Perheautosta!!!

Meillä kova autokuume iskenyt ja mietimme hyviä vaihtoehtoja.
Nissan primeraa ja skoda octavia olemme käyneet koeajamassa. Uusimpia vuosimalleja. Ja tottakai farkkuna, kun on 2 pientä lasta. Mielipiteitä haluaisin lähinnä näistä, mutta myös muista käytännöllisistä perheautoista.

...Ja TIEDÄN volvo V70 on paras, mutta lotossa pitäis ensin voittaa... :heart: :heart: :heart:
 
kukkerikuu
Jos tarttee rattaita kuljettaa niin mä en japanilaista ostaisi. Mä oon testannu velipojan corollan ja isän primeran takakontin ja meidän rattaista joutui ottamaan renkaat pois ja kun sai sen peräkonttiin, mitään muuta ei mahtunutkaa. Meilläkin on harkittu tuota Skoda Octaviaa ihan tosissaan. Nyt meillä on Seat, joka sekin Skodan lailla on Volkkarin osista tehty. Meillä mahtuu rattaat kasassa renkaineen sekä koira peräkonttiin (kun hattuhylly on pois) vierekkäin. Isohko farmari auto tietysti olisi lapsiperheessä hyvä. Meillä 2. auto farmari, mut takaboxi niin pieni että vain rattaat mahtuu sinne + jotain pientä.

Eli jos reissaatte paljon niin että rattaita joutuu kuskaamaan ja jos ne on vähänkään isommat yhdistelmät niin kannattaa valita sellainen auto, jossa peräkonttiin saa ne hyvin ja tilaa jää kasseille ja vaippapaketeille. Onnea autonostoon! =)
 
Jos rahat riittää uuteen japsiin niin luulis riittävän vähän vanhempaan volvo v70:nkin..vai mitä?Ostakaa vaikka vuosimallia 2000 tai 2001..Hinnat on laskenu huimasti viime aikoina ja ainahan ulkomailta saa vielä halvemmalla.
Meillä on Saksasta tuotu Volvo ja merkkiä en enää vaihda! :heart: On tosi hyvä ajettava,tilava,turvallinen ja kiihtyykin sopivasti..Suosittelen!
 
Renun breikkeihin myös meganeen meidän rattaat (emmaljunga) on mahtuneet pituussuunnassa ja on jäänyt tilaa vielä 35kg koirallekin. Japsit eivät ole riittäneet näin et ois jakanu kontin puoliksi...eikä kyllä volkkari ja foordikaan riittäny.
 
Tästä (vielä tulevasta) perheestä löytyy Skoda Octavia-farkku.

Kovasti ollaan tykätty ja tilavalta vaikuttaa. Meillä kaksi keskikokoista koiraa ja laskettuun aikaa jäljellä puolitoista viikkoa. Vaunuja ollaan kuskailtu jo harjoitusmielessä sinne ja tänne, koirat kun meinasivat ensin tehdä tenän vaunujen kanssa matkustamisen suhteen.

Takakonttiin menee siis kevyesti vaunut ja kaksi haukkua. Takapenkiltäkin löytyy tilaa, meillä vauvan turvakaukalon saa keskipaikallekin kiinni ja molemmille reunoille mahtuu vielä aikuiset istumaan - pitihän tämäkin jo etukäteen testata ;)

Mitään pahaa sanottavaa en meidän biilistä löydä, uskallan kyllä suositella muillekin.
 
Marile
Meillä on saab95 vm. 2004 farkku malli. Kun mentiin autokauppaan otettiin turvaistuin ja vaunut mukaan ja siellä sitten soviteltiin jos jonkinlaista kuljetusmuotoa, oli siinä autokaupan sedillä ihmettelemistä :LOL:
Hirmuisesti ollaan tykätty ja erityisesti näin talvipakkasilla on ollut aivan unelma! Eikä hintakaan ole paha. Vuosimallia 2003 ja alle saa
siinä 20 000 ?:n tietämillä, kannattaa käydä tutkimassa. Suosittelen.
 
Student
Scoda Octavia 2005 - ei farmari, on osottautunut todella hyväksi. Takaluukku on todella tilava samoin takapenkeillä on kivasti tilaa.
Yhden lapsen kanssa ollaan hyvin pärjätty. Takaluukkuun mahtuu hyvin vaunut ja kauppakassit.
 
Meillä skoda octaavia (farmari) ja hyvin ollaan mahduttu, perheeseen kuluu minun lisäksi mies, kolme lasta, joista kaksi murkku ikäistä ja yksi 1v. Takakonttiin mahtuu rattaat hyvin, vaikka onkin leveän malliset ja tilaa jää vielä paljon.

