perheen isä kittaa kaljaa lasten nähden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan kun siellä etelä-karjalassa ei asuisi muita perheitä missä on samanlainen tilanne... Käsittääkseni etelä-karjalaan kuuluu muutama kunta eikä tässä ap ole maininnut paikkakuntaa... vaikka veikkaisin tuota imatraa ap:n kommentista tuosta onko soveliasta paljastaa paikkakuntaa...

hienostunut suomenruotsalainen perhe joka järjestää rapufestit ystävilleen, lapset tottakai mukana, syödään juodaan snapseja ja iltaa kohden juomalaulujen määrä lisääntyy, jossain kohtaa illasta lapset viedään nukkumaan ja vanhempi väki jatkaa juhlia. Kuina moni tekee ls-ilmon, " koska joku kännää lasten aikana"

Ei kukaan, eikä siitäkään jos otetaan sivistyneesti viiniä

[QUOTE="helmi";28392483]Minusta kännissä ei olla jos lapset on kotona. vaikka lapset nukkuis!

tossa sitä kasvatetaan holisteja lisää,eiköhän niitä ole ennestäänki tarpeeksi?

sitäpaitsi minusta tuo äiti on välinpitämätön myös miestään kohtaan,se ei ole rakkautta jos antaa toisen pitää riippuvuutensa ja tuhota itseään sekä sivussa lapsiaan![/QUOTE]

Mutta kun tässä ei nyt ole kysymys siitä, mitä mieltä SINÄ olet, vaan siitä, mitä laki sanoo.

Tää keskustelu ajautui kummalliselle raiteelle. Ihmiset kovasti vakuuttavat, että on ihan ok jos vanhempi vetää kännit joka viikonloppu aamusta iltaan ja kotona pyörii aikuisia ryyppäämässä.
Aivan varmasti lapset oireilevat, tavalla tai toisella. Humalainen aikuinen ei ole turvallinen. Turvattomuus saa lapsen oirehtimaan. YKSI turvallinen aikuinen ei riitä suojaamaan muilta juopoilta, miten joku edes kuvittelee niin???

Jos tämä äiti on niin mäntti ettei eroa, niin jonkun täytyy olla vastuullinen aikuinen ja herättää hänet, vaikka sitten sillä lastensuojeluilmoituksella. Niin että toivottavasti ap. on soittanut poliisit.

Mun isä kittasi joskus kaljaa, isä ei ollut ikinä pahapäinen, se oli vaan hauska ja yhtä lempeä kuin selvinpäinkin.

Se mistä mulle tuli traumoja oli äiti, sen suhtautuminen. Se huusi, ahdistui ja piti monen päivän mykkäkouluja isälle.
Olisi antanut vaan isän ottaa rauhassa kaljaa, kun ei siitä ollut mitään haittaa.

Mä ahdistuin enemmän äidin suhtautumisesta. Äiti oli traumatisoitunut kotonaan, alkoholisti-isänsä takia.

Samaa mieltä, kuin "Neydan". Aletaan puhua jostain simoista? Ja verrataan siihen, kun useampi aikuinen juo YHTEENSÄ seitsemän tölkkiä. Tässähän oli kyse siitä, että tuo äijä juo yksin laatikollisen ja joka helvetin päivä. Ja lapset selkeästi jo oirehtivat. Varastelevat ja mitäs kaikkea heillä olikaan. Eikös nuo lapset jo jotain apua tarvisi? Ei vaikuttaisi heidän normaali kasvu ja kehitys ihan turvattu olevan. Ei minusta olisi turhaa, vaikka lastensuojelu jo jotain hoitoa tuolle ukolle ehdottaisi. Ja todellakaan kukaan ei tiedä, mitä heidän seinien sisällään tapahtuu, vaikka mitään merkkejä ei väkivallasta tms. näykään.

Tää keskustelu ajautui kummalliselle raiteelle. Ihmiset kovasti vakuuttavat, että on ihan ok jos vanhempi vetää kännit joka viikonloppu aamusta iltaan ja kotona pyörii aikuisia ryyppäämässä.
Aivan varmasti lapset oireilevat, tavalla tai toisella. Humalainen aikuinen ei ole turvallinen. Turvattomuus saa lapsen oirehtimaan. YKSI turvallinen aikuinen ei riitä suojaamaan muilta juopoilta, miten joku edes kuvittelee niin???

Jos tämä äiti on niin mäntti ettei eroa, niin jonkun täytyy olla vastuullinen aikuinen ja herättää hänet, vaikka sitten sillä lastensuojeluilmoituksella. Niin että toivottavasti ap. on soittanut poliisit.

