Peräpääasiaa (nolottaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paukuttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paukuttelija

Vieras
Yhden lapsen olen vuosi sitten synnyttänyt. Synnytys oli pitkä ja rankka ja sain useita repeämiä. Jumppasin lantionpohjanlihaksia ahkeraan heti synnytyksestä lähtien ja edelleen jumppailen. Silti mulla pääsee välillä paukkuja, siis ei välttämättä tunnu että ois kovinkaan edes ilmavaivoja, mutta niitä pääseekin jos yskäisen, nauran tai joskus kävellessä. Samoin kakkahätä kun tulee, niin vessaan on päästävä heti. Pidätyskyky siis heikentynyt selvästi. Onko kellään muulla? Mikä auttaa?

Mulla oli myös synnytyksen jälkeen (II/III asteen repeämä) noita paukutteluvaivoja, varsinki aivastaessa tms. Eikä kuitenkaan ollut mitenkään "ilmavaivainen" olo. Nyt kun synnytyksistä on jo tosi monta vuotta, niin edelleenkin silloin tällöin pääsee pieni paukku, yskiessä, aivastaessa, kovasti nauraessa tms. Onneksi näin ei tapahtu kovinkaan usein. Varsinaista pidätysvaivaa en ole kyllä huomannut. Kaipa se peräsuolen seutu vaan jää vähän "löysäksi". Noloin juttu oli kun työkaveri (mies) tuli takaapäin ja otti vyötäröstä oikein kunnolla kiinni. Pelästyin ja samalla pääsi pieni paukku - toivottavasti se ääni hukkui muuhun työpaikan meteliin ... Mutta kyllä nolotti.

Yhteistyössä