Perheeni mielestä mulla on siniset silmät, muiden mielestä vihreät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh?

Vieras
Omasta mielestä mulla on vihreät silmät. Niissä on keltaiset rinkulat pupillien ympärillä, sitten on sellaista tummanvihreää ja vihreän eri sävyjä. Mitään siniseen viittaavaa en näe, ei ole siis harmaansinisen eri sävyjä, mitä monilla sinisilmäisillä (kuten miehelläni) on.

Mulle koko lapsuuden ajan perheeni sanoi, että mä olen lapsista ainut sinisilmäinen, ku muut oli ruskeasilmäisiä. Vasta teini-iässä alkoi kaverit sanoo, ettei sun silmät ole sinisiä nähneetkään enkä itsekkään näe niissä mitään sinistä/harmaata.

Perheeni väittää edelleen että olen sinisilmäinen. Pikkujuttu, mutta ärsyttää.

Mun pojalla on oikein villasukanharmaat silmät, joita suku kehuu ihanan sinisiksi :D Kaipa se sinisilmäisyys on olevinaan niin tavoiteltavaa, että kaikki muu paitsi ruskea on sinistä ;)

No, jos muilla perheenjäsenillä on ruskeat silmät, omasi ovat helposti heidän mielestään siniset.
Joillakin taas on sellainen silmien väri että esim. eri valaistuksessa väri on välillä selkeästi sininen, välillä vihreä.

[QUOTE="vieras";23267683]No, jos muilla perheenjäsenillä on ruskeat silmät, omasi ovat helposti heidän mielestään siniset..[/QUOTE]

jep, itsekin veikkaan että kyse on tästä. aina jaksetaan sitä ihmetellä, kun olen perheen ainut sinisilmäinen.

Minulla on myös vihertävät silmät, mukana on keltaista. Itse tykkään kovasti silmieni väristä.

Äitini mielestä silmäni ovat siniharmaat, näin hän on väittänyt aina. Itse hän on ylpeä vihreistä silmistään. Äidin silmät ovat kyllä harmaan vihertävät.

Se minua ihmetyttää, miksi hän jatkuvasti väittää silmiäni sellaisiksi, mitä ne eivät ole. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on?

Yhteistyössä