 1 kk ikäisestä lähtien!
 

Yhteistyössä