perhepäivähoitajan lapsi eskarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hoitaja"

Vieras
Hei onko vinkkejä???

Olen hoitaja koulutukseltani ja mietin perhepäivähoitajaksi ryhtymistä. Omista lapsistani kaksi on koulussa, yksi aloittaa varhennetun eskarin ensi syksynä 5-vuotiaana (downin syndrooman takia aiemmin) ja yksi on kolme. Eli syksyllä voisin ottaa hoitoon 2-3 lasta riippuen siitä miten "eskarilaiseni" tulkitaan, esim. onko puolikas lapsi kun on puolipäiväisenä eskarissa.

Mutta kysymys teille, perhepäivähoitajat joiden lapsi eskarissa. Miten saatte järjestettyä lapsen haun ja viennin eskariin? Tai jos hoidossa on "vieras" eskarilainen joka pitää hakea klo 12. Kuitenkin tuo on juuri päiväuniaikaan? Syöttekö lounaan aiemmin ja haette eskarilaisen ja sit nukkumaan, vai syöttekö vasta eskarilaisen haun jälkeen vai...??? Kaikki vinkit kelpaavat :-0

Oletko selvittänyt voitko saada kunnalta kyytiä lapsellesi eskariin/sieltä pois? Ainakin tällä meidän asuinalueella down- poika haetaan aamulla taksilla ja iltapäivällä taksi tuo takaisin kotiin.

Tuo kävi mielessä... Jotenkin tuntuu vaan höperöltä kun eskariin on alle kilometri :)

Mutta aikamoista pukemista ja riisumista sekin on jos yhdeksän jälkeen puetaan esim. neljä lasta mennään ulos tullaan syömään ja riisutaan ja syönnin jälkeen pitäis käydä kaikkien potalla/pytyllä ja sitten taas kaikille vaatteet ja kävellen eskarille ja takaisin äkkiä nukkumaan...

meillä 3v hoidossa pph:lla, hänen oma lapsi eskarilainen ja lisäksi pari koululaista. Käsittääkseni on saanut luvan eskarista että isommat sisarukset saavat viedä ja hakea, tietysti omien kouluaikojensa puitteissa eli jotain hoitoa eskarin lisäksi oltava. meillä eskari 9.15-13.15 joten tosi hankala aika olisi lähteä hakemaan. Joskus hakee itse. ei mun mielestä tulis mitään jos joka päivä pitäis pakata kaikki lapset matkaan ja lähteä jopa 2x päivässä reissuun (riippuu tietty matkastakin)