Perhepäivähoitajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maria79

Aktiivinen jäsen
26.04.2007
2 162
0
36
Olen jo jonkun aikaa tässä miettinyt itekseni...
Missä välissä te teette ruuan? Naapurin pph, kun ulkoilee lasten kanssa siihen aikaan, kun minä alan omille lapsille tekemään sapuskaa. Tällainen tyhmä ajatus vaan päässä on pyörinyt. :D

Teen ruoan joko edellisenä iltana tai aamulla. Jotain pientä pystyy valmistamaan lasten kanssa mutta kun kaikki ovat iältään 1-2 v ei ylijäämä aikaa juuri jää.

minä tein, vanhempien perhepäivähoitajien neuvosta, jotka ovat siis olleet alalla jo liki 30 vuotta, ruuan silloin aamulla ennenkuin mentiin ulos. samoin kaupassa kävin aina lasten kanssa. nämä vanhemmat pph:T sano, että lapsillehan se ruoka tehdään ja heidän ruokatavikkeet kaupasta haetaan, miksi siis tehdä noita omalla ajalla ns ylityönä josta ei makseta. samalla lapset näkee mistä se ruoka todella siihen lautaselle tulee, että ei se vaan tyhjästä ilmesty.

Alkuperäinen kirjoittaja ex pph:
minä tein, vanhempien perhepäivähoitajien neuvosta, jotka ovat siis olleet alalla jo liki 30 vuotta, ruuan silloin aamulla ennenkuin mentiin ulos. samoin kaupassa kävin aina lasten kanssa. nämä vanhemmat pph:T sano, että lapsillehan se ruoka tehdään ja heidän ruokatavikkeet kaupasta haetaan, miksi siis tehdä noita omalla ajalla ns ylityönä josta ei makseta. samalla lapset näkee mistä se ruoka todella siihen lautaselle tulee, että ei se vaan tyhjästä ilmesty.

tuo on kyllä ihan järkevästi ajateltu.. tuskimpa työantaja maksaa ylitöistä tolla puolella?

Noooo.... Kyllähän sitä joskus toki voi kaupassa käydä, jos tilanne sen sallii. Minulla ei sellaista tilannetta ole koskaan tullut, enkä menisi porukkani kanssa kauppaan vaikka kuinka tärkeä äippä tai isi käskisi:)

Minä taas olen ihmetellyt miten pph voi olla joka päivä hakemassa omaa lastaan esikoulusta kävellen klo 12.30 - 13.30 (kaikkineen ollaan siis tunti matkassa.) Hoitolapset on iältään vuoden molemmin puolin ja istuvat kaksostenrattaissa, yleensä itkemässä... mitä en ihmettele, koska mielestäni juuri niillä main olisi pikkuisten päiväuniaika.
Pienet itkevät rattaissaan myös aamuisin, kun pph vie omaansa eskariin, jättää pienet rattaisiin istumaan ja riisuu sisällä lastaan. Ja juttelee mukavia muiden vanhempien tai hoitajien kanssa.
Sääliksi käy. Ilmanko tällä pph:lla on hoidossa vain pieniä lapsia. Isommat kun kertovat kokemastaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Minä taas olen ihmetellyt miten pph voi olla joka päivä hakemassa omaa lastaan esikoulusta kävellen klo 12.30 - 13.30 (kaikkineen ollaan siis tunti matkassa.) Hoitolapset on iältään vuoden molemmin puolin ja istuvat kaksostenrattaissa, yleensä itkemässä... mitä en ihmettele, koska mielestäni juuri niillä main olisi pikkuisten päiväuniaika.
Pienet itkevät rattaissaan myös aamuisin, kun pph vie omaansa eskariin, jättää pienet rattaisiin istumaan ja riisuu sisällä lastaan. Ja juttelee mukavia muiden vanhempien tai hoitajien kanssa.
Sääliksi käy. Ilmanko tällä pph:lla on hoidossa vain pieniä lapsia. Isommat kun kertovat kokemastaan kotona.

Ja jos itse näkisin tällaista toimintaa niin aika äkkiä kyllä ottaisin yhetyttä johonkin! Kuulostaa aikas karulta!

Todellakin pitäisi olla nukkumassa pienten,uniaika on noin 12-14.Ilmoitus perhepäivähoidon johtajalle olisi varmaan ihan paikallaan.
:/

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Kaikista pph ketjuista päätellen pph:n omat lapset on ihan pohjasakkaa!!! Entä jos se olis sun lapsi mitä se kuljettaa eskariin??? Se olis varmaan sit ok sulle!!

Tarkotan sitä, että eihän muutkaan saa työaikanaan kuskata lapsiaan tai hoitaa omia asioitaan, jos työt kärsii. Pph:n työtä on pph-lasten hyvä ja asianmukainen hoito.

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Kaikista pph ketjuista päätellen pph:n omat lapset on ihan pohjasakkaa!!! Entä jos se olis sun lapsi mitä se kuljettaa eskariin??? Se olis varmaan sit ok sulle!!

Tarkotan sitä, että eihän muutkaan saa työaikanaan kuskata lapsiaan tai hoitaa omia asioitaan, jos työt kärsii. Pph:n työtä on pph-lasten hyvä ja asianmukainen hoito.

Entäs jos pph laittais lapset nukkuun vaunuihin? Olisko sekin väärin? Eikö pph:n työ ole nimenomaan kodinomaista hoitoa. Silloinhan tuollaiset reissutkin kuuluu asiaan jos on eskari-ikäisiä. Kyllähän omien pienempienkin kanssa nuo reissut hoidetaan, toki asianmukaisella tavalla, ei tulis mieleenkään itsellä huudattaa lapsia tai jättää yksin ulos.

Ainut mikä itselle tulee mieleen, on että vuoden ikäiset nukkuvat 2 päiväunet. Ainakin meidän 1v nukkuu ennen ja jälkeen ns. normaalin päiväuniajan eikä lainkaan silloin kun isosisko nukkuu

Täällä ei pph:lla ole muuta mahdollisuutta jos on oma eskarilainen, kunta ei maksa kyyditystä. Ellei sitten laita omaa eskarin jälkeen iltapäivähoitoon. Tässä on taas yksi järjetön epäkohta. En minäkään haluaisi lapseni olevan sellaisessa paikassa hoidossa, jossa kahdesti päivässä menee tunti eskarilaisen saattelemiseen, vieläpä päiväuniaikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Olen jo jonkun aikaa tässä miettinyt itekseni...
Missä välissä te teette ruuan? Naapurin pph, kun ulkoilee lasten kanssa siihen aikaan, kun minä alan omille lapsille tekemään sapuskaa. Tällainen tyhmä ajatus vaan päässä on pyörinyt. :D

Mä teen ns. esivalmistelut (kuorin kasvikset, pilkon lihat yms) aamulla ennen uloslähtöä ja tuun sitt sen verran aikasemmin sisälle, ett ehtivät kiehua, paistua tms sisälle tultua.

laatikkoruuat on kans aika hyviä.mä laitan aamulla laatikon valmiiks ja kun lähdetän ulos laitan uunin ajastuksella päälle,ruoka kypsyy ja muhii,sit vaan syömään kun tullaan sisälle.keittoon perunat voi esikeittää

Yhteistyössä