Perhepedissä nukkuneet lapset ja unilelu

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Nyt mua kauheasti askarruttaa tämä asia että onko yleensä perhepedissä nukkuneilla lapsilla unilelua?

Itse olen nukkunut lapsena n.7-8 vuotiaaksi perhepedissä ja minulla, veljelläni eikä siskollani ei ole ollut unilelua.

Poikani nukkui n.1-vuotiaaksi meidän sängyssä ja nyt omassa sängyssä joka meidän sängyn vieressä eikä huoli mitään unileluja...

Mites muilla? :)
 
Ei oo olluunilelua kellään -oikeesti, semmosia aikoja kyllä, että etsivät illalla "unilelun" kun ovat olleet niin isoja, että ovat sanan jostain kuulleet. Edellisyönä jumalattoman iso puhuva nukke kyllä nukkui meidän sängyssä. Kukaan ei heräny vippaamaan sitä pois, kun pikkuihminen oli saanu sen nukkumaan.Isi ja äiti nukahti ennen kun neiti 2v ja nukke :D
 
Meillä vauva 8kk nukkuu perhepedissä eikä ole ollut unilelua - tosin taitaa käyttää äitin tissiä sellaisena :LOL:
Vaikka olis joku unirätti tai lelu vieressä niin ei siitä ole välittänyt, alusta asti ollu sellanen että jos alkaa tuhista/heräillä niin rauhoittuu vain kun ottaa vähän tissiä, edes tuttia ei ole huolinut juuri ollenkaan yöllä.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Meillä vauva 8kk nukkuu perhepedissä eikä ole ollut unilelua - tosin taitaa käyttää äitin tissiä sellaisena :LOL:
Vaikka olis joku unirätti tai lelu vieressä niin ei siitä ole välittänyt, alusta asti ollu sellanen että jos alkaa tuhista/heräillä niin rauhoittuu vain kun ottaa vähän tissiä, edes tuttia ei ole huolinut juuri ollenkaan yöllä.
No mutta sitähän minäkin että äiti toimii unileluna...

Siis eikö unilelun tarkoitus ole juurikin tuoda turvallisuuden tunnetta lapselle..ja perhepedissä se tunne tulee tietty perheestä...viksua :snotty:
 
Mä en oo saanu nukkua kauheen kauaa ite perhepedis,ku pikkuveli tulla putkahti,enkä muista omistaneeni varsinaista unileluakaan.tyttö nukku 9kuisesta 1veeksi meiän sängys,nyt se nukkuu taas omas sängys,eikä oo ikinä ollu unileluja tai rättiä,ei oo huolinu ikinä mitää. Alkaa vaa huitoa ja leikkiä niiten kans sängys... :D
 
Äiti ja isähän ne keskeiset unilelut ovat. Tosin on meidän lapsilla ollut sellaisia "nyrkkiin sopivia" unileluja, kuten Pikkuhiiri, Vaaneensininen nanne ja Samettikissa. Niiden kanssa on hyvä olla myös automatkoilla kun tissi ei yllä suuhun asti.

7-kuinen kesyttää parhaillaan pientä pehmosiiliä unilelukseen, sen korvat ja nyrkit on jo hyvin maisteltu ja se on jo hyvin suosittu, ja sitä hän räplää usein tissillä ollessaankin.
 

Yhteistyössä