Perheen lapsilla on kaikilla sama toinen nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outo Juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outo Juttu

Vieras
Eräällä tuttavaperheellä on tällainen käytäntö, kaikille lapsille on annettu sama toinen nimi, joka on myös sama kuin äidillään. (Onneksi kaikki lapset ovat tyttöjä :p) Musta toi on vähän outoa, mutta jokainen tavallaan...

Ei tuo oo outoa tai ihmeellistä. Se on heidän tapa. Mun tuttavaperheellä on useita lapsia, kaikilla "sama" toinen nimi. Paavontytär tai Paavonpoika. (nimi muutettu) Se on heillä tapa ja ihan ok.

Ei minusta siinä ole mitään outoa. Tunnen usempia samaa tapaa noudattavia perheitä.
Joissa suvunperintönä kulkee joko isän toinen nimi poikien toisena nimenä tai äidin toinen nimi tyttöjen.

Tuo on fiksuinta mitä teidän.

Ajattelepa, että mieheni veljellä on sama nimi kuin isällään ja koko kotitila on nimetty Timolaksi.

Mikä viesti se on lapselle, että vain vanhimman lapsen nimi kelpaa eri yhteyksiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku:
Mä tunnen kans yhen perheen, eiks oo vähän yksitoikkoista: Ella Maarit, Salla Maarit, Milla Maarit ja Ulla Maarit???

Just oli lehdessä juttua jostain perheestä, joilla oli nimet just noin. Lisäksi kolmas nimi oli kaikilla jaakontytär tai jaakonpoika sukupuolen mukaan. (nimi muutettu)
Ja siis tytöillä oli kaikilla toinen nimi sama ja pojilla oli sama toinen nimi, mutta siis eri kuin tytöillä, tietty.

Entisaikana oli yleisemminkin käytössä tapa, että jokainen poika saa esim. isänsä toisen nimen. Ja nykyäänhän vanhat tavat ovat taas in.

Mutta jos nimet valitaan sen mukaan, mikä kuulostaa ihanalta ja söpöltä ja yksilölliseltä, niin silloin ei taida kukaan antaa lapsilleen samoja nimiä kahteen kertaan.

Eli jokainen tavallaan.

Meillä on kotona kaikilla tytöillä sama toinen nimi ja samoin pojilla. =) Minusta kylläkin ihan kiva. Isäni kertoi että miksi meillä kaikilla on sama toinen nimi -> jotta hänkin ne muistais :D Meitä onkin aikamoinen sisaruslauma, joten aivan järkeenkäypä selitys :D
Minulla on omilla pojilla toinen ja kolmas nimi molemmilla sama, ja me siitä tykätään niin. Meitä kun on niin monenlaisia ja jokaisella oma maku. =)

Yhteistyössä