peräpukamat ja loppuraskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e

Vieras
Mulla ois laskettu aika parin päivän päästä ja nyt sitten tuli vielä peräpukamat pisteeksi ii:n päälle muiden vaivojen lisäksi. Tekisköhän ne mitään noille lääkärissä ennen synnytystä? Vai käynkö vaan hakemassa apteekista jotain voidetta tms? Ja saakohan niitäkään ylipäätään käyttää tässä vaiheessa raskautta?

Pelkään vaan, että synnytyksestä tulee vielä tavallistakin karseampi jos noi pukamat on oikeen pahat sitten..:|

Jos eivät ole trombosoituneet pukamat niin eivät tee mitään. Ja sen kyllä tietää, jos ovat trombosoituneet - ei kärsi istua tai seistä, kun pukamaan tulee niin kova paine, että meinaa taju lähteä. Mulla leikattiin trombosoituneet pukamat rv 30, rv33, rv 34, rv 35 ja seuraavalla viikolla synnytys käynnistettiin ettei mulle tulis peräaukon haavaumaa. Mulla painoi kohtu jotain suonta niin, että ne pukamat vaan tuli uudestaan ja uudestaan, vaikkei ummetusta ollut koko raskausaikana.

Ookoo.:) Ei ne tosiaan niiiin pahat vielä oo, tänään jo paremmat kun eilen ja eilenkin istuminen onnistui eilenkin vaikka kirveli aika karmeasti. Ehkä haen vaan jotain helpotusta apteekista ja toivon, ettei synnytyksessä pullahda koko suoli ulos..:|

Hae ihmeessä kaappiin valmiiksi kunnon voiteita viimeistään synnytyksen jälkeen käytettäväksi! Niistä saa edes vähän apua, panadolia myös!!
Turha sitä on kaunistella, raaka totuus on se että ovat synnytyksen jälkeen sata kertaa kipeämmät kuin ennen. Leikkaushaavan kipukaan ei ollut mitään verrattuna pukama kipuun (jotka siis pienenä olivat ennen synnytystä) ja wc käynti yhtä tuskaa. En tiiä onko olemassa mitään ainetta tai tekoa mikä helpottais.. kuumaa ja kylmää suihkua vuoronperään, jonkin moinen apu siitä tuli. Mutta paras tähän loppuun, ne onneksi häviää pois!!! Nyt 2kk synnytyksestä ja alkaa olla voiton puolella (:
Ja niin, ei täällä ainakaan lääkäri mitään auttanut, sanoi tylysti et kuuluu asiaan, hoidellaan synnytyksen jälkeen jos tarvis.
Onnea synnytykseen, kyll se pikku mytty kovasti lievittää kipuja (:

Yhteistyössä