Perhepäivähoito ja lasten unirytmit+ muuta vinkkiä kaivataan..Kyselee tuleva hoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitotäti

Vieras
Aloittelen tässä perhepäivähoitajan töitä.

Ja olen miettinyt miten saan unirytmit järjestykseen.
Omat lapset reilu 2 ja 5vuotta , nuorempi nukkuu päiväunet vanhempi ei.
Hoitolapset tulee olemaan n.1,5v ja 3v

Tämä kaikista nuorin menisi nukkumaan n.12.00 isommat n.13.00
Vai olisiko parempi yrittää saada kaikki kerralla nukkumaan...Joskin pienin nukkuu vaunuissa unensa...Ja yleensä ruokailun jälkeen on "valmis" untenmaille.. Ja epäilen ettei isompia vielä puoliltapäivin nukuta,ainakaan omani vaikka heräisi n.kello 7

Rytmi olisi tämä
Hoitopäivät alkaisi n.8.00
jolloin aamupala
ulos mentäisiin n.9-9.30
ruokailu 11.00
12.00 päiväunet
13.00 isompien päivä unet
pienempi herää uniltaan ja välipala
n.14.30 isommat herää ja välipala
15.00 kotiin lähtö

Mietin myös askartelua,yms puuhaa ..Olisiko järkevää tehdä näitä silloin kun pienin nukkuu ennen isompien päivä unia.Siis ruokailun jälkeen?

Ja sitä ruokalua olen miettinyt..Miten te perhepäivähoitajat teette ruuan valmiksi?Edellisenä päivänäkö ja siihen sitten teette lisäkkeet esim.salaatit,lämminlisäke yms?Onko teillä jälkiruokaa?

Käytönnön vinkkejä voisi laitella ja omaa päivä rytmiä jos on suunnilleen sama kuin meillä tulee olemaan eli 8.00-15.00
Kiitos avusta :)

ehkä isommat kantsis herättää 14,kerkeevät kunnolla syödä välipalan, kokeile laittaa hiukan aikasemmin nukkumaan siis joskus puol yhen jälkeen/maissa(sit askartelu päivinä nukkumaan sillon yhen aikaan..)..
ruuat suunnilleen teen edellisenä iltana,jos joku helppo ruoka teen sen lasten syödessä aamupalaa..

Niin tuskin nämä "aikataulut" menee niin minuutilleen :O) Et jousto varaa on aina.Meillä vielä ekaluokkalinen joka menee yhdeksään ja tulee yhden jälkeen pois...Joten töitä riittää :O)
Työaika suunnillee noin ,joustoa tietysti tulee olemaan.
Miten nopeasti se sanotte jos lasten tuonti tai hakeminen venyy?(Sellanen on vanhempien tapa ollu edellisessä hoitopaikassa...., et viruu ja viruu)
Mietin sitäkin että en tahtoisi puurokattilan kanssa kauaa odotella kun aamupala siinä kahdeksan maissa et oma lapsii ehtii kouluun.Ja iltäpäivästäkin haettaisiin silloin kun sovittu..

Ja miten usein teillä on näitä askartelu,musiikki,liikunta tuokioita
Leivotteko lasten kanssa?Mietin mitä näitä "kotitöitä" onnistuu tämän porukan kanssa tehdä juuri esim.leivontapuolelta...Itse tottunut touhuamaan koko ajan jotain ...

Niin aj nämä hoitolapset olisivat neljä päivää viikossa hoidossa..Miten menee sitten palkkaus ja tuleeko yhdelle päivälle varalapsi?Ohjaaja on lomalla ei voi hältä kysyä :O) Joskin asiat selviää kunhan ollaan yhteyksissä...

En ole hoitaja, mut lapseni hoitopaikassa saivat piirtää useinkin mutta varsinaista askartelua oli juhlapäivien alla. Mielestäni voit sanoa heti vanhemmille, että edellisenä päivänä pitää ilmoittaa aikataulumuutoksista, jotta tiedät varautua ja sanoa jos ei passaakaan. Niin ja sanot heti ja suoraan, että HALUAT lasten olevan klo 8 paikalla. Minä en ainakaan loukkaantunut hoitotätille, kun hän se työn tekee ja omassa kodissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
Niin aj nämä hoitolapset olisivat neljä päivää viikossa hoidossa..Miten menee sitten palkkaus ja tuleeko yhdelle päivälle varalapsi?Ohjaaja on lomalla ei voi hältä kysyä :O) Joskin asiat selviää kunhan ollaan yhteyksissä...

