perhehuone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja varpajaiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh! Ollaanpa täällä tiukkoja... Minun mies on ylpeänä kertonut vauvasta kaikille heti kun siitä sovitiin, että voipi kertoa ja koko ajan tukenut , auttanut ja kuunnellut vaikkei raskaus hänelle tietty niin konkreettinen ole. Kaverit jo järjestelevät kesän menoja sen mukaan milloin varpajaisia vietellään. Ainakin minun miehelläni on ystäviä, jotka sydämestään iloitsevat kun näkevät mieheni rinta rottingilla ja onnellisena! ( takana kuitenkin jo ero ja ikää sen verran ettei monelle onnea suoda uudelleen!) He pääsevät kokoontumaan ja ""miehistelemään"" yhdessä ja olen itse siitä todella onnellinen. Vaikka konjakkia uppoaisi enemmänkin ei se todellakaan haittaa;) Ollaan yhdessä suunniteltu syömisiä ja tekemisiä ja omat juhlani saan miehen avustuksella sitten kun kunto sen kestää ja hän on kotona lapsen kanssa! Mies ei voi meidän puolesta synnyttää ja kärsiä vaikka tahtoisikin! Juhlimaan vaan iskä, kun olet sen ansainnut!!!

Hemillä tuntuu olevan ainoastaan negatiivisia kommentteja muiden vastauksiin jokaisessa keskustelussa, mahdat olla todella ynseä ihminen, kun et voi muuta kuin arvostella meidän muiden asiallisia kommentteja...

Ai jokaisessa? Hyvinpä olet keskusteluja lukenut. Tässä kyseisessä olen yrittänyt olla sarkastinen, mutta huonosti tuntuu uppoavan. Mutta onneksi nettipalstat on avoimia ja sana on vapaa. Sinäkin olet oikeutettu mielipiteillesi. Ja se on HIENOA!

Luin keskustelun alusta loppuun asti ja tuntuu todellakin että tuolla Hemillä on jotain ongelmia. Ainakin lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia muiden henkisten ongelmien lisäksi. Mutta ei kannata kiinnittää siihen mitään huomiota, keskustelua voi jatkaa ilman että kiinnittää noihin tyyppeihin mitään huomiota. Harmi vaan että noita on joka paikassa. Hemi on varmaan ""todellisessa elämässä"" tiputettu jo kaikista porukoista pois, ja yrittää sitä kostaa täällä. Taitaa Hemi olla vain aika yksinäinen ihminen ja hakee näin huomiota.

..tsihihi.. eipä voi ku nauraa moisille besserwissereille. Taidat itse olla aika kyllästynyt elämääsi. No mutta joo, anna kaikkien kukkien kukkia ja on se HIENOA että sinä olet NOIN hyvä ihminen. Voi kun minäkin olisin - mutta voih - minähän olin tällainen yksinäinen kurjimus, jonka kaikki on hyljänneet - nyyh ja voih ja oih...

HeMillä oli kyllä keskustelun alussa ihan asiallisia kommentteja, puolustuksen puheenvuoro... Sittemmin taisi pieni piruus iskeä, mutta niinhän se joskus jokaisella ihmisellä. Ainakin melkein jokaisella. Mullakin joskus. Mutta se metsäläisyys-juttu oli vähän yliammuttua, v_tuttaa tarpeeksi jo muutenkin, kun ei ole lapsenhoitoapua lähipiirissä.

Hih, kiitos ymmärryksestä.. Joo, siis kuten aiemmin sanottua, tarkoitus oli olla sarcastic - niinku siis se metsäläisjuttu oli vitsivitsivitsi, mut ei mennyt perille ei. Nyt taidan tästä keskustelusta häipätä. Adioooosss....

