Perhanan sikaflussa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matilda09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matilda09

Uusi jäsen
13.11.2009
2
0
1
Järkyttävää!!! Ainakin oys:issa on ollut tuon sikainfluenssan takia synnyttäneiden osastolla vierailut rajoitettu siten, niin että ainoastaan lapsen isä on päässyt käymään vierailuaikana osastolla (ilman vauvan mahdollisia sisaruksia). Tämä on mielestäni aivan oikein. Mutta mutta.. mennäänkö nyt jo vähän liian pitkälle: kuulin, että isät eivät pääse nyt synnyttäneiden osastolle ollenkaan! Varmistin asian eilen oys:sista ja näin todellakin on! Eli isä saa olla mukana synnytyssalissa, mutta kun äiti ja vauva siirtyvät synnyttäneiden osastolle, niin alkaa täyskaranteeni! Tuntuu niinkuin olisi vankilaan menossa synnyttämään...aika kurjaa! Sen ymmärtää, että vauvojahan siinä suojellaan, mutta jotenkin kohtuuttomalta tuntuu kuitenkin, että isä ei näe vauvaa ollenkaan n. kolmeen päivään (eikös sitä ensisynnyttäjiä se pidetä).

Ihan hyvä, että mahdollisimman vähän porukkaa ravaa siellä häiritsemässä ja tuomassa tauteja.

Nimim. Viimeksi mustan naisen kanssa samassa huoneessa ja koko musta suku lorvi huoneessa aamusta yömyöhään.

Ehkä tuo on liiottelua, kyllä isällä on oikeus olla paikalla, kun huolehditaan riittävästä hygieniasta ja sairaala tekee näkyvät ohjeet isille missä tiloissa ollaan ja mahdolliset suojavarusteet. Lasten kohdalla on joskus vaikea päästä yhtä hyvään hygieniaan kun ovat kaikkia paikkoja koskemassa ja he eivät ymmärrä hygienia vouhotusta.

Minustakin sikaflunnssaa tai ei, niin eri kulttuuristen vierailijamääriin ja aikoihin tulisi puuttua tiukemmin. He ehtivät viettää sukujuhlia kun äiti on kotiutunut. Minua väsytti tarpeeksi suomalaistenkin huonekaverieni jatkuvat vierailut ja kun huone on juuri riittävä kahdelle ihmiselle niin huonekaverin mies, vauvan isommat sisarukset ja isovanhemmat ja sisarukset puolisoineen ja lapsineen ovat kyllä liian häiritseviä. Varsinkin esikois-lapset ovat joka paikassa tavaroita kollaamassa ja kyttäilemässä huonekaverin puolelle vaikka mitään asiaa ei sinne ole. Itse olin todella huonossa kunnossa sairaalassa ollessani eikä se ole mitään mukavaa makoilua, siinä olis vaan tarvinnut rauhaa. Minua taas ei juurikaan oltu katsomassa, olin siellä toista viikkoa lähes tulkoon ihan yksin, ei sukua - vain mies kävi pari kertaa.

Mä kyllä toisaalta ymmärrän sen. Toisille ei näytä menevän kalloon, että flunssaisena EI tulla katsomaan äitiä ja vastasyntynyttä vauvaa, edes isä! :kieh: Jossain Pohjois-Suomen sairaalassahan oli joku isä yrittänyt mennä kipeänä vastasyntyneiden teholle. :headwall: Että haloo... Ehkä totaalikiellolla nämä pässinpäät saavat jonkinlaisen herätyksen (tai sitten eivät). :/