Hintakin oli sopusuhtainen n.10 000e vuosi malli 2000
 
maami-74
mulla on renaultin megane scenic. On ollut huippu. Vähän niinkuin tila-auto, mutta käyttäytyy kuin henkilöauto. On näppärä kääntymään ja sen verran korkea, että peruuttaminen on unelmaa. Vaunut tykötarpeineen menee heittämällä takakonttiin.
Mitään remppaa ei oo tarvinnut tehdä, öljyä ja suodatinta vaihdettu. Jos joskus vaihdan autoa niin samaan, mutta uudempaan. Ennen mulla ei kys merkkiä ole ollut ja olen karsastanut rellua, mutta kokemus on osoittanut sen toiseksi.
 
Kahden lapsen kanssa meillä oli nissan primera farmari ja hyvin veti kaksostenrattaat ja muut matkahärvelit. KUn kolmas tuli siirryttiin ford mondeo farmariin joka aivan erinomaisen tilava takakontista että sisältä. mut nyt kun neljäs lapsi tuli tarvittais jo suurempi ajopeli, ja odotellaan kesällä tulevaa mondeon tila-autoa.
 
Pakko kommentoida.

Lapsiperheellä pitää olla farkku, näihän se kirjoittamaton laki menee.

Meillä on kolme lasta pienillä ikäeroilla ja farkkua ei tähän perheeseen tule. Ensimmäisen syntyessä meillä oli autona VW Jetta vm -91, tilaihme. Takapenkille mahtui HTS BeSafe Kid istuin, joka ainakin silloin oli markkinoiden kookain. Takakontti oli suurempi, kuin monessa farmarissa, 550 litraa. Sinne mahtui Brio Finesset kahdessa osassa, eli istuin otettiin irti, sekä matkasänky ym. viikon reissutarpeet 3-4 hengelle. Valitettavasti auto tuli moottoriltaan tiensä päähän ja se oli vaihdettava.
Seuraava auto oli VW Corrado ja kyytiin mahtui kaksi lasta ja nuo Briot ja jotain pientä, mutta kyllä silläkin muutama kyläilyreissu tehtiin. Autosta vain ei ollut talviautoksi...
Joten vaihdettiin merkkiä ja siirryttiin Opeliin. Porrasperäiseen Omegaan mahtuu kolme lasta turvaistuimineen ja Briot ym. vermeetkin kulkee. Tosin Omegaa joutuu pakkaamaan hiukan huolellisemmin, kuin Jettaa aikoinaan.
Mutta miksi meille ei tule farkkua...
Farkuissa ei useinkaan ole sen suurempaa jalkatilaa tai tavaratilaa, kuin sedaneissakaan. Farmarin korkea tavaratila houkuttelee pakkaamaan sen ääriään myöten täyteen, jolloin näkyvyys heikkenee ja turvallisuus myös. Sedanissa kaikki tavara on turvallisesti luukun alla, eikä takapenkkiläisten niskassa.
Ja näissä ns. tila-autoissa on usein tilaa vain päille, ei lapsille tai tavaroille.
Paras perheauto on se mihin perhe turvallisesti mahtuu ja mitä on nautinto ajaa, eikös näin =) (Meillä se on iso sedan)
=) =) ;) ;)
 
meillä sukulaisilla on tää berlingo. Niiden ostopäätökseen vaikutti se et takapenkille mahtui kolme turvaistuinta vierekkäin. eikä se vissiin ollut huono ajettavakaan, kun ajoivat aika pitkää työmatkaa sillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 12:59 kukkerikuu kirjoitti:
Jos tarttee rattaita kuljettaa niin mä en japanilaista ostaisi. Mä oon testannu velipojan corollan ja isän primeran takakontin ja meidän rattaista joutui ottamaan renkaat pois ja kun sai sen peräkonttiin, mitään muuta ei mahtunutkaa. Meilläkin on harkittu tuota Skoda Octaviaa ihan tosissaan. Nyt meillä on Seat, joka sekin Skodan lailla on Volkkarin osista tehty. Meillä mahtuu rattaat kasassa renkaineen sekä koira peräkonttiin (kun hattuhylly on pois) vierekkäin. Isohko farmari auto tietysti olisi lapsiperheessä hyvä. Meillä 2. auto farmari, mut takaboxi niin pieni että vain rattaat mahtuu sinne + jotain pientä.

Eli jos reissaatte paljon niin että rattaita joutuu kuskaamaan ja jos ne on vähänkään isommat yhdistelmät niin kannattaa valita sellainen auto, jossa peräkonttiin saa ne hyvin ja tilaa jää kasseille ja vaippapaketeille. Onnea autonostoon! =)
Meillä on vm. -05 Primeran farkku ja isot Emmaljungan yhdistelmät mahtuvat rattaina hyvin perään. Kun vielä olivat vaunuina (eli vaununkoppa paikallaan) niin tuolloin piti pyörät ottaa pois, toisin meitä se ei haitannut, kun on erikseen ns. matkarattaat jotka ovat pienemmät.
Mutta Primerasta sen verran, että koeajossa se tuntui hyvältä ja olikin oston jälkeen hyvä, mutta nyttemmin vuoden kokemuksella olisin aivan valmis vaihtamaan auton johonkin toiseen merkkiin.... :/ . Primeraa ennen mulla oli vm. 2000 Omega ja se oli auto =) (ja pliis ei sitä iänikuista tappelua ooppeleiden huonoudesta..), harmi ettei kyseistä mallia enää valmisteta.
 
