Peräkkäin istuttavat tuplat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuHapsiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PikkuHapsiainen

Vieras
Hei! Onko kellään tuollaisia peräkkäin istuttavia tuplavaunuja? Ja jos on niin minkä merkkisiä? Kokemuksia niistä kaivataan, ovatko kätevämmät vai hankalammat kuin vierekkäni istuttavat? Ja muitakin kokemuksia, onko toiminu käytössä? Onko lasten välille tullu eripuraa siitä, kumpi istuu edessä ja kumpi takana? Entä saako pienelle vauvalle kopan mahtumaan taka"penkille" jonka noissa usein siis käsittääkseni saa menemään makuuasentoon... Onnistuuko etupenkillä ähän isomman nukkuminen jos ei mene selkänoja ihan makuulleen asti?

Kiitos kaunis kokemuksiaan jakaville!

Mulla olleet molemmat eikä ole peräkkäisistä mitään hyvää sanottavaa,noh jos keksimällä keksii niin se että muksut saaa erikseen niihin.

On tosi raskaat sillä se isompi taikka painavampi tulee eteen istumaan ja on tosi raskasta esim korokkeet tms. sillä ite oon lyhyt -inan alle 160 ja sain koko painolla aina rämähtää siihen kahvan päälle että ne sai nousemaan korokkeen yli.

Mä suosittelisin vierekkäisiä kyllä omalla kokemuksella.

Meillä on I'coo:n peräkkäin istuttavat eivätkä ne ainakaan mitkään painavat ole. Raskaampaa on työntää yhtä lasta meidän vanhoilla vaunuilla kuin kahta noilla peräkkäin istuttavilla tuplilla. Vierekkäin istuttavia en ole kokeillut.

Meillä vauva on mahtunut koppineen pitkäkseen ja vanhempi on pystynyt nukkumaan ihan hyvin, kun etuistuin on kallistettu taakse. Noissa meidän vaunuissahan istuimet voi laittaa kasvot kumpaan suuntaan hyvänsä, ja myyjän mukaan myös selät vastakkain. Hyvä puoli on se, että nuo vaunut saa helposti myös yhden lapsen vaunuiksi, kun ottaa istuimet ja adapterin pois ja laittaa vain toisen istuimen kiinni.

Hieman hankalaa on mennä sellaisista ovista, jotka täytyy itse avata, kun tuplissa kuitenkin on pituutta. Tämä kuitenkin helpotti heti, kun molemmat istuivat. Silloin kahden istuvan yhdistelmä ei ole juurikaan pidempi kuin yhden pitkänään olevan.

Minä olen noista tykännyt, mutta kokemusta vierekkäin olevista ei tosiaan ole. Ne näyttävät niin leveiltä, että ei meidän lähikauppaan sellaisilla mahtuisi.

Meillä on Chicco-merkkiset peräkkäin istuttavat. Ovat ihan hyvät, kätevää liikkua kaupan hyllyjen välissä kun ovat kapeat. Vauveli matkustaa takana makuuasennossa toppapussissa. Kovilla pakkasilla on vielä lisäksi makuupussi. Etummaisen selkänojan saa kallistettua kun takana on pehmeä pussi. Kauppareissuillakin nykyisin kun vanhempi lapsi ei niin usein edessä istu, ostokset mahtuvat etuosaan. Rattaat ovat myös kevyet enkä ole huomannut liikkumista mitenkään hankalaksi.

Miinuspuolena huomattiin tänä keväänä renkaat. Tai renkaiden koko. Piti nimittäin hankkia uusi sisäkumi, jota ei meinannut millään löytyä. Yhdestä lastentarvikeliikkeestä löytyi koko rengas, joka piti ostaa. Toinen miinuspuoli oli tavarakori rattaiden alapuolella. Sinne oli melkoisen ahdasta tunkea isompia juttuja. Ja kun oli kankainen (pohja vaneria), ei kestänyt kauaa.

Tässä muutama havainto.

Semmoinen pointti tuli mieleen paljon julkisia käyttävänä; onko tuplilla tarkoitus matkustaa kaupungin busseilla ratikoilla tms? Tällöin pituudesta on haittaa, vierekkäin istuttavat tuplat vielä mahtuvat hyvin bussin keskiöön..

Kiitos vastanneille!

tirli: Itse haluaisin vierekkäin istuttavat mutta meidän kotiovesta ei mahdu yli 70cm leveä vaunut sisään! Mietin että meneekö hirveen hankalaks jos vaunut pitää aina ensin kasata ennenkuin ne saa sisälle tuotua kahden pienen kanssa...Tähän olis peräkkäin istuttavat ratkaisu...

on ollu X-adventuren Twincot eli kapeimmat vierekkäin istuttavat tuplarattaat.Leveys on kyllä 72 cm.Mut jos toisen pyörän irrottais ovesta mennessä,ni siinähän ois ratkasu...En tiiä saako noita enää Suomesta mut kysele...

Meillä on Gracon peräkkäin istuttavat matkarattaat ja Emmaljungan tuplavaunut (perheessä siis kaksoset). Noissa Gracon rattaissa on kiinnitysmahdollisuus autobaby-kaukaloon. Kopankin ehkä saisi takaosaan, jos on oikein pieni sellainen. Mutta me emme ole koppien kanssa käyttäneet, vaan ensin kaukaloiden kanssa ja sitten istuen.

Kaupungissa peräkkäin istuttavat ovat minusta varsin näppärät. Ovat lisäksi kevyet ja helpot kasata sekä nostaa autoon. Mutta ei niillä oikein afaltin ulkopuolella eikä syvässä lumessa pääse.

Vierekkäin istuttavat taas ovat aika kömpelöt esim. kaupassa, koska jäävät jumiin aika suuriinkin väleihin. Muuten ovat tietysti mukavammat työntää.

Itse olen ratkaissut kauppaongelman niin että jätän tuplat kaupan tuulikaappiin ja laitan lapset kauppareissun ajaksi kärryihin niin ei tarvitse taiteilla väliköissä tai varoa hyllyn täyttäjiä :)

Noi x-adventuren twincot on mahtunu kulkemaan kaupan hyllyjen välissä. Leveys tosiaan vain 72 cm, monet normaalirattaat(yhelle lapselle)/vaunut on lähes saman levyisiä...

Kiitos vastauksisa taas! Oletteko käyttänyt ihan siis rattaita jo vastasyntyneillä? Eli meillä poika tulee olemaan 1vee5kk kuopuksen syntyessä ja tuollaiset ratas malliset tuplat ovat edullisempia kuin ihan yhdistelmä tuplat eli jos rattaisiin ostaa vauvalle kopan niin pärjääkö? Ootteko esim ulkona nukuttanu vauvaa rattaissa lämpöpussissa tai kopassa? Usein noissa rattaissa ollaan kasvot menosuuntaan se vähän tässä mietityttää kun esikoisella on yhdistelmät käytössä olleet vauva ajan ja tuntuu että vauva oli siellä niin turvassa ja suojassa, rattaissa ei niinkään...

Onko todellinen ongelma vai mietinkö jo liikoja ;0)

Meidän peräkkäin istuttavissa on sadesuoja nyt talvella koko ajan. Sitten on vielä tuulisuoja ja harso. Vauva on matkustanut toppapussissa takana koko ajan. Ja nukkunut siinä hyvin. Alkuun laitoin vauvan viereen lämpömittarin, josta näin pussin sisälämpötilan. Hyvin tarkeni vauva.

Yhteistyössä