Perhe-elämää meillä.

Heips.

Olen siis nyt pienen perheen äiti. Poikamme on nyt n. 1v2kk ja seuraava lapsi syntynee nyt lokakuussa sitten. Olen siis itse nyt 21-vuotias ja mieheni 29-vuotias ja toisinaan mietinkin että olemmekohan ihan samalla linjoilla ikäerommekin vuoksi, vaikkakaan ei meillä mitään älytöntä ikäeroa ole. Kerronpa nyt siis alusta jutun, ja haluaisinkin tietää onko samoin kokevia.

Aloin seurustelemaan avopuolisoni kanssa olessani 19-vuotias ja jo 6kk seurustelun jälkeen rupesin odottamaan esikoistamme. Tämän puolen vuoden seurustelun aikana juhlimme paljon ja elinkin varsinaista opiskelijaelämää. Mieheni tosin kävi jatkuvasti töissä, mutta aina hän osasi oman hommansa hoitaa kunnialla.
Kaikki muuttui kun rupesin odottamaan, tuntui kun olisin päässyt mukaan pelaamaan varsinaista uhkapeliä. En tuntenut kovinkaan miestä vaikka vetovoimaa löytyi. Päätimme siis kuitenkin yrittää.
Siitäpä siis lähti yhteisen asunnon etsiminen ja varsinainen elämänmuutos remontti. Ei siinä itsellä oikein opinnoista tullut mitään, joten luovutin siltä osin.
Mieheni perässä roikkui vielä eräs hänen entisensä, joka ei meitä helpolla päästänyt.
Mieheni iloitsi kovin raskausuutisestani ja kertoikin siitä hyvin avoimesti kavereilleen, myös entiselleen, joka oli pyytänyt häntä kaljalle. Tästä tapahtumasta ei mennyt kuin alle pari kk kuin tämä entinen iloitti synnyttäneensä pojan miehelleni. Mieheni ei oikein koskaan ollut biologiassa mitenkään hyvä (enemmäkin tähtitiede ja avaruusfysiikka ovat hänen mielenkiintojaan), joten siis juttu aluksi meni hänelle läpi. Muistan kuinka hän vakuutteli kuinka hän ei halua olla tekemisissä naisen kanssa ja jos hän valitsisi lapsista, hän valitsisi meidän. Olin kyllä aika romuna, mutta realiteetit pystyin pitämään käsissä. Sanoin ettei niin voinut tehdä, se ei ole lapsen vika että näin kävi. Mieheni ei voi paeta vastuutaan ja hänkin ymmärsi sen. Itse jo mietin että millaiset tapaamisoikeudet, huoltajuussopimukset ja elatusmaksut mieheni saisi. Mutta menin hiukan asioiden edelle niinkuin myöhemmin ilmenee.
No, eivät nämä kiusan teot tähän loppuneet. Mieheni vaati dna- testiä koska epäili isyyttään. Nainen väitti synnyttäneensä rv.29-30 täysimittaisen vauvan (ei keskonen, ei mitään ja nopea kotiutus) ja toinen eppäilyttävä asia oli se että nainen ei suostunut dna-testiin. Oli vielä pari muuta yksityiskohtaa, jotka lisäsi epäilyjä. Lopuksi selvisi vielä ettei mitään lasta ole olemassakaan. Ja aina muutaman kuukauden välein hän kyseli kuulumisiamme ja kertoi omansa. Miehelleni kuin selvisi jutun juoni, hän ei halunnut olla missään tekemisissä naisen kanssa, minä toisinaan vastailin hänelle. Varmaan raskaushormoonit tekivät kepposensa tai jotain siihen suuntaan. En KOSKAAN ollut epäkohtelias hänelle. Tämäkin nainen on kuitenkin nyt varmaan aika lähelle kolmeakymppiä ja käyttäytyy kuin 15-vuotias teini.
Painotan että mieheni ei ollut periaatteessa pettänyt minua koska silloin kuin mieheni oli yhden illan vietossa tämän naisen kanssa, olimme tavanneet ehkä 2 viikkoa ennen tätä tapausta.

