Perhepäivähoito vai tarha?

meille päiväkoti on parempi..
vanhempi lapsista on todella vilkas ja rauhaton..
enemmän touhua on päiväkodissa..
kuopus varmaan menis hyvinkin perhepäivähoidossa mutta ku paras kaveri on päiväkodissa niin olkoon sit siellä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja suhmura-81:
Minä en tarhaan pientä lasta veisi! Ja vaikka pojan pph sairastuu, ni ei tarvii vieraalle viedä, ku meillä täällä päin on 3 hoitajaa joka aamu yhdessä ja aina pääsee toiselle heistä varahoitoon... Eikä pph tauditkaan jyllää sillai kui päiväkodissa. Lapset saa yksilöllisempää hoitoo pph, ku lapsia vähemmän ryhmässä...
Onko niiden toisten hoitajien ryhmissä tosiaan aina tilaa? Perhepäivähoitajahan ei saa ottaa edes tilapäisesti enemmän lapsia kuin 4 alle eskari-ikäistä ja se puolikas eskarilainen.
Jos ryhmä tulee liian isoksi, niin hoitaja saa kotiinsa toisen hoitajan.
 
Näitä luettuani olen vain iloinen, että me laitoimme tyttöämme varten hakemuksen tuohon päiväkodin Seimi-ryhmään =) Paikka vaikuttaa ihanalta, hoitajat mukavilta ja paikat siisteiltä ja hauskoilta. Perhepäivähoitaja on vastuussa yksin ja ainakin mitä tuttua PPH:ta tunnen, niin en koskaan omaa lastani hälle hoitoon antais... Siitä kammo.
 
vieras
Alle 3-4 vuotiaana ryhmäperhepävähoito on hyvä. Tai perhepäivähoito, jos löytää hyvän hoitajan. 4-vuotiaalle päiväkoti tarjoaa enemmän ohjelmaa ja tekemistä ja ainakin meidän 5v on tykännyt. Sitä nuorempia eivät ainakaan meidän päiväkodissa valitettavasti oiken ehdi huomioida. Riippuu toki hoitajistakin.
 
vieras
olen tarhan kannalla: hoitajat hoitavat lapsia, eivätkä laita ruokaa/siivoa. hoitopaikka ei vaihtu, kuten jos pph on kipeä tai lomalla. ruoka on monipuolista ja vaihtelevaa. leluja on tarpeeksi. tehdään retkiä yms. kouluun siirtyminen on helppoa, kun osaa jo toimia ryhmässä. lapsillani on vain positiivisia muistoja tarhasta, olen kysynyt (murkkuja siis jo).
 
Vieras
Lapsi menee hoitoon kun täyttää 3v. Hain paikkaa päiväkodista, koska lapsi ollut koko ajan kotihoidossa ja kaipaa jo seuraa ikäisistään. Ainakin aluksi teen lyhempää työaikaa, joten hoitoviikoista ei tule liian pitkiä.
 
pph
Kannatan ilman muuta pienelle perhepäivähoitoa! Kodinomaista, ihan oikeasti :) Ja ainakin tämän alueen kaikki pph:t ovat taatusti luotettavia ja omat lapseni antaisin heille minä hetkenä hyvänsä hoitoon, jos olisi hoidon tarvetta, mutta kun ei ole :)
 
Meillä nuorempi pph:lla ja vanhempi p-kodissa. Vanhempi nauttii päiväkodista ja aattelisin, että nuorempi saa harjoitella pph:lla ens vuoden p-koti alotusta.
Molemmista paikoista löytyy joltakulta kauhutarinoita ja onnellisia kertomuksia. Eli lähinnä täytyy siis uskoa omaa fiilistä.
 
tarha
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mitä mieltä olette?

Onko kodinomainen hoito parempaa kuin tuo tarhasysteemi?

Olen kuullut että jotkut ovat toisella kannalla ja toiset taas toisella... =)
Tarha, ehdottomasti. en luota pph:hin, tarhassa useampi aikuinen, ei pysty käyttämään mielivaltaansa.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Näitä luettuani olen vain iloinen, että me laitoimme tyttöämme varten hakemuksen tuohon päiväkodin Seimi-ryhmään =) Paikka vaikuttaa ihanalta, hoitajat mukavilta ja paikat siisteiltä ja hauskoilta. Perhepäivähoitaja on vastuussa yksin ja ainakin mitä tuttua PPH:ta tunnen, niin en koskaan omaa lastani hälle hoitoon antais... Siitä kammo.
Siis nytkö sä oot jo laittamassa vauvan hoitoon? :-(
 
kolmen äiti
Mä en ole tavannut yhtään normaalia pph:ta, kauheeta sanoa näin, mutta se on valitettavasti totta. Juoruavat ihan avoimesti vanhemmista, ei ulkoilla, otetaan ylimääräisiä lapsia (tuskin vanhemmat tietää, että lapsia on liikaa silloin tällöin) ja kyllä heistä huomaa, että sitä hommaa tehdään vain sen takia, ettei muutakaan ole. Ja tätä toimintaa oon seurannut samalla pihalla.
Sitten eräässä toisessa puistossa kävi muutama sellanen pph, jotka puhui lapsille tosi rumasti....tms. Itse olen ollut pienenä pph:lla eikä ole hyviä muistoja jäänyt..eli tosiaan meidän lapsia ei pph:lle laiteta. Ryhmäpph:sta on ollut hyviä kokemuksia ja päiväkodista.
 
Ap: Itselläni ei ole vielä asiasta mielipidettä että kumpi parempi meidän tapauksessa, mutta pikkuhiljaa tässä tarvii tuotakin alkaa miettimään. Ihan mielenkiintoista oli lukea teidän mielipiteitänne, kiitos niistä :flower: .
 
mieluiten hoitajan palkkaaminen kotiin.

mutta jos pitää valita tarha tai pph, niin _hyvä_ pph. itse olin lapsena pph:lla josta negatiivisia kokemuksia, mutta uskon kyllä, että hyviäkin perhepäivähoitajia on olemassa, kuten eräs tuttavani.
 

Yhteistyössä