Perhepäivähoitajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjän jauhaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjän jauhaja

Vieras
Oletteko miettineet, kuinka pitkiä työpäiviä pph tekee? Päivät alkaa ennen kuutta ja päättyvät vasta iltaruskon aikaan. Työhön sisältyy ziljoona eri hommaa. Pitää muistaa lasten allergiat ja tehdä ruuatkin sillä varauksella (kaupassa käynteineen ja viikkoateriasuunnitelmineen).
Pph on tavallaan yksin vastuussa ihan kaikesta vs. päiväkoti, jossa vastuu jakaantuu useammalle hoitajalle ja ruokiakaan ei tarvitse itse tehdä.
Joskus pph on ylikuormitettu väliaikaislasten takia (varsinkin näin kesäaikaan, kun muutenkin on systeemit erit).

Lisäksi pph tekee paljon sellaistakin hommaa, mitä itse en osaa edes kuvitella mitä hänen työhönsä liittyy.

Olen joitakin ylirasittuineita hoitajia myöskin lasten hoitouran aikana nähnyt, eikä ollut kivaa katsottavaa.

Hatunnosto perhepäivähoitajille, työnne on arvokasta ja erittäin haastavaa! :flower:

Kiitos =) Kunpa moni muukin ajattelisi samoin.... Varsinkin vanhemmat hoitajat väsyvät eikä ihme, kun hoitavat jopa kahta alle 2v. lasta ja pahimmassa tapauksessa toinen on 10 kk :( Itse seuraan myös ikääntyneiden työkavereiden taistelua väsymystä ja sairauksia vastaan ja kyllä siinä on jo fysiikkakin kovilla näiden pienten kanssa .....

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjän jauhaja:
Oletteko miettineet, kuinka pitkiä työpäiviä pph tekee? Päivät alkaa ennen kuutta ja päättyvät vasta iltaruskon aikaan. Työhön sisältyy ziljoona eri hommaa. Pitää muistaa lasten allergiat ja tehdä ruuatkin sillä varauksella (kaupassa käynteineen ja viikkoateriasuunnitelmineen).
Pph on tavallaan yksin vastuussa ihan kaikesta vs. päiväkoti, jossa vastuu jakaantuu useammalle hoitajalle ja ruokiakaan ei tarvitse itse tehdä.
Joskus pph on ylikuormitettu väliaikaislasten takia (varsinkin näin kesäaikaan, kun muutenkin on systeemit erit).

Lisäksi pph tekee paljon sellaistakin hommaa, mitä itse en osaa edes kuvitella mitä hänen työhönsä liittyy.

Olen joitakin ylirasittuineita hoitajia myöskin lasten hoitouran aikana nähnyt, eikä ollut kivaa katsottavaa.

Hatunnosto perhepäivähoitajille, työnne on arvokasta ja erittäin haastavaa! :flower:

Niinpä, itse en ainakaan veisi lastani pph:lle juuri edellämainituista syistä - pitkät työpäivät, joutuu tekemään kaiken itse jopa ruuat. Päiväkodin työntekijöillä on helpompaa. En haluaisi lastani rasittuneiden ihmisten hoitoon.

itse olen vienyt lapset hoitoon eka päiväkotiin ja sitten pph ja pph:ssa lapset oppi paljon enemmän kaikkea hyödyllistä. uusia leikkejä on myös opittu nyt lapset odottavat joka päivä että pääsevät pph:oon ja päiväkodista ei pidetty yhtää..

Hienoa työtä kyllä tekevät. En koskaan uskaltaisi ottaa vastuulleni toisten lasten hoitoa tuossa määrin. Sekoaisin huoleen. Mutta on ppht varmaan verkostoituneet muiden lähellä asuvien pphiden kanssa.

Kiva lukea kerrankin positiivista pph:sta. Suuri apu työssä jaksamiseen on ne ihanat vanhemmat, jotka arvostavat meidän työtä. Ilman heitä ei tätä jaksaisi tehdä :)

Eikä se hoidossa oleminen aina tarvitse olla ahkeraa touhuamista. On sitä leikkikentällä joskus tullut istuttua kaksi pientä väsynyttä lasta saamassa sylihoitoakin, melkein koko ulkoilun ajan.

Yhteistyössä