Suosittelen menemään autokauppaan ja ottamaan mukaan rattaat sekä turvaistuimet. Siten näkee mihin autoon mahtuu kaikki tavarat ja ihmiset mukaan. Ja ei muuta kuin koeajolle. Muistakaa myös vaihtaa välillä kuskia.

Tila- ja farmariautoihin on myytävänä tavaraverkkoja (=koiraverkko), jotka estävät tavaroiden tulemisen peräkontista matkustajien niskaan. Mielestäni tämän pitäisi olla vakiovaruste autoissa.

Itse pidän tila- ja farmariautoista perheautona. Rattaita ei tarvitse nostaa niin korkealle, kun ne laittaa auton perään. Me vaihdoimme vasta autoa. Kävimme kokeilemassa Scoda Octaviaa ja Mondeon farmaria sekä Opelin, Renoutin ja VW tila-autoja. Itse pidimme eniten VW:n tila-autosta.

Muistelen ettei vanhaan Scodaan mahdu selkämenosuuntaan istuinta, siten että etupenkille vielä mahtuisi. (En ole 100 %:n varma) Kooltaan se oli sama kuin VW Golf. Uuteen Scodan malliin taitaa istuin mahtua.

En tiedä oliko näistä neuvoista mitään apua. Meitä on niin moneksi, että on vaikea tietää mitä kukin tarvitsee. Auton osto on kuin rattaiden osto. Kaikki on ihan hyviä, mutta pieniä eroja löytyy. Toinen tykkää Briosta ja toinen Orasta.
 
Oljenkorsi harmaana
Vataanap nyt tähänkin kun sain hyvän putken päälle :D Meillä on Fiat stilo multivagon, jokao n ostettu viime kesänä ja olemme olleet tyytyväisiä siihen. Mahtuu hyvin vaunut + muutakin kamaa reissuun, kun on tilava tavaratila. Etupenkeillä myös hyvin tilaa, mutta miinuksena hiukka ahdas takapenkki. Hinta laatusuhde hyvä Fiatissa :flower:
 
Elohopea
Meillä on vm2005 Primeran farkku ja heittämällä menee takakonttiin sekä tavalliset vaunut että Emmaljungan tuplarattaat. Eli tilaa löytyy :) Jos jotain moitittavaa löytyisi, niin takapenkin jalkatilaa on aika vähän.

Kun uutta autoa mietittiin, käytiin koeajamassa myös Toyota Corolla Verso. Sen olisin kyllä halunnut, mutta se maksoi niin hurjasti enemmän kuin tää Nissani, ei ollut varaa. Aikaisemmin meillä oli Renault Scenic, myös tilava. Taksin kyydissä olin Volkkarin Touranissa ja sekin vaikutti oikein tilavalta ja hyvältä, rattaat ja matkatavarat mahtuivat hienosti.
 
Kavereidemme alle vuoden vanha Skoda Octavia on ollut jo useampaan kertaan korjauksessa, vikojen takia. Ei oikein vakuuta. Tosin viat on tietysti toistaiseksi menneet takuun piikkiin. En henk.koht. ole kuullut yhdestäkään uudesta japanilaisesta autosta, että ois tällä tavalla ongelmia.
 
Kiitoksia kaikille mielenkiintoisista kommenteista. Me päädyimme 2002 vuoden volvo v70. Vaikka ei saatu uutta niin koeajoissa volvo oli ehdoton ykkönen! :heart:

Toivottavasti vielä vuodenkin päästä olen samaa mieltä!!!

Turvallista matkaa kaikille autoilijoille :heart: :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 13:49 eija2v kirjoitti:
Kiitoksia kaikille mielenkiintoisista kommenteista. Me päädyimme 2002 vuoden volvo v70. Vaikka ei saatu uutta niin koeajoissa volvo oli ehdoton ykkönen! :heart:

Toivottavasti vielä vuodenkin päästä olen samaa mieltä!!!

Turvallista matkaa kaikille autoilijoille :heart: :heart: :heart:
Onnittelut hyvästä valinnasta!! :flower:
Meilläkin volvo ja tyytyväisiä ollaan kyllä..eikä tuo 2002 vielä vanha ole!!
 
annili
Liputan kans Ford Mondeon puolesta. Meillä ainakin mahtuu tavaraa perälle enemmän kuin esim VW Passat Variantissa. Tilaa siis riittää. Lyhyelle matkalle sain takakonttiin isojen Oran vaunujen lisäksi kaksi keskikokoista koiraa istumaan. Vaunut olivat tietenkin kiinni ja matka lyhyt, ettevät koirat väsyneet. Mutteivat ne edes olleet päällekkäin...
Taakse istuu myös helposti kaksi aikuista ison turvaistuimen lisäksi.
Meillä on lisäks automaattivaihteet ja pidän autosta niin kovasti, etten vaihtas ihan helposti!
 

Yhteistyössä