H
hoitotäti
Vieras
Aloittelen tässä perhepäivähoitajan töitä.
Ja olen miettinyt miten saan unirytmit järjestykseen.
Omat lapset reilu 2 ja 5vuotta , nuorempi nukkuu päiväunet vanhempi ei.
Hoitolapset tulee olemaan n.1,5v ja 3v
Tämä kaikista nuorin menisi nukkumaan n.12.00 isommat n.13.00
Vai olisiko parempi yrittää saada kaikki kerralla nukkumaan...Joskin pienin nukkuu vaunuissa unensa...Ja yleensä ruokailun jälkeen on "valmis" untenmaille.. Ja epäilen ettei isompia vielä puoliltapäivin nukuta,ainakaan omani vaikka heräisi n.kello 7
Rytmi olisi tämä
Hoitopäivät alkaisi n.8.00
jolloin aamupala
ulos mentäisiin n.9-9.30
ruokailu 11.00
12.00 päiväunet
13.00 isompien päivä unet
pienempi herää uniltaan ja välipala
n.14.30 isommat herää ja välipala
15.00 kotiin lähtö
Mietin myös askartelua,yms puuhaa ..Olisiko järkevää tehdä näitä silloin kun pienin nukkuu ennen isompien päivä unia.Siis ruokailun jälkeen?
Ja sitä ruokalua olen miettinyt..Miten te perhepäivähoitajat teette ruuan valmiksi?Edellisenä päivänäkö ja siihen sitten teette lisäkkeet esim.salaatit,lämminlisäke yms?Onko teillä jälkiruokaa?
Käytönnön vinkkejä voisi laitella ja omaa päivä rytmiä jos on suunnilleen sama kuin meillä tulee olemaan eli 8.00-15.00
Kiitos avusta
Ja olen miettinyt miten saan unirytmit järjestykseen.
Omat lapset reilu 2 ja 5vuotta , nuorempi nukkuu päiväunet vanhempi ei.
Hoitolapset tulee olemaan n.1,5v ja 3v
Tämä kaikista nuorin menisi nukkumaan n.12.00 isommat n.13.00
Vai olisiko parempi yrittää saada kaikki kerralla nukkumaan...Joskin pienin nukkuu vaunuissa unensa...Ja yleensä ruokailun jälkeen on "valmis" untenmaille.. Ja epäilen ettei isompia vielä puoliltapäivin nukuta,ainakaan omani vaikka heräisi n.kello 7
Rytmi olisi tämä
Hoitopäivät alkaisi n.8.00
jolloin aamupala
ulos mentäisiin n.9-9.30
ruokailu 11.00
12.00 päiväunet
13.00 isompien päivä unet
pienempi herää uniltaan ja välipala
n.14.30 isommat herää ja välipala
15.00 kotiin lähtö
Mietin myös askartelua,yms puuhaa ..Olisiko järkevää tehdä näitä silloin kun pienin nukkuu ennen isompien päivä unia.Siis ruokailun jälkeen?
Ja sitä ruokalua olen miettinyt..Miten te perhepäivähoitajat teette ruuan valmiksi?Edellisenä päivänäkö ja siihen sitten teette lisäkkeet esim.salaatit,lämminlisäke yms?Onko teillä jälkiruokaa?
Käytönnön vinkkejä voisi laitella ja omaa päivä rytmiä jos on suunnilleen sama kuin meillä tulee olemaan eli 8.00-15.00
Kiitos avusta