Perätilavauva ja kääntyminen

Onko kenelläkään vauva kääntynyt vielä 38. tai 39.llä viikolla raivotarjontaan ihan itsestään?

Mulla nyt huomenna tasan 38 ja vauva tänään (viisto)perätilassa. Mietin vaan tässä, että voisko tuo tajuta vielä möyriä itsensä oikeaan asentoon?! :whistle:
 
h
Mulla ei kääntynyt mihinkään... eikä tuntunut edes meinaavankaan :D Leikkaukseen sitte mentiin, en ensikertalaisena lähtenyt alakautta kokeilee.. Toiseks, olikin jalkatarjonta =/
 
Kaija K
Ei mullakaan ollu iso vauva, kohtu vaan ei antanut millään periksi vaikka yritettiin kääntää. Lääkäri sai käännettyä vauvan poikittain ja siihen jumahti, muutaman päivän päästä käntyi takas perätilaan. Sektio rv 39+3.

Mun äidillä kyllä kääntyi itse rv 37 (tämä kylläkin muutama tunti kääntöyrityksen jälkeen).

Tiedän erään kätilön (Kirkkonumelta) joka tekee aukupunktiota, ja koskaan yksikään perätilavauva ei ole jättänyt kääntymättä hänen hoitonsa jälkeen.
 
Tämä tapaus oli aamupäivällä niin, että pää oli vasemmalla kyljessä ja nyt asento on ilmeisesti taas ihan toinen. Sen suoranaisen kääntymisen varmaan huomaa, mutta jotenkin tuo asento on taas muuttunut.
Viime ke vauva oli poikkitilassa...

Huoh!!!!
 
vieras
Mulla kuopus oli poikittain jostain RV 28asti. kääntyi miten sattui mutta päätyi aina poikkitilaan. Sairaalassa käännettiin 2 kertaa ulkokäännöksellä RV 36 ja RV 38. Aina kääntyi oikein mutta sitten meni taas takaisin perätilaan.

synnyttämään lähdettiin 38+6 ja vauva oli synnärillä ultratessa perätilassa. Syntyi 39+0 kiireellisellä sektiolla, en suostunut perätilalasta koettamaan alakautta koska hätäsektion riski oli liian iso. Ensimmäiseni syntyi hätäsektiolla. Luulin siis synnärille mennessä että vauva oli pysynyt oikeinpäin mutta en vaan ollut tuntenut kääntymistä.

Vauva oli pieni, joten tilaa oli kääntyä. Mikä sun vauvan painoarvio on?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kuopus oli poikittain jostain RV 28asti. kääntyi miten sattui mutta päätyi aina poikkitilaan. Sairaalassa käännettiin 2 kertaa ulkokäännöksellä RV 36 ja RV 38. Aina kääntyi oikein mutta sitten meni taas takaisin perätilaan.

synnyttämään lähdettiin 38+6 ja vauva oli synnärillä ultratessa perätilassa. Syntyi 39+0 kiireellisellä sektiolla, en suostunut perätilalasta koettamaan alakautta koska hätäsektion riski oli liian iso. Ensimmäiseni syntyi hätäsektiolla. Luulin siis synnärille mennessä että vauva oli pysynyt oikeinpäin mutta en vaan ollut tuntenut kääntymistä.

Vauva oli pieni, joten tilaa oli kääntyä. Mikä sun vauvan painoarvio on?
hups. siis olitkin kertonut. eli pieni on siis, tilaa on kääntyä....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
3 kg painoarvio aamulla :D eli sen suhteen vois mahtua, mutta toisaalta... Ärsyttää.
niin, kannattaa miettiä tarkasti. en tosiaan halua ylipuhua sua sektioon mutta 3 ystävääni jotka on yrittäneet alakautta perätilavauvoja ovat joutuneet hätäsektioon. Ja ainakin yhdellä oli 2500g vauva syntyessään.

Itsellä hätäsektio tosiaan takana ja sen kokeneena voin sanoa että se kiireellinen/suunniteltu oli kyllä ihana ja levollinen tapahtuma :)
 
En todellaKAAN aio harkita perätilasynnytystä. Piste. Mahtumisella tarkoitin kääntymistä :D
Se olis vaan niiiiiin paljon helpompaa, jos tuosta tarjonnasta olis varmuus. Nyt tuo tapaus myllää siihen malliin, että torstaina asento voi olla vaikka mikä :kieh:

Se epätietoisuus tässä mättää. Jos se olis varma, että pitää leikata niin siihen olis helpompi asennoitua. Nyt on "kaikki ovet auki" ja sitten jos liikaa varaudun sektioon ja vauva kääntyykin niin parhaimmillaan odotus jatkuu vielä sen 3-4 viikkoa :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä