perheen joululahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimi"

Vieras
Taas on se aika vuodesta,kun pitäis alkaa miettiä joululahjoja. Mitä aiotte ostaa äidille,isälle,aikuisille siskoille tai isovanhemmille lahjaksi?jos sais vaikka ideoita muilta.

Minusta tällaiset valokuvista tehdyt lahjat ovat ihania! Eli esim.kuvat lapsenlapsista seinäkalenteriin,canvastaulu (näistä ei kyllä ole kokemusta) jne....
Isosisko ostaa aina kehykset ja laittaa lapsista niihin kuvia.Me vietiin idea vähän pidemmälle ja lapsi teki kehykset itse.

meillä siis arvostetaan itsetehtyä,eikä esim.elektroniikkaa ostella juuri koskaan!!!

Lapset saavat yleensä meiltä 1-2 lahjaa,esim.rummut,mönkijä....Jotain ´parempaa´siis.Krääsää ei osteta,.sitä tulee kyllä sukulaisilta,esim.pikkuautoja jne....

ostin kirpparilta isot ruukut joulukukille,eli asetelmat tehdään noihin ruukkuihin itse! Tullaisen asetelman jos ostaisi valmiina,maksaisi varmaan lähemmäs 30 e! Nyt perus-joulutähti riittää,ja koristellaan itse...Ihanaa tekemistä lasten kanssa :)
Haaveissa oli myös etsiä jonkunlaiset rasiat ja tehdä joulukarkkeja lahjaksi.

Meillä ei ole enää isovanhempia (siis minun ja miehen isovanhempia) elossa, sisarusten kesken ei osteta lahjoja, eli meillä on helppoa. Omille vanhemmille yleensä jotain ostetaan, esim. herkkukori on aikasen helppo, tai sitten jos tiedetään että tarttee jotakin, vaikka lumikolan :)

Äiti ja isä sekä appivanhemmat saavat seinäkalenterit lapsenlapsista, tämä joka vuosi. Muuten on sovittu, ettei osteta joululahjoja aikuisten kesken. Miehelle toki ostan, mutten tiedä vielä mitä. Veljien vaimoille ja miehen siskolle kukkia, samoin muutamalle ystävälle. Kummeille on esim leivottu pipareita sievään purkkiin.

äidille maksan parin viikonloman ulkomaille, isä menee siivellä.
26v pikkuveli saa kotiteatteri systeemit kaikilla herkuilla, telkkareineen ym.
isoveli on mietinnässä.

miehen sisaruksille annetaan kylpyläviikonloppu lahjakortit täysylläpidolla.

Paitoja, kirjoja ja valokuvakirjoja isovanhemmat ovat aikaisempina vuosina saaneet. Ja kerran lehtitilauksen. Tänä vuonna on ainakin kahvit retrokuosimetallipurkissa jo ostettuna (anopin ihastelema, ei muka raaskinut itse ostaa) ja katsellaan mitä muuta keksitään.

Mies on omalle äidilleen ostanut semmosen kynttilälyhtyjutun ja isälleen kirjan. Itse en omista vanhemmista vielä tiedä, äidille meinasin koristetyynyä kun sattui löytymään ihan "hänennäköisensä" ruusutyyny. Veljelle varmaan koitan jotain kirjaa/peliä tms. katsella..mummonkin lahja on vasta mietinnässsä.
Lapsille on jo yks cd-levy, lego Friendsiä yks laatikko, paketti geomaggeja, pehmolelu mitä kuopus toivoi, leikkikeittiötarvikkeita...olikohan muuta..kuopuksella tosin on synttäritkin vielä ennen joulua että pitää varmaaan silloin antaa jo joku paketti.

Ai niin, lasten kummeille ja ehkä isovanhemmillekin meinattiin antaa lasten kuvat jossain näteissä kehyksissä.

Rehellisesti; ei mitään.

Itseasiassa koko joulun vietto on yhä kiikunkaakun (niin kuin aina tähän aikaan vuodesta). Pitäisi selvästi keksiä jotain omia tapoja tuohon, perinteinen joulu ei oikein isommalle tyttärelle sovi, esikoinen ei moisista muutenkaan välitä ja kuopus on vasta 2v, vauva ihan pieni.

Olemme aikuisten kanssa sopineet jo vuosia sitten, että jokainen ostakoon sitten aleista tarvitsemansa kipot ja kapot itse rahoilla jotka säästävät ennen joulua, kun emme osta aikuisille lahjoja.

Miehen puolella ostellaan, ostan yleensä jotain merkkituotetta, vaikkapa marimekon pyyheitä, pentikin kippoja jne. jos minä satun niitä ostella. Halpahallit kierrän kaukaa. Jospa anoppikin joku päivä ymmärtäisi siirtyä laatuun.

Yhteistyössä