No aika lottopotii on jos sulle pystytään osoittamaan varalapsi joka viikko kerran viikossa...Että luulen tuon yhden päivän olevan sulle palkatonta.

Ja noista hoitoaikojen pitämättömyyksistä kannattaa sitten heti jo ennen hoitosuhteen alkamista olla tiukkana. Ts. tehdä heti selväksi, että sinun elämäsi on myös "aikataulutettua" ja aikataulujen muutokset pitää olla tiedossa väh. 1-2 päivää aiemmin.
Ja sen puurokattilan kanssa ei meillä ainakaan odotella :)
Jos lapsi ei saavu aamupala-aikaan, oletan vanhemman hoitaneen lapsen aamusyömiset. Meille on ohjaaja sanonut, että me etenemme päivässä oman aikataulumme mukaisesti, emmekä ole päivystysvelvollisia.
Tokikaan ei tässä työssä voi liian "kello silmässä" olla. ;)

Tähän ei kyllä kukaan muu pysty sinulle vastaamaan kuin ohjaaja. Jos ei muita lapsia ryhmääsi tule, niin on mahdollisuus, että työsopimukseesi merkitään osa-aikaisuus, jolloin palkka tulee prosentteina hoitopaikan hinnasta. Tämä on siis ihan riippuvaista kunnasta ja monesti vielä ohjaajastakin. Hoitopaikan hinta on n. 350/kk/lapsi

Hauska muuten, että tiedät miten lapset on hoidossa ja keitä he ovat, jos sinulla ei ole tietoa oman työsopimuksesi sisällöstä.

Tarkkaa työsopimusta ei ole vielä tehty.Vasta kun ohjaaja tulee lomalta.Ja pieni paikkakunta niin nämä lapset minulle jo haettu hoitoon Ja "sovittu" juttu,että aloitan heidän hoitajana. :O)

Mä olen ollut tiukkana tuon aamupuuron kanssa. 8.00-8.30 on puuto tarjolla ja jos ei sinä aikana ole tullut puurolle niin sitten syö kotona. Mä en päivystä puurokattilan kanssa. Ruoka on mulla sen verran helppoja valmistaa, että teen ne aina aamusta lasten syödessä puuroa. Perunat kiehumaan ja kastike hautumaan, laatikko uuniin tai keitto muhumaan. Yhdeltätoista on sitten ruoka valmiina, kun tullaan pihalta.
Riippuu mulla lapsista leivonko niiden kanssa. Joskus on sellaisia lapsia, joiden sormet on jatkuvasti nenässä niin jätän leipomiset illalle. Yleensäkin olen tosi tarkka hygienian kanssa, joten mä voitelen lasten leivät ja laitan ruoan valmiiksi lautaselle.
Meillä kaikki lapset menevät huilimaan/nukkumaan klo 12. Jokainen tulee ainakin kuuntelemaan sadun. Jos ei nuku niin sitten piirtelee tai tekee palapelejä, jos ei leikkiä jaksa hiljaa. Mulla on silloin kahvitauko ja valmistelen välipalan.

Keväällä oli 1v, 4v ja 5v. Pienin saattoi nukkua kolmekin tuntia, neljän vanha tunnin ja isoin ei välillä nukkunut yhtään.
Syksyllä rytmi voi muuttua, kun ryhmä muuttuu. Syksyllä on 1v, vajaa 2v, 3v ja 5v.

