Perhepäivähoitaja; kunnallinen vai yksityinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilma-Onni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilma-Onni

Aktiivinen jäsen
19.05.2005
2 592
0
36
kertokaas kokemuksia, jos teillä on. Mitä eroja, hyötyjä??
Onko palkkaus millanen? Mulla kaks omaa ja saisin 2 lasta. Onko kiintee kk-palkka vaiko riippuuko lasten läsnäolopäivistä??Kaikki tieto otetaan vastaan. Mies kun moista ehdotti, ja se olis keino olla kotona. Koulutus päivähoitaja.

Suosittelen ennemmin ryhmäperhepäivähoitoa kuin perhepäivähoitoa, sillä perhepäivähoitaja on YKSIN monen lapsen kanssa, tekee ruuat jne yksin. Ei aikaa lapsille. Ryhmiksessä myös ollaan jossain kodin omaisessa asunnossa, mutta lapsia muutama enemmän ja hoitajia useampi, jolloin aikuisia on seuraksi myös lapsille....

Alkuperäinen kirjoittaja tyty:
Suosittelen ennemmin ryhmäperhepäivähoitoa kuin perhepäivähoitoa, sillä perhepäivähoitaja on YKSIN monen lapsen kanssa, tekee ruuat jne yksin. Ei aikaa lapsille. Ryhmiksessä myös ollaan jossain kodin omaisessa asunnossa, mutta lapsia muutama enemmän ja hoitajia useampi, jolloin aikuisia on seuraksi myös lapsille....

vaikka siinä on kaksi aikuista niin onhan siinä lapsiakin enemmän. Ei ne yhtään sen enempää saa huomiota siellä ryhmiksessä.

se vaan tossa ryhmiksessä, että ei sinne omia mukaan saa, ainakaan täällä. Omat menee hoitoon ja ite ryhmikseen töihin. Olen ollut ryhmiksessäkin töissä, vuosi sitten viimeksi.

Sillähän mä sitä pohdinkin, alkaako vai ei? Menenkö 8h työpäivää tekeen muualle ja vien omat hoitoon (4v ja alle1v) vai jäädä kotiin ottaen pari muksua hoitoon. Toinen vaihtoehto on olla kotihoidontuella ja koittaa saada keikkaa vuorohoitoon viikonloppusin. Pelkällä kotihoidontuella ei pärjätä.

itse odotan juuri 39+3 kolmatta....opiskelen tässä ohessa perhepäivähoitajan ammattitutkintoa. Itse suosittelisin kunnallista puolta ainakin sillä kannalla itse olen.
Uskon näin olevan "turvatumpi" lapsia piisaa ja lomat pyörii......ja sairaustapaukset hoituvat.
saapi nähdä aloitanko perhepäivähoitajan työn kotona vuoden kuluttua vaiko palaanko takaisin nykyiseen työhöni...!

Alkuperäinen kirjoittaja tyty:

HEI AP miettii sitä alkaako HÄN PPH:ksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uusimmat

Yhteistyössä