\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2005 klo 17:19 ÄsVee kirjoitti:
Apteekista saa myös niitä ohuita käsineitä. Eiväthän ne pukamiin auta, muta tuntui kivemmalta laittaa peräpuikko ja työnnellä pampuloita takaisin hanskat kädessä, kun heti wc-käynnin jälkeen kuitenkin käsitteli vastasyntynyttä... Tuntui, ettei mikään käsienpesu riitä...
Halvemmalla saat ihan isommasta marketista (Prisma tai Citymarket) siivous puolelta sellaisia käsiä myötäileviä hanskoja (kellertäviä). Käytän itse kun joudun kaittaman suppoja ja lapsellekin laitattaessa suppuja, niin ei ainakaan kynnet raavi. Käsineet on helppo ottaa pois, kun nykäsee hanskan rannereunasta ja vetää yli, niin on siistiä, ei suttaakaa.
Mitä mukamiin. Itse sain eka kerran reilu 2,5 vuotta sitten kolme viikkoa ennen synnytystä ja pahenivat ponnistusvaiheessa, tuntui kuin olisi ollut oikeat rypäleterttu siellä. Kätilökin sanoi, että onpa isot. Hän auttoi iltaisin laittamaan supon, kun pyysin. Hellä kätisesti laittoi, ettei sattunut. Sairaalassa sain kumityynyn, jonka päällä pystyin istumaan, muutoin en pystynyt ollenkaan.
Nyt taas kärsin niistä, olen rv30 ja pahaa pelkään, että taas tulevat pahana ulos synnytyksessä.
Nyt kun kävin lääkärissä, neuvoi suihkuttamaan vessa käynnillä, ei käyttämään paperia. Välillä voi voitaa esim. perusvoiteella pukamat.
Itsellä parani ekan synnytyksen jälkeen n.6kk sisällä, välillä oli hyvä olla ja taas välillä pahenivat vessassa käynnin jälkeen.
Vaiva on ikeä, toivottavasti pääsen taas niistä nopeasti eroon synnytyksen jälkeen.