V
vieras.
Vieras
Eipä juurikaan. Herää öisin syömään (nykyään kerran, ikää 8kk) ja joskus itkenyt hammaskipua. Koskaan ei ole herännyt ns. ilman syytä. Luulen että juuri perhepedin takia lapsi oppi painottamaan nukkumisensa yöaikoihin. Aluksi nukkui kainalossa, mutta 5-6 kuukauden iässä kun alkoi liikkumaan unissaan laitoimme sivuvaunuun - ei ongelmaa, lapsi huomasi itsekin että lisätila tuntui mukavalta ja vanhemmat silti lähellä. Kokonaan omaan sänkyyn / huoneeseen siirto on jossain määrittelemättömässä tulevaisuudessa, kunhan saamme isomman asunnon ja lapsi vaikuttaisi siihen valmiilta - kun nukkuu läpi yön, nukahtaa itsekseen ja tahtoo olla "iso tyttö". Toki meidän sängyssä on aina tilaa pienelle tuhisijalle sen jälkeenkin jos tarve vaatii.
Nukkumaan rauhoittelu on ollut pieni miinus, mutta siihenkin riittää 5-15 minuuttia ja aika on vain lyhentynyt ajan kuluessa. Ja ensimmäiset itsekseen nukahtamiset ovat jo tapahtuneet. Olen varma että tämä on meille oikea ratkaisu, turha tällaisesta asiasta on mitään elämää suurempaa ongelmaa tehdä.
Nukkumaan rauhoittelu on ollut pieni miinus, mutta siihenkin riittää 5-15 minuuttia ja aika on vain lyhentynyt ajan kuluessa. Ja ensimmäiset itsekseen nukahtamiset ovat jo tapahtuneet. Olen varma että tämä on meille oikea ratkaisu, turha tällaisesta asiasta on mitään elämää suurempaa ongelmaa tehdä.