Oma vajaa 3 v on kunnallisella pph:lla ja olen erittäin tyytyväinen hoitajaan. Sääntöinä on, että klo 8 on aamupala, hoitoajat on sovittu ja yli 15 min haku/vientimuutoksista erikseen pitää kertoa. Noin 8.30-9 menevät ulos ja n. klo 11 on ruoka. Kaikki menevät nukkumaan/huilaamaan viim. klo 12 ja herätetään viim. klo 14. Sitten välipala ja ulos. Askarteluja on kotiin tullut juhlapyhien aikoihin eli nämä perusaikataulut ovat silloin jostain joustaneet. Kotona ennen hoitoon menoa ollut melko sama rytmi ja nyt on vapaa päivinäkin.

Aloittelen tässä perhepäivähoitajan töitä.

Ja olen miettinyt miten saan unirytmit järjestykseen.
Omat lapset reilu 2 ja 5vuotta , nuorempi nukkuu päiväunet vanhempi ei.
Hoitolapset tulee olemaan n.1,5v ja 3v

Tämä kaikista nuorin menisi nukkumaan n.12.00 isommat n.13.00
Vai olisiko parempi yrittää saada kaikki kerralla nukkumaan...Joskin pienin nukkuu vaunuissa unensa...Ja yleensä ruokailun jälkeen on "valmis" untenmaille.. Ja epäilen ettei isompia vielä puoliltapäivin nukuta,ainakaan omani vaikka heräisi n.kello 7

Rytmi olisi tämä
Hoitopäivät alkaisi n.8.00
jolloin aamupala
ulos mentäisiin n.9-9.30
ruokailu 11.00
12.00 päiväunet
13.00 isompien päivä unet
pienempi herää uniltaan ja välipala
n.14.30 isommat herää ja välipala
15.00 kotiin lähtö

Mietin myös askartelua,yms puuhaa ..Olisiko järkevää tehdä näitä silloin kun pienin nukkuu ennen isompien päivä unia.Siis ruokailun jälkeen?

Ja sitä ruokalua olen miettinyt..Miten te perhepäivähoitajat teette ruuan valmiksi?Edellisenä päivänäkö ja siihen sitten teette lisäkkeet esim.salaatit,lämminlisäke yms?Onko teillä jälkiruokaa?

Käytönnön vinkkejä voisi laitella ja omaa päivä rytmiä jos on suunnilleen sama kuin meillä tulee olemaan eli 8.00-15.00
Kiitos avusta :)

miusta olis parasta, että kaikki nukkuu kerralla.

askartelut voi tehdä aamupäivällä ennenku lähdette ulos tai sitten iltapäivällä välipalan jälkeen. 1,5 vuotiaskin mukaan vaan!

ruoka ma´hdollisesti etukäteen valmiiksi tai sitten teet samalla kun lapset tekee vaikka palapelejä sun muita'...

eikös ne silloin ole kerroin-lapsia eli siis kertoimella 17? siihen pitäisi saada sit kertoimella 4 oleva (onko edes sellaista kerrointa)? tai sit sie vaan laskutat (siulle maksetaan palkkaa kertoimien mukaan...?)

Yritä laittaa lapset samaan aikaan päiväunille. Silloin jää aikaa askarteluillekin. Lisäksi aamupäivää ei tietty tarvii olla kehnolla säällä ulkona, osan tai kokonaan voi käyttää myös näihin muihin touhuihin.

Ja aamupuurosta voi ihan hyvin sopia, että se tarjoillaan klo 8.00-8.30, jos sen jälkeen tulee, ei aamupalaa ole. Näin meidän päiväkodissakin. Ja sanovat asian vanhemmille nätisti: "puolen jälkeen se puuro on jo siinä sen verran seissyt, ettei semmoista kattilanpohjan jäähtynyttä puuroa ole kenenkään kiva syödä".

Ehkä parempi että kaikki nukkuisivat kerralla, isommat kuuntelee ainakin sadun (tai musiikin, miten nyt tahdot) ja sen jälkeen voi nousta ylos. Askarteluja voi tehdä sadepäivinä ja isommat silloin kun pienet päiväunilla. Ota ihmeessä vajaa 2-vuotiaskin mukaan, osaa kyllä sun avustamana esim. liimaa käyttää jne. Ton ikäset oppii nopeasti jos innostusta riittää :D
Ruuan voit valmistella jo aamulla, ja enemmän aikaa vaativat voit tehdä vaikka edellisenä iltanakin. Jälkiruokaa ei mun mielestä tarvi antaa, jos jollain esim. synttärit niin silloin eri asia.

