perhepäivähoidon aloitus

• Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieraana
Meidän lapsi on aloittamassa perhepäivähoidossa ja nyt tuli mieleen, että mitä kaikkea sinne tarvii mukaan. Täytyykö olla omat vaipat, mukit, potat? Entäs missä lapset yleensä nukkuu (tottakai riippuu hoitajasta ja hoitajan tiloista, kysynkin kokemuksia) täytyykö olla omia peittoja ja lakanoita? Ei ole tosiaan mitään aikaisempia kokemuksia itsellä. Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan!

Olen itse perhepäivähoitaja, ja minulle kun tulee hoitoon niin lapset ottavat mukaan omat kuravaatteet, vaihtovaatteet, pyyhe pepunpesua varten, vaipat ja purkat tai patillit jos on ruuan jälkeen tarvis sellaisia pureskella. Nukkumiseen tarvittavat jutut ja ruoka tulee perhepäivähoidosta. Samoin potta.

entinen pph
Omat vaipat ja paljon vaihtovaatetta. Syksyllä ja talvella myös varahanskoja riittävästi. Lakanoita jne. ei tarvitse =) Mulla oli hoidossa kerran lapsi, jolla ei ollut edes varahousuja mukana ja kuivaksi opettelu oltiin aloitettu. Ei kiva. Piti sitten ottaa oman lapsen housut kaapista ja pukea ne hälle. Eli mukaan vaan vaipat j a vaatetta. Toki, jos lapsi erityisesti tahtoo vaikka lempimukin ottaa mukaan saa tietysti ottaa. (ainakin minulle tuodessa saisi)

öö
Meillä myös kuljetettiin rattaat hoitoon mukana, lapsi nukkui ulkona päikkärit kotonakin niin oli sit helpompi kun sai hoidossakin jatkaa samalla mallilla.. Tuo pyyhe pyllynpesua varten pisti tuolta silmään jonkun hoitajan vastauksesta.. Että ihanko oikeasti perheen pitää tuoda oma pyyhe tuohonkin?? En ole kylllä ennen moiseen törmännyt vaikka 3 lasta on itsellänikin hoidossa ollut ja useita vuosia päiväkodeissa ja kotona lasten parissa töitä tehnyt..

Joku ihmetteli kun laitoin että pyyhe pepun pesua varten. Meillä vanhemmat tuovat ainakin pyytämättä, kun perhepäivähoitajan ei kuulu pestä hoitolasten pyykkejä. Ei meillä vanhemmat ainakaan pitäisi siitä että pepunpesupyyhe on monella lapsella yhteiskäytössä.

itse en pyydä pyyhkeitä tuomaan pyllyn pesu varten -käytän omia pyyhkeitä ja pesen ne sitten itse jotenkin mukavempi näin kun on nähnyt jos millaisia pyyhkeitä lapsella....
oma unilelu jos tarvitsee semmoista

yx ypph
Vaipat (koko paketti) ja vaihtovaatetta mieluummin reilusti kuin liian vähän. Ja varsinkin välikausina niitä lapasia/rukkasia ja villasukkia jotta on mistä vaihtaa kun ulkoillaan. Meillä ei välttämättä ehdi systeemit kuivaksi kun jo uudelleen mennään ulkoilemaan. (minulla ei ole kuivauskaappia) Ja ne kumisaappaat ja kuravaatteet! Muistakaa myös tarkistaa välillä niiden pienokaistenne jalan ja kengänkoko. Pienissä kengissä varpaat alkavat palelemaan tosi nopeasti.
Meillä ei tarvita pyllypyyhettä, samallahan ne pestään kun käsipyyhkeetkin.
Näissä kaikissa on varmasti eroja, riippuen onko pph vai ypph ja vielä heidänkin välillä on eroja.
UNIKAVERI mukaan jos on tärkeä sellainen

Varmasti sovitte tutustumiskerroista hoitajan kanssa , silloin varmasti selviää kaikki tarvittava. Ja aina voit kysyä. Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan.
Mukavia hoitopäiviä!

jsjkdfjdsfj
Minä ottaisin yhteyttä pph:n ja kävisin tietty lapsen kanssa tutustumassa. Oma poika joutui nyt aloittaan tarhassa, koska pph saikulla. Käytiin eka tutustuun tarhaan kolmena päivänä ja selvis mitä tarvii olla mukana. Sit ku siirto pph:lle tapahtuu niin oon varannut lomaa että käydään tutustuun myös sinne. Mie ainakin haluun nähdä omilla silmillä tilat missä minun lastani hoidetaan. Ja siinä samalla selviää että mitä tarvii viedä.

Yhteistyössä