No tämä episodi päättyi ja nyt sitten meillä alkoi omaan elämäämme keskittyminen täysillä. Shoppailimme vauvan juttuja ja minä rupesin potemaan pahimman luokan pesänrakennusviettiä. Rupesimme keskittymään parisuhteeseemme ja tuntui että se tuotti tulosta. Muistan aika hauskoja muistoja kun istuimme aamupalalle yhdessä ja mietimme mitä tekisimme yhdessä, ennen menimme alkoon, haimme ruokaa ja juhlittiin. Nyt ei voitu. Niimpä mieheni vei minut leffaan, keilailemaan ja syömään. Hän tuli muutaman kerran tallille mukaani ja minä lähdin päiväksi patikoimaan metsään hänen mukaansa. Siitä se odotusaika sitten lähti nousuun. Mieheni höpötti päivittäin vatsalleni päivän jutut ja kyttäsi jospa pieniä potkuja tulisi. Näihin aikoihin ajattelin että tämän enempää ei voi toivoa.
Mutta kuten aijon vielä kertoa niin kyllä voi toivoa.

Synnytin maaliskuun 7. ison pojan. 51cm pitkä ja 4220g. Mieheni oli sairaalassa koko ajan. Jouduin viikoksi sairaalaan koska sairastin niin pitkään kuumetta ja tulehdusarvot eivät suostuneet oikein laskemaan sinne alle satasen. Hän kävi nätisti hoitamassa minua ja vauvaa tunnollisesti. Mieheni joutui hiukan "apukätilöksikin", jonka hän klaarasi erittäin hyvin. Hän toimi juuri niinkuin isän kuuluisikin.

Pääsimme kotiin ja muutaman kuukauden kuluttua tästä minulle tuli hinku töihin. Piti tehdä jotain muutakin kuin olla kotona. Aloitin siis osa-aikaiset työt. No näin koulut kesken jättäneenä ei ole varaa valita. Kokeilin siivoamista ja muuta, en vain pystynyt vielä silloin. Äitiyslomani lopussa kuitenkin löysin mielekästä töitä, joihin kyllä ujuttauduin "suhteilla". Mutta palkka parempaa kuin perushommissa. En tosin aivan kokopäiväisenä edelleenkään tee, mutta saan sen verran jo palkkaa että pärjäämme vallanmainiosti sillä. Kyllähän sitä mieheni palkalla pärjäämme, mutta huomaan kuinka hänellä on helpompi olla kun olen töissä ja voimme vaikka matkustella tai muuta. Ostimme töihin mennessäni nimittäin asunnon ja sillon on hyvä olla tuloja.

Silti voin todeta että jotain puuttui. Perhe, koti ja työt missä viihdyn. No opinnot ajattelin jättää vielä jonnekkin tulevaisuuteen. Tuntuu ettei aika riitä ystäville. Kaipaan naisseuraa ja lasten kanssa puistoilua seurassa. Minulla on muutamia hyviä ystäviä, mutta heitä toisinaan on vaikea tavata vuorotyöni ja heidän oman työn takia. Miehenikin kanssa joudumme toisinaan katsomaan kalenteria että milloin ennätämme olla kahden hetken, mutta aina sille on raivattu tilaa. Jos vain ystävien kanssa raivaaminen onnistuisi samoin.

Kärsin aikamoisesta pelosta. Varsinkin menettämisen pelosta. Olen 21-vuotias perus perheen äiti, asuntovelallinen ja töissäkäyvä. Kaikki voi vielä mennä päälaelleen. Samatilanteessa kuin monet muut äidit, en voi kuintekaan kieltää mistä jään päitsi jos olisin suorittanut aikoinaan opintoni loppuun, saanut oman alan töitä ja perustanut sitten perheen. Mitkä mahdollisuudet siihen vielä on?

Mutta nyt odotamme viimeistä lastamme. Kuopustamme, joka syntynee lokakuun puolessa välissä. Kohta siis raskauden puoliväli häämöttää. En siis aijo tehdä enempää lapsia, vaan kasvattaa nämä kaksi mahdollisimman hyvin.

Pakko vielä lisätä loppuun pohdintaan että kentien elämä pidetään mielenkiintoisena kun on tavoitteita. Jotenkin perhe-elämän tasoittaa jos on opintoja tai töitä. Molempiin ei enään ole resursseja, se ei kaduta, elämä on valintoja täynnä. Ennen parisuhdettani ja perhettä matkustelin vapaaehtoisena intiassa, reissasin maailmaa, palasin opiskelemaan ja elin kirjaimellisesti vapaana nuorena. En ollut rikas ja matkarahat tulivat kun tein vapaaehtoisena hommia. En ollut turistikohteissa, vaan kaukana niistä. Tuota elämää olisi kiva ehkä jatkaa sitten 40-vuotiaana kun lapseni ovat sitten aikuisia. Koskaampa ei sitten tiedä mitä silloin on luvassa. Mutta saakai sitä haaveilla?