Joskus vain sarkasmia on vaikea ymmärtää tai sulattaa, jos kyseessä oleva asia on itselle vaikea eli siis tarkoitan sitä, että toisilla ei valitettavasti ole niitä ihania lähimmäisiä siinä lähellä, jotka voisivat tulla auttamaan vauvan hoidossa ja muutenkin olemaan tukena ja turvana.

tähän keskusteluun on nyt pakko tunkea mukaan. Kuten joku jo tuolla aikaisemmin kirjoitti, niin mikä siinä on niin ihmeellistä, että uusi isä haluaa viettää varpajaisia kavereiden kanssa pitkän kaavan mukaan ja kosteasti? Ei se minulta ole pois, vaan tottakai miehen pitää päästä asiaa juhlimaan. Niin on tarkoitus juhlia minunkin tulevaisuudessa ja silloin on ihan normaalia, että isä hoitaa vauvaa.

Perhehuonetta emme ole edes ajatelleet ottaa, koska minun mielestä on mukavampi kun mies viettää vapaat silloin kun olemme jo koko perhe kotona. Sairaala on kuitenkin aina sairaala, enkä tule siellä viihtymään oli perhehuone tai ei. Ja toisaalta myös se, että sairaalassa on aina apua saatavilla kun sitä tarvitsee.

Anteeksi, tuli aika sekava kirjoitus, mutta henkilökohtaisesti mua pistää vihaksi tollaiset tiukkapipoiset ajatukset kun täällä on esitetty!

Pakko kyllä yhtyä HeMiin siinä suhteessa että kysehän ei ollut sen pienen vauvan hoitoon viennistä vaan siitä että joku äidin ystävä tai tuttava voisi tulla äidin seuraksi siksi aikaa kun isä juhlii niitä varpajaisia. Jos ei todellakaan ole yhtään ystävää olemassa niin täytyy myöntää että ihmettelen kuinka miehellä sitten niitä on niin paljon että voi ne varpajaiset viettää?

Tarkoitus ei siis ole loukata ketää eikä arvostella jos ei sukulaiset asu lähellä vaan alunperin kait oli kyse siitä että jos perhehuoneen ottaa niin kyllä olisi suotavaa siellä pysyä! Jos haluaa mennä juhlimaan niin äiti ja vauva voivat olla normaalissa huoneessa osastolla. Jos taas haluaa olla perhehuoneessa voisi ne varpajaiset pitää sitten kotiuduttuanne, eiköhän se äiti yhden illan ja yön pärjää vauvan kanssa, ja jos ei niin isä lähtee sitten vasta kun äiti pärjää!

No juu, meillä esikoinen jo 4 vuotias eikä ole vieläkään varpajaisia pidetty, nyt toinen tulossa päivänä minä hyvänsä eikä mies vieläkään ole kiinnostunut lähtemään juhlimaan sitten kun nyytti ulos tulee, on paljon mieluummin meidän kanssa kun ryyppää porukassa=)! Toki lähtee kavereitten kanssa varmasti sitten joskus kun vauva on jo vähän isompi, kun malttaa olla luotamme pois...

Jokatapauksessa, kukin tavallaan mutta luulisin olevan kuitenkin parempi ettette ota sitä perhehuonetta jos mies ei aio siellä olla kokoaikaa!

Me ainakin olimme onnellisia, kun saimme perhehuoneen. Se oli Hyvinkäällä vielä oikeasti kotoisa!
Parisänky, pari kunnon ""löhötuolia"", omat hygi-tilat, radiot yms yms...
Ja saimme olla siellä todella rauhassa. Kerran yössä hoitajat tuli mittaan keltasuus-arvot, mutta muuten ei juuri ""häiritty""!!

Ja meillä kävi paljon vieraita ja perhehuoneeseen saa vieraita tulla milloin vaan, kun muuten oli vierailuaika (tai huoneessa ei saanut olla kuin tiettynä aikana.

Ja sekä isä, että minä viihdyimme (jos niin voi sanoa) hyvin jo ihan sairaalassa ja iskä pääsi heti mukaan kaikkeen =)

Jopa niin hyvin, että itse vaihdoin vaipat sairaalassa ollessa ehkä kerran kaksi =)

Yhteistyössä