Vinkkejä saa antaa hoitolapsien vanhemmatkin ei ainostaan hoitajat.Miten teidän hoitopaikassa menny?Mikä huonoa mikä hyvää??

Poikani on pph:lla jolla lapset tällä hetkellä seuraavasti: 4v, 3v. 2,5 v. ja 2 v.
Omani on toi 2,5 v.

Kaikki lapset tulee hoitoon noin 7,15.
- Aamupala 8.00
- Ulkoilu noin 9.00 -11.00 (riippu säästä)
- Lounas 11.00 - 12.00
- Päiväunet 12.00 - 14.00, kaikki menevät yhtäaikaa ja jokainen nukkuu sen minkä nukkuu
- Välipala 14.00 - 14.30
- Ulkoilu 15.00 eteenpäin

Lapset kaikki haetaan 16.00 aikaan.

Askarrelleet ovat ennen juhlapyhiä. Tällä pph.lla ulkoilu on se juttu. Ja mun mielestä noinkin pienille ei tarvitse tuputtaa jatkuvasti jotain askarelua. Aamu-ulkoilun aikaan menevät usein (melkein joka päivä) jollekin kolmelle läheiselle leikkipuistolle jonne tulee myös kaks muuta hoitajaa lapsineen. Hoitajalla on kyllä itsellään hyvä piha.

Monesti aamulla ku vien poikaa 7.15 hoitoon niin pph saattaa valmistaa kastiketta lounaaksi. Ilmeisesti hän aamulla valmistelee pääsääntöisesti ruuan.

Itse olen sitä mieltä, että pph voi tehdä ruokaa myös lasten leikkiessä koska niinhän sitä itsekkin kotona tekee. Enkä katso "kieroon" em. asiaa. Muutenkin mun mielestä pph on vähän niinku varaäiti, joka tarjoaa sitä kodinomaisuutta hoitolapsilleen.

Mielestäni päiväunille laitto on liian myöhäistä klo 13.00, meillä ryhmiksessä mennään 11.30 jälkeen, ja heräillään sitten 13.30-14.00.
Kotona hoitaessa meillä mentiin viimeistään heti 12.00 jälkeen.

Olis varmaan helpointa nukuttaa kaikki samaan aikaan. Minusta vanhempien tehtävä on sit kotona elää sellaisen rytmin mukaan, että lapset sopeutuvat hoitoon. Eihän päiväkodissakaan voida jokaista lasta erikseen nukuttaa eri aikaan. Eiköhän hoitolapsillakin ole väsy jo tuossa puoliltapäivän, kun alkaa säännöllinen aamuherääminen seitsemän aikoihin...

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Mielestäni päiväunille laitto on liian myöhäistä klo 13.00, meillä ryhmiksessä mennään 11.30 jälkeen, ja heräillään sitten 13.30-14.00.
Kotona hoitaessa meillä mentiin viimeistään heti 12.00 jälkeen.

äitinä olen kyllä samaa mieltä. Meillä noustaan päikkäreiltä viim klo 14 ja sillä mennään iltaan. Poika nyt 1v2kk. Menee nukkumaan klo 11.30-12. Menee nyt syksyllä hoitoon ja pph sanoi päikkäreiden alkavan klo 12. Jos mennään kovin myöhään unille, niin sit yöuni jää monilla liian lyhyeksi.

Right now, you can buy on the web for apparel, pcs, appliances for the home, traveling plans, along with almost any services or products. Purchasing web sites utilized by shoppers around the world. The united states as well as Korea are one of many heavy people on the web. Australia, BRITISH, the netherlands, as well as other international locations in addition reveal a big portion with the worldwide inhabitants connected with Internet consumers. The actual serious comfort that will purchasing on the web offers is exactly why it truly is this kind of well-liked solution today. prentice capital What direction to go. The little investor had been struggling to have a specialized dollars director without having $10 zillion or even more to start. However let's say this individual might share the funds along with some other little traders to realize this specific minimal limit. And the communal fund is made to address these kind of actual problems.

Yhteistyössä