perätilasynnytys

Olen 24v äiti ja odotan jo kolmatta lasta. Ensimmäinen syntyi viikolla 40 oikeinpäin. Toinen syntyi viikolla 37 perätilassa. Ja nyt tämä kolmas mitä odotan on myös perätilassa. Haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia perätilasynnytyksistä. Vaikka itse kummatkin olen kokenut, synnytys pelottaa. Olen nyt jo viikolla 35 ja lääkäri sanoi että voi koska vaan syntyä. Eikä mitään kiireettä edes yrittää kääntämista kun edellinenkin syntyi väärinpäin. Luulen että perätilasynnytys on turvallinen, jos se on suunniteltu ja ollaan varmoja että vauva mahtuu tulemaan. Itsellä vauva painoi vai 2,600 ja kaikki meni hienosti vaikka synnytys oli paljon rankempi kuin ensimmäinen. Itse en siitä kumminkaan saanut naarmuakaan ja olin seuraavana päivänä jo kotiin halunnut lähteä. Perätila ja normaali synnytystä ei silti voi edes verrata toisiinsa. Ovat niin erinlaisia. Tuleehan vauva peppu edellä ja jalat olkapäillä kaksin kerroin. Itselle tämä selvisi vasta synnytyksessä....
 
Tasan 4 kuukautta sitten synnytin esikoiseni perätilassa..Neiti painoi 2820g ja oli 48,5cm pitkä.Kaikki sujui hyvin.Repeämiä ei tullut.Kaikinpuolin hieno ja ihana tapahtuma.Tosin ei ole mihin verrata mutta uskon,että perätila ei ole sen epätavallisempi tapa synnyttää kun raivotarjonta.Ei turhia kannata pelätä ja olet jo aikaisemminkin synnyttänyt perätilassa olevan niin uskon,että pystyt siihen vieläkin.Minulle ei siis jäänyt hampaan koloon mitään ja voisin toistekkin synnyttää perätila lapsosen.Tsemppiä mitä ikinä teetkin :hug:
 
Hei!

Tämä on aika hurja juttu... Olen kaksosista toinen ns. B-lapsi. A-lapsi eli siskoni syntyi noin 3,6 kiloisena tavalliseen tapaan ja minä 4340g B-lapsena perätilassa 19 minuuttia myöhemmin... Tämä tapahtui KYSissä vuonna 1976. :)

Ja tässä olen nyt onnellisena kahden pojan äitinä. Pojat painoivat syntyessään 3480g (rv.37+0) ja 5310g. (rv. 40+6) Pituudet olivat 50cm ja 56cm.

ONNEA SYNNYTYKSEESI!