peräpukamat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa

Vieras
miten siit pääsee eroon?? synnytyksestä viikko...ja nyt huomasin et on tullut tommonen kiva "lahja" kaupanpääliseks...:S häviäkö se koskaan??? onko mitään keinoa millä saa sen "suolenpätkän" takas piiloon...:S

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
mulla ainakin hävis itestään pukamat parin viikon aikana. ne ilmestyikin vasta n kuukaus synnytyksen jälkeen ja oli todella kivuliaat, mut itestään hävis

mulla ei ole kipua eikä mkitä muutakaan...ärsyttävän näköinen "pallo" näkyy vaan..:S

Vuosi synnytyksestä ja kyllä mulla vieläkin ne pukamat on :o
jos ne ei lähe pitkän ajankaa jälkeen, niin lääkärissä ne sen pystyy hoitaa.
ite en ilkiä mennä lääkäriin :D

Mulla tuli esikoisesta pukamat 3v sitten, isoni ja paheni vaan ton 3v aikana, mut ei koskaa ollu kipeet, nyt synty kakkonen ja synnytyksen jälkeen pukamat oli tiessään, eli sillä lähti millä oli tullukki xD synnytyksellä :D

Älä hätäänny, kyllä se lähtee ihan itsestään pois. Ottaa aikansa. Vältä istumasta pitkään ja käy kävelyillä. Pidä puhtaudesta huolta ja käy apteekissa hakemassa scheriproct neo kombi-paketti. Käytä ohjeen mukaan. On tärkeää hoitaa myös sisäiset pukamat, joita usein on, jos on ulkoisiakin. Mullakin kävi niin, että 6vk synnytyksestä tuli ulkoinen ja sain ihan hirveän hepulin. Mutta se parani itsestään, noin 2 vk meni.

Hienoa jos joillain katoavat itsekseen. Itsellä 3 synnytystä takana, viimeisimmästä kohta 4v ja viinirypäleterttu persiissä ollut jatkuvasti. Nyt menen hoidattamaan pois. Vaikka tuntuu ettei ilkeäis mennä lääkäriin niiden takia, kannattaa kuitenkin. Pukamat ovat todella yleinen vaiva.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa:
miten siit pääsee eroon?? synnytyksestä viikko...ja nyt huomasin et on tullut tommonen kiva "lahja" kaupanpääliseks...:S häviäkö se koskaan??? onko mitään keinoa millä saa sen "suolenpätkän" takas piiloon...:S

hyvällä tuurilla voivat rauhoittua ja lakata särkemästä ja voivat jopa olla vuosia rauhassa, aina seuraavaan synnytykseen.
mulla kävi näin 2 kertaa, ekalla kerralla olivat kipeänä kuukauden, toisella kertaa puoli vuotta mutta kolmannella äityivät niin pahaksi että normaalia elämää ei enää voinut viettää ja hoitaa vauvaa. leikattiin kun vauva oli 4kk.
mikään lääke ei reseptillä tai ilman auttanut, kaikkeni tein. ainoastaan kirurgin veitsi auttoi. eikä ole sentään jälkeen ollut ongelmia. tästä on kohta 5.v aikaa.

Yhteistyössä