Näinpä.

jos tuossa perheessä on alle tarha ikäinen vauva niin miksi naapuri ei ole tehnyt ilmoitusta,mitä jos jollekki lapselle käy jotain ja äiti joutuu vimeää sairaalaa niin jääkö humalainen isä hoitamaan lapsia

Voi, kuulostaa aivan kuin meidän perhe-elämältä! Meillä kävi niin että joku naapureista oli tehnyt lastensuojeluilmoituksen kesällä kun oltiin myöhään ulkona(päivällä kun oli niin tukahduttavan kuuma) mutta syynä oli myös tuo isän alkoholin käyttö ja kuulemma musiikin soittaminen ,mikä ihmetytti,koska ei pidä paikkaansa. Tosin joskus soitan itse musiikkia siivotessa ja lapset tanssii,mutta päivällä. Meillä se isän juominen harmittaa itseäni kovasti eikä tunnu lapsia haittaavan,.mutta tunnen syyllisyyttä siitä etten saa miestäni lopettamaan vaikka olen usein puhunut tästä asiasta. Olen jopa miettinyt eroa,mutta lapset rakastavat kovasti isäänsä ja haluavat asua hänen kanssaan. Mitenkään väkivaltainen mies ei ole kännissä,mutta ei se minusta silti oikein ole että lasten täytyy joka viikonloppu katsoa isän ryyppäämistä kavereiden kanssa. Olen ehdottanut miehelle että menisi vaikka jonnekkkin mökille tai kaverille aina viikonloppuisin juomaan,mutta ei mene perille! Ehkä joudun itse lähtemään lasten kanssa evakkoon joka viikonloppu...ystäväperheessä on sama tilanne,mutta mies juo joka päivä ja tulee yleensä meille mieheni seuraksi juomaan kun heillä on omassa kotonaan kipakka akka mikä ei katso miehensä ryyppykavereita,mutta ei ole saanut myöskään omaa miestä lopettamaan juomista. Itse en vieraiden läsnäollessa kehtaa huutaa että pihalle koko sakki,vaikka niin pitäisi toimia. En oikeen tiedä enää mitä tässä pitäisi tehdä :( Mutta lasten kanssa meillä ei ole ongelmia,eivät varastele tai tee muita tyhmyyksiä kylillä,ainakaan minun korviini ei ole tullut tietoa ja näin pienellä kylällä tuollaiset asiat varmasti kuulisi äkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen äiti;30560048:
Voi, kuulostaa aivan kuin meidän perhe-elämältä! Meillä kävi niin että joku naapureista oli tehnyt lastensuojeluilmoituksen kesällä kun oltiin myöhään ulkona(päivällä kun oli niin tukahduttavan kuuma) mutta syynä oli myös tuo isän alkoholin käyttö ja kuulemma musiikin soittaminen ,mikä ihmetytti,koska ei pidä paikkaansa. Tosin joskus soitan itse musiikkia siivotessa ja lapset tanssii,mutta päivällä. Meillä se isän juominen harmittaa itseäni kovasti eikä tunnu lapsia haittaavan,.mutta tunnen syyllisyyttä siitä etten saa miestäni lopettamaan vaikka olen usein puhunut tästä asiasta. Olen jopa miettinyt eroa,mutta lapset rakastavat kovasti isäänsä ja haluavat asua hänen kanssaan. Mitenkään väkivaltainen mies ei ole kännissä,mutta ei se minusta silti oikein ole että lasten täytyy joka viikonloppu katsoa isän ryyppäämistä kavereiden kanssa. Olen ehdottanut miehelle että menisi vaikka jonnekkkin mökille tai kaverille aina viikonloppuisin juomaan,mutta ei mene perille! Ehkä joudun itse lähtemään lasten kanssa evakkoon joka viikonloppu...ystäväperheessä on sama tilanne,mutta mies juo joka päivä ja tulee yleensä meille mieheni seuraksi juomaan kun heillä on omassa kotonaan kipakka akka mikä ei katso miehensä ryyppykavereita,mutta ei ole saanut myöskään omaa miestä lopettamaan juomista. Itse en vieraiden läsnäollessa kehtaa huutaa että pihalle koko sakki,vaikka niin pitäisi toimia. En oikeen tiedä enää mitä tässä pitäisi tehdä :( Mutta lasten kanssa meillä ei ole ongelmia,eivät varastele tai tee muita tyhmyyksiä kylillä,ainakaan minun korviini ei ole tullut tietoa ja näin pienellä kylällä tuollaiset asiat varmasti kuulisi äkkiä.

Kauhean vanha ketju tämä, mutta mitäpä se haittaa...

Miehelläni oli myös alkoholiongelma. On nyt päässyt kuiville. En voi muuta sanoa, kuin että vaikeassa tilanteessa olet. Oma mieheni ei uskaltanut tuoda kavereitaan meille. Täällä sen verran kipakka emäntä! Tämä emäntä sai kyllä hullun maineen tuolloin, kun sodittiin miehen kanssa juomisesta.

Voin vain sanoa,että niin kauan mikään ei muutu, kun mies saa pitää sekä perheensä, että viinansa. Minä otin ja lähdin. Palasin takaisin, mutta palasin liian aikaisin. Mies jatkoi samaa rataa palattuamme. Etsiessäni omaa asuntoa toisen kerran, mies hakeutui hoitoon ja nyt on asiat kunnossa. Tsemppiä sinulle, muista, että sinulla ja lapsilla vain yksi elämä elettävänä. Tuo alkoholiongelma sanelee teidän kaikkien elämää. Alkoholistilla tilanne etenee koko ajan, juomat ja määrät lisääntyvät. Sinun tehtävä on huolehtia, että lapset saavat onnellisen lapsuuden.

Yhteistyössä