Peräpukamat!! Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
Alkuviikosta tuli tosi kipeä ulkoinen peräpukama ja torstaina hain Scheriproct Neo- voidetta, jota olen laittanut nyt kolmesti päivässä. Kuinka pian pitäisi helpottaa? vielä ei tunnu yhtään auttavan... Yölläkin kutisi niin perhanasti, ettei meinannut nukutuksi saada. Istuessa ja kävelessä ei pahemmin satu, mutta jos hiukankin "venyttää" niin sattuuuuuu.... Jostain luin, että ulkoinen pukama pitäisi työntää takaisin sisälle, mutta miten ihmeessä se tapahtuu?! Olen yrittänyt ja aina se luiskahtaa takaisin ulos, kun sormen ottaa pois edestä. Koska tässä sit lääkäriin pitää mennä ja mitä se lääkäri sit mahtaa sille tehdä?

Olen nyt rv 21 ja alusta saakka on ollut vähän vatsa kovalla.

Auttakee nyt naista mäessä! :)

En osaa auttaa sen kummemmin tuon peräpukaman kanssa, mutta jos vatsasi on kovalla niin suosittelen suolihuuhtelun tekemistä. Apteekista saa suolihuuhtelupusseja. Itse teen tarvittaessa huuhtelun 2-3 kertaa viikossa, tilanteesta riippuen.

Mulla tuli ulkoiset, trombosoituneet peräpukamat rv 30 ja ne oli niin kipeet ettei kärsinyt istua tai seistä, ku tuntu et paine repii koko persreiän tuusannuuskaksi. Ne leikattiin sit pois, menin yksityiselle kun julkisella olisin joutunut päivystyksen kautta menemään.

Eli lääkäriin sit ku et saa oltua, voit toki soittaa neuvolaankin josko pääsisit neuvolalääkärille vilauttamaan...

ei niistä apteekin tuotteista ole aina apua, ei mulle ainakaan. lääkäriltä saa puuduttavia ja ne on parempia.
minäkin kävin yksityisellä leikkauttamassa ne kun elämä alkoi olla hel** tuskaista

Mulla tuli synnytyksessä valtavat pukamat ja sairaalassa kätilö antoi mulle suolaliuosta ja neuvoi kastelemaan sellasia haavaharsoja sillä liuoksella ja pitämään niiden pukamien päällä pari kertaa päivässä lepäillessä. Ne kuulemma saattaa imeä nestettä pukamista. Mulla ei tosin juuri kai auttanut, mutta halpa keino ainakin kokeilla.