Perheenne reppu- ja koululaistarviketilanne? :)

• Viestiketjun aloittaja Ja kenelle
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Ihan perus kyniä, kumeja ja terottimia. Kakkonen sai kivan penaalin, vaikka ei sitä nyt niin olisi tarvinnut. Muuten ei tarvii hankkia reppuja tai muita tänä vuonna, ovat hyvässä kunnossa viime vuoden jäljiltä.

Pkdskd
6. luokalle menevälle ostettiin Adidaksen olkalaukku

kaikille koululaisille kynä/kumi/terotin pakkaukset

4. luokalle menevälle penaali

eskarilaiselle pitää vielä ostaa pikkureppu :)

Fleur de la Cour
Miten niin joutunut? Ostin uuden repun tytölle, koska halusin antaa jotain kivaa hänelle. Lisäksi ostin huvikseni lisää kyniä ja kumeja. Pappa oli hankkinut uuden penaalin molemmille lapsenlapsilleen. Ja noita vaatteita nyt pitää ostaa kuitenkin kun aina kasvaa, saappaat ja lenkkarit tosin mahtuu vielä, mutta verkkareita ostin uusia jo. Sadevaatteet joutunen kanssa ostamaan uudet, sateenvarjon tyttö osti itse italiasta jo alkukesästä kun edellinen meni ja hajosi just kun koulu loppui.

jottain
15v pojalle uus DC:n reppu. Vanha oli jo 3 vuotta vanha ja alkoi päivä paistaa pohjasta läpi. Jotain lyijytäytekyniä ja kumeja ostin. Sillä ne pakkaa aina meneen hukkaan vuoden aikana.
17v tytölle lukiokirjoja on ostettu. Muuten hommaa ite mitää tarvii. Annan vaan rahaa.

3. luokalle menevälle pitää ostaa vain muutamia kyniä
1. luokalle menevälle mummu osti repun ja vielä pitää hakea penaali ja kynät, kumi, terotin jne.
eskarilaiselle löytyi reppu kirppurilta

pari uutta kynää ja kumin.. oisin ostanu penaalista reppuun mut ei herralle kelpaa, ei kuulemma tartte ;)

muistan ite kakarana ku oli niiiiin ihanaa ku alko koulu, sai uuden penaalin missä oli 10 erilaista namiskaa ja jokaisesta tuli uus toiminto :D ja kyniä missä oli kaikkee ihanaa sälää ja hajukumeja sun muita :p

"joku"
Miten niin joutunut? Ostin uuden repun tytölle, koska halusin antaa jotain kivaa hänelle. Lisäksi ostin huvikseni lisää kyniä ja kumeja. Pappa oli hankkinut uuden penaalin molemmille lapsenlapsilleen. Ja noita vaatteita nyt pitää ostaa kuitenkin kun aina kasvaa, saappaat ja lenkkarit tosin mahtuu vielä, mutta verkkareita ostin uusia jo. Sadevaatteet joutunen kanssa ostamaan uudet, sateenvarjon tyttö osti itse italiasta jo alkukesästä kun edellinen meni ja hajosi just kun koulu loppui.
No takerru nyt sit yhteen sanaan.. joutunut / tarvinnut / halunnut / antanut pakolla... valitse siitä.

Huoh, menikö nyt päivä pilalle?

"jaa"
Tokaluokkalaiselle hankin vain verkkarit ja lenkkarit.
Reppu on vielä ehjä ja mieleinen, koulukrääsää on pilvin pimein.
Ei onneksi tajua vinkua koulukamaa ( vielä...voipi kavereiden kamat kyllä aiheuttaa kateutta ).
Minä niin YRITÄN pitää shoppaamista aisoissa ja HARKITA

Ei ole vielä käyty, mutta ostoslista näyttää tällä hetkellä seuraavalle:

Eskarin aloittavalle sadeasu ja sisätossut. Muut hankittu kesän mittaan.

17-vuotiaalle uusi läppäri (ARGH! :headwall:), joitain työkaluja ja farkut, kengät, uusi sählymaila sekä verhot asuntolaan.
14-vuotiaalle laukku, huppari, tennarit, uimapuku, mappeja, penaali (+kyniä , kumeja, harppi jne) ja reissu kampaamoon.

16 v kesätytölle laukku, farkut, penaalisydeemi, mappeja, MAOLin taulukkokirja ja sanakirjat (suomi-englanti, suomi-ruotsi, suomi-espanja) Sanakirjasetti on etukäteinen syntymäpäivälahja.
15v kesäpojalle reppu, kengät, urheiluasu ja t-paitoja sekä se penaalisetti tykötarpeineen.

Itselle uusi kunnon kalenteri, erivärisiä geelikyniä ja vinot pinot muistiinpanopapereita.
Kirjat tilannut jo pikkuhiljaa kesän mittaan.

Isoäiti osti Paul Frank-apinarepun tokalle luokalle menevälle tytölle.

Penaaleja on about 20 kpl joten sellaista EN osta :). Jotain kyniä ja kumeja pitää hankkia, ja kouluvaatteita ostan varmaan isot määrät Turkin-reissulta.

Rollolainen
Kukaan koululaisista ei halunnut uutta reppua. olisin kylä ostanut, mutta ei halunnut. Tyttö halsuia että hänen laukku korjataan, vein sen suutarille ja siinä hnne laukkunsa. Kyniä, kumeja , terottimia ja viivottimia olen ostanut.
en ostanut itsellenikään reppua, mulle kelpaa mainiosti tyo tyttären vanha olkalaukku

Foortti harmaana
pari uutta kynää ja kumin.. oisin ostanu penaalista reppuun mut ei herralle kelpaa, ei kuulemma tartte ;)

muistan ite kakarana ku oli niiiiin ihanaa ku alko koulu, sai uuden penaalin missä oli 10 erilaista namiskaa ja jokaisesta tuli uus toiminto :D ja kyniä missä oli kaikkee ihanaa sälää ja hajukumeja sun muita :p
Jooh ;)
Mä joka syksy haluaisin ITELLE koulusälää =)

Hajukumit oli aika pop kun olin ala-asteella.

Mutta aiheeseen;
kuopuksen iso eskarireppu saa kelvata ekalle (mä oon tylsä. Toisaalta se haluis kyllä repun, missä on kännylle rivassa paikka. pah) ja just eilen ostin penaalin sille.
Muuten kait ok, mitä nyt jotain vaatepuolta.
Eskarin Reinot mahtuu vielä sisäkengiks ja verkkaritkin on yhä hyvät.

Esikoiselle pitää ostaa reppu ja lenkkarit vielä.
Ehkä hmm sisäliikkavaatteet tarvii, mut ne on syksymmällä kait vasta asialistalla.
Ja tietty vaatetta kun on virunu.

mä en oo taaskaan saanut mitään ostetuksi... miten voi yhdelle ihmiselle olla niin vaikeeta lähteä kauppoja kiertelemään. Vaatetilanne taitaa olla ihan jees, kenkiä pitäis katella. Reput on kunnossa, mut kynätilanne tarvii tsekata. Mitäs muuta ne tarvii??? vanhempi tarviis mokkeluistimet ja nuorempi tavalliset luistimet... Ei juu, urheilukamoihinhan meidän rahat meneekin :)

miee

Eiks niin, että penaali oli sellanen kakspuoleinen magneettilukoilla:) ? Ja oli monta pientä lokeroa kummallakin puolella. Näin tämmösen penaalin yhes kaupassa ihan vasta ja oli ihan pakko kurkkasta sisälle ja haistaa, tuleeko lapsuus mieleen:D

Yhteistyössä