perhepedistä kysyttävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuutikki

Vieras
Olen muutamana yönä ottanut vauvan viereen (3kk) kun heräilee ja haluaisi sylissä vaan olla. Yöt on mennyt ihan hyvin, mutta jotenkin pelottaa että tukehdutan vauvan tissin alle..
Miten saatte hyvin nukutuksi vauva vieressä? Entä sitten kun vauva laitetaan toiselle tissille (niin että on miehen ja minun keskellä)
Laitatteko jotain miehen ja vauvan väliin ettei vahingossa nuku päälle.
Entä sitten laitatteko jotain itsenne ja vauvan väliin kun vauva on syönyt?
Jotenkin tuntuisi niin helpolta että vauva olisi vieressä, ei tarvitsisi aina herätä (meillä herää tosi usein yöllä)

ellei äiti ole sairas, humalassa tai yliväsynyt, nisäkäs herää kyllä ennen kuin runnoo oman lapsensa. Se uni on semmoista "helposti havahtuvaa", vaikkei sitä tiedostakaan. Se on "äidin unta"

Vrt: en herää herätyskelloon kun mies lähtee töihin, mutta herään jos vauva haukottelee

Terve aikuinen joka ei käytä mitään päihteitä tai vireystilaan vaikuttavia lääkkeitä ei nuku vahnigossa vauvan päälle. Mulla on neljä nukkunu perhepedissä ja pienin edelleen =) Itseni ja vauvan välissä en ole käyttänyt mitään, mutta kun laitan keskelle niin miehen ja vauvan väliin laitan ison tyyny. En siksi et mies muussaisi sen pienen vaan siks et mies herää jos lapsi kääntyillee ja potkii yöllä (pitää töihin jaksaa hänen).
Minä olen känny perhepedistä ja lapset. Helpompi yöllä itseki nukahtaa uudestaan syötön jälkeen kun voi vaan pötkötellä napero kainalossa, niin ei oo ihan kokonaan hereilläkään siinä.

Sekä sinulla että miehelläsi on vaistot jotka estävät teitä kierähtävän vauvanne päälle. Päihteet tosin tukahduttavat nämä, joten ei päihteitä perhepetiin! Sen lisäksi 3 kk on jo sen verran iso, että varmasti pitää meteliä jos sattuisi käymään niin että joku kierähtäisi hänen päällensä.

On ihanan helpottavaa kun vauva nukkuu vieressä; voit puoliunessa hoitaa häntä ilman että on pelkoa putoamisesta tms. Sen lisäksi vauvan ja sinun unirytmit mukautuvat toisiinsa; vauva herättää sinut silloin kun sinun unesi on keveimmillään. Saatte molemmat nukuttua paremmin, laadukkaampaa unta ja pitemään.... Kunhan pystyt rentoutumaan hänen kanssaan.

saatteko sikeästi nukuttua kuitenkin vaikka "puolivireänä" olette?
Tuntuu kun vauva nukkuu pinnasängyssä nukun tosi sikeästi, herään kyllä pienempäänkin risaukseen..kai sitä uskaltaisi ottaa sitten viereenkin nukkumaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saatteko sikeästi nukuttua kuitenkin vaikka "puolivireänä" olette?
Tuntuu kun vauva nukkuu pinnasängyssä nukun tosi sikeästi, herään kyllä pienempäänkin risaukseen..kai sitä uskaltaisi ottaa sitten viereenkin nukkumaan..

Kun nukun vauvan kanssa, herättää hän mut aamulla just oikeaan aikaan mun unirytmiin nähden. Välillä oon pyytäny siskoa kaitsee tyttöä jotta voisin nukkua vielä tunnin. Sitten kun sisko tulee herättelemään, oon ihan poikki.. Paremmin nukun siis lapsen kanssa kun ilman. Illalla en sais unta ellei tyttö nukkuis kainalossa :heart: Mistä mä muuten tietäisin hengittääkö se?

Nisäkkäät on luotu nukkumaan jälkikasvunsa kanssa aluksi, näin sujuu imetys, pissatus ja nukkuminen parhaiten molemmilta.

Nukutan vieressä, koska näin on mulle helpompaa. Enhän yöllä putoa sängystäkään, samalla tavalla en kierähdä vauvan päälle. Eikä koskaan ole mitään sattunutkaan, vaikka kolme olen jo samalla tavalla nukutellut :)

Yhteistyössä