Peräpukamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sulla ulkoisisa vai sisäisiä? Sisäisiä voi hoitaa mm frantsilan siankärsämöuutteella mutta ulkoisiin ei auta kuin veitsi. Lääkärit ei helpolla ala operoimaan näitä ulkoisia kun siinä voi ilmetä pidätysvaikeuksia.

synnytyksessä vissiin jotaki sen tapasia tuli ( en ole varma ) tai sitten repes "sieltä" kun verta tulee paperiin kun käy isolla asialla. aluksi sitä tippui myös pönttöön. luulin että jälkivuotoa, mutta tuleeki takapäästä.. : ( ei ole ollu jälkitark.vielä. neuvolatäti käski sielä sanoa asiasta.. suihkutan aina vessakäynnin jälkeen.

Osta Scheriproct paketti jossa myös peräpuikkoja, auttaa, pidä myös vatsa pehmeänä, ummetus pahentaa vaivaa. Mulla tuli kanssa ekassa synnytyksessä kamalat pukamat, ulkoinen iso pullistuma joka oli kipeä (sen lisäksi siinä tikit millin päässä, auts)- mutta pieneni itsekseen muutamassa viikossa Scheriproctilla.

juuri nyt ja synnytys lähenee,viikko laskettuun aikaan.Ikinä ennen ei oo vaivannut ja tää on aika kamalaa.oikeesti pelottaa mennä synnyttämään,millä mä mitään ponnistan kun istuminenkin sattuu. Työnnän pukamat takaisin vessakäynnin yhteydessä kera rasvan mut ne ei oikeesti pysy siellä!!tuntuu inhottavalta kun ne melkein heti työntyy itekseen takas ulos.
vikkejä vastaanotetaan myös täällä!Scheriproctia mulla on voiteena ja puikkoina mut pienentääkse oikeesti niitä vai auttaako vaan siihen kipuun?

Mulle työterveyslääkäri määräsi ensin käyttämään tota scheriproct rasvaa. Käytin 2 viikkoa, mut ei tehonnut. (Mulla oli sisäiset peräpukamat ja ehkä myös haavauma peräsuolessa sisällä. Haavaumasta tuli aina verta ulostaessa ja sattui niin että oikeasti meinasin pyörtyä kakatessani!)

Sitten kun toi ei tehonnut, mulle määrättiin erityistä rasvaa "nitroglyseriiniä". Se sekoitettiin apteekissa erikseen, eli sisältää nitrovoidetta, joka rentouttaa peräaukon ympärllä olevia lihaksia. Kun lihakset rentoutuu, ei peräaukko kramppaa niin tiukasti kiinni (minkä yleensä tekee jos aukon lähellä on pukama tai haava) ja haava pääsee paraneman helpommin. Auttoi mulla noin 3 viikon käytö jälkeen.

Lisäksi pidän vatsan pehmeänä kaurapuuroa syömällä ja joskus Visiblin-kuiturakeita syömällä. Tsemppiä kaikille kivuista kärsivlle!

kokemus. mikään tuote ei auttanut vaan tarvittiin kirurgin veitsi eikä sekään ekalla kerralla auttanut, mutta teki ne elämän hel* joten kyllä helpotti kun saatiin ne pois

Alkuperäinen kirjoittaja mielummin retlakkeet kun kakka housussa:
Onko sulla ulkoisisa vai sisäisiä? Sisäisiä voi hoitaa mm frantsilan siankärsämöuutteella mutta ulkoisiin ei auta kuin veitsi. Lääkärit ei helpolla ala operoimaan näitä ulkoisia kun siinä voi ilmetä pidätysvaikeuksia.

leikattu ulkoiset enkä koskaan ole kuullut että vois tulla pidätys ongelmia!
ja jos pukamat särkee todella niin kyllähän siinä vastaan ottaa kaikki leikkaukset!!!!!!!!
jos on haavauma peräsuolessa ja kramppi niin siinä leikkauksessa voidaan löysentää niin paljon että voi tulla pidätys ongelmia mutta siihen on hyvin pieni toimenpide ja elämän laatu paranee eikä tarvii kärsiä

Alkuperäinen kirjoittaja soturi:
juuri nyt ja synnytys lähenee,viikko laskettuun aikaan.Ikinä ennen ei oo vaivannut ja tää on aika kamalaa.oikeesti pelottaa mennä synnyttämään,millä mä mitään ponnistan kun istuminenkin sattuu. Työnnän pukamat takaisin vessakäynnin yhteydessä kera rasvan mut ne ei oikeesti pysy siellä!!tuntuu inhottavalta kun ne melkein heti työntyy itekseen takas ulos.
vikkejä vastaanotetaan myös täällä!Scheriproctia mulla on voiteena ja puikkoina mut pienentääkse oikeesti niitä vai auttaako vaan siihen kipuun?

Mulle lääkäri sanoi että niin kauan kuin on raskaana, ei noista voiteista ole paljon apua, syynä kun on se että vauva painaa laskimoita. Synnytyksen jälkeen hoidettaessa näkee sitten mihin kuosiin paranevat. Itsellä tosiaan paranivat muutamassa viikossa oireettomiski ja ulkoinenkin painui takaisin sisälle. Jos eivät olisi parantuneet muutamassa kuukaudessa, olisi pitänyt mennä lääkäriin arvoittamaan tarvitseeko leikata.

Ja ps, siinä synnytyksessä et enää pukamia muista, tuntuu sen verran muutenkin... ;)

Yhteistyössä