Sanoisin kanssa HÖPÖ HÖPÖ näille jotka väittävät, että ei pph voi omaa lasta viedä ja hakea hoitolasten kanssa. TOTTAKAI voi ja näin teenkin.
Ja jokaisen minulle tulleen lapsen vanhempi tiesi sen hoitoon tullessaan. Meidän päivän rytmi nyt vaan on sellainen, että 8.45 lähdetään viemään minun lasta. Sen jälkeen ulkoillaan. Ulkoilun jälkeen on usein kiireetöntä vapaaleikkiä ennen lounasta.
Mikä laki sen määrää, että aamupalan jälkeen pitää olla vapaata leikkiä ja sen jälkeen ulos. Ihan yhtä hyvin voi olla toisin päin.
Perhepäivähoidonhan NIMENOMAAN pitäisi olla kodinomaista hoitoa. Mikä olisi sen kodinomaisempaa, kuin se, että perheen isompia lapsia joudutaan välillä kuskaamaan...
Ja ekan luokan alkaessa meinataan myös lasten kanssa saattaa lasta kouluun ainakin pari ekaa viikkoa. Onneksi on myöhäisemmässä pienryhmässä, joten koulu tulee alkamaan klo 9 (tai joinakin päivinä vasta klo 10)
Ja käytiinpä hoitolasten kanssa tutustumassa kouluunkin, kun oli tulevien koululaisten kouluun tutustuminen ihan kesken aamupäivän (arkipäivänä klo 10). Lasten vanhemmille sanoin, että se on joko vapaapäivä tai sitten lapset tulevat minun mukaan. Kaikki valitsivat jälkimmäisen vaihtoehdon.