Onko täällä samankaltaisia haaveilijoita kuin minä?
 
j.j
Hei! Oli pakko kirjottaa, alkutilanteenne miehenne kans ja hänen ex kuullosti niin samalta ku meillä!! :D
Siis maailman rasittavin tilanne.. Ensin ex kaipailee takas ja sekottaa meijän välejä. Sitte ku siitä päästiin, tuli toinen nainen.
Meille on tulossa lokakuussa kans lapsi. Pari viikkoa sitte tämä toinen nainen ilmoitti olevansa kans miehelleni raskaana! Aiko onneksi tehdä abortin ja olla pitämättä enään mieheeni yhteyttä! Voin vaan kuvitella kuin raskasta tuo on ollu sulle, ku miehesi entinen on valehdellut ja yrittäny pilata teijän suhteen, ku itelläki tuntu niin vaikeelta vaikka ongelmat oli puolet pienempiä!

Mä oon kans välillä haaveillut että haluan vielä toisen lapsen, mutta sitte saa luvan riittää, että voin vanhempana tehä jotain reissuja ja elää ns. itselleni. :)
Lapset on ollu mulle aina kaikki kaikessa!
 
Niin. Ei siis mieheni koskaan ole meidän virallisen seurustelun aikana ollut muiden kanssa.. Ainakaan tietääkseni. Jostain syystä mä kuitenkin luotan häneen, tyhmyyttäni taikka viisauttani.
Joskus keskustelemme yleisesti ottaen uskottomuudesta mieheni kanssa. Hän joskus aikoinaan tokaisi minulle jos olisin uskoton, saisin kenkään. Tokaisin vain että samat sanat. Enkä kyllä aijo luistaa siitä.
En ole niitä naisia jotka uskoo että onnettomassa parisuhteessa on tervettä kasvattaa lapsia. Se ei toki tarkoita etteikö parisuhteessa ole haasteita, ja etteikö se toisinaan kaipaa pieniä piristeitä/korjauksia.

Nytkun muuten luin oman yllä olevan tekstini, olin aika järkyttynyt miten epäselvää se on. Tosin kirjoitin sen aika myöhään ja väsyneenä, niinkuin nytkin :). Tuli tunne purkautua ja ehkä se vähän helpottikin.

Lähinnä minua nykyään naurattaa tämä mieheni entinen. Eikö tämä nainen koskaan ymmärtänyt miten säälittävän kuvan hän itsestään antoi? Tuollaisesta valheesta jää kiinni ja sen jälkeen ei voi katsoa kunnioituksella tätä henkilöä. Toivon silti hänelle onnellista elämää. Ajattelen vain että tämä nainen oli varmaan todella epätoivoinen näihin aikoihin. Toivotaan että nykyään hänellä menisi paremmin.

Olen samaa mieltä, lapset ovat kaikki kaikessa.. Poikamme joutuu pieneen leikkaukseen ja haluan että me molemmat vanhemmat olemme sairaalassa hänen kanssaan. Minua hirvittää ajatus pienen lapsen nukuttamisesta. Tai miten ihmeissään pienokaiseni on siellä. Olen itseppäisesti anonut itselleni palkatonta vapaata tähän leikkausajankontaan aika nihkein vastauksin työnantajan puolelta.

Mutta nyt hyviä öitä sinne! Ja onnea odotukseen sinne J.J
 
j.j
En todellakaan tiedä itsekkään, miksi roikun tässä suhteessa, koska mikään ei tule muuttumaan!
Vaikuttaa siltä että nainen on todellakin ollut erittäin epätoivoinen!
Ja minusta kaikista epätoivoisinta on juuri tuo että valehdellaan että ollaan raskaana, että sais huomiota ym siltä mieheltä! Viimenen teko mitä itse tekisin..
Hyvä että voit luottaa mieheesi! :)
Tsemppiä pienokaiselle leikkaukseen ja äidille kans :hug: :heart:
Odotukseen kans onnea! :)
 

Yhteistyössä