Perhepäivähoitajaksi

  • Viestiketjun aloittaja Liisa-meri
  • Ensimmäinen viesti
Liisa-meri
En löytänyt sopivaa palstaa kyssärilleni, joten vauvan äitinä kysyn, jos joku täällä tietää, miten voi ryhtyä perhepäivähoitajaksi. Ajattelin, että voisin ottaa pari lasta omani lisäksi hoitoon, tykkään lapsista ja se olisi tällä hetkellä sopivaa minulle..
Minulla itselläni on yritys, toimialalla, muu terveyspalvelu ja saattaisin laajentaa toimialaa niin, että ottaisin lapsia hoitoon. Tietääkö kukaan, miten perhepäivähoitajaksi ruvetaan? Hölmö kyssäri, mutta kun en tiedä. Yritin netistä katsella, mutta en löytänyt tietoa. Toimisin siis ihan yksityisenä, en kunnalle.
 
hmm.....
Laajennat yrityksesi toimialan koskemaan myös tuota perhepäivähoitoa, lisäät yrityksesi vakuutuksen koskemaan myös hoidettavia lapsia, maksat itse tarvittavat lakisääteiset maksut jne... ilmoitus lehteen jossa ilmoitat hakevasi hoitolapsia.
Suosittelen myös käymään perhepäivähoitajan kurssin, sillä harvat vahemmat vievät lapsensa hoitoon yksityiselle pph jollei hänellä ole mitään alan koulutusta
 
ModestyB
Ota myös yhteyttä kunnan perhepäivähoidon ohjaajaan, he tarkastavat, että koti jne. täyttävät vaatimukset. Ei ole pakko olla alan koulutusta, vaikka siitä on apua.

Voit saada lapsia myös kunnan ohjaaman, vaikka olet yksityinen, mutta saat itse valita, keitä otat, milloin jne., mitä kunnallinen ei voi tehdä. Toki myös perheet voivat valita, haluavatko tuoda sinulle.

Kannattaa miettiä myös maksuja hieman kunnallisen hoidon maksujen mukaan, kun perheet kuitenkin hieman senkin perusteella valikoivat.

Stakesilla on perustietoa:
http://varttua.stakes.fi/FI/Varhaiskasvatuspalvelut/paivahoito/perhepaivahoito/perhepaivahoito.htm
 

Yhteistyössä