PERHEPÄIVÄHOITAJAN TULOT?

• Viestiketjun aloittaja mrsx
  • Ensimmäinen viesti
mrsx
Mitä tienaa kunnallinen perhepäivähoitaja?
Minkälaisen rahallisen korvauksen saa ruokien hankintaan?
Miten yksityinen perhepäivähoitaja puolestaan voi odottaa tienaavansa? Skaala on tietysti jälkimmäisessä laajempi, mutta jotain linjausta haen.

Mun mielestä tosi huono!
Kunnallisessa (itse mietin aikoinaan) niin vastasivat näin, että itse pitää ensin hankki ruokatarvikkeet yms. ja kuun lopussa sitten korvaavat sen mitä olet joutunut ostamaan!
miten tätä voi tehdä ihminen jolla ei ole säästöjä?
palkka on jotain päälle 1400e kk. ainakin oli silloin kuin sitä kyselin!

mrs x
Oon samaa mieltä, että on vastuuseen ja vaativuuteen nähden varmasti liian alhainen, mutta summat kiinnostaa tässä vaiheessa käytännön syistä kun ystäväni alkoi kiinnostua pestistä ja mielelläni lapseni veisin hoivaansa jos homman aloittaa. Häntä vaan mietityttää pärjäiskö heidän tilanteessaan sillä työllä taloudellisesti, mutta ei ole kehdannut ensimmäisenä lähteä palkkaa kunnalta kyselemään kun hanke on vielä mietintäasteella.

Hei

perhepäivähoitajien palkkauksiinhan tuli muutoksia ja tossa linkki sekä kvtes sivulle/liitteeseen jossa on tossa Liite 12 A - sopimusmääräykset selitetty nuo palkkaus jutut

http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/page/show_page~id~29C64151D7B943E29F03F5AF9EFEC10C~itemtype~00308B787886459385F296A5AFD4FA74~tabletarget~data_1~pid~578ADA88F3A24ABE9F16D748636C3D06~layout~kt2006.asp

kuntaliiton sivulta läytyy suositus kunnille kustannuskorvauksista

http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;63;375;56249;74578;75197

Toivottavasti noista linkeistä on apua.

Meillä ainakin sai kulukorvauksen joka oli jotain 4e/lapsi siitä ilosta että kokopäivän ruoat tarjosit lapsille.
Käytännössä tuo kulukorvaus oli korvaus siitä että sun koti kuluu, käytät omia liinavaatteita/pyyhkeitä, teet ruoat (aamupala, ruoka, välipala).

Eli kekseliäisyyttä kehiin miten saat monipuolisen aterian tuolla rahalla + välipalat ja aamupalat

Muutenkaan palkka ei ole häävi. alle kolmivuotiaista sai paikkakunnallamme 25e enemmän kun yli3v, mutta kuinka paljon enemmän työllistää 1v ku 5v?

Hatunnosto heille jotka jaksavat tehdä tätä työtä vuodesta toiseen ja vielä suurella sydämellä. Itse olin puoli vuotta enkä aio enää koskaan...

tupsis
Minulla ei ole tietoa kun palkasta, jonka saa yhdellä hoitolapsella. Minulla se on 525e -verot... Kustannuskorvaus kokopäivähoidolla (aamupala, lounas, välipala) on 3.98e/päivä. Toistaiseksi olen ollut vain sairaslomien sijaisena, joten nämä hoitojaksot ovat olleet lyhyitä pätkiä. Ei tällä kyllä rikastu, mutta olen mielelläni kotona, kun omat lapset pieniä...

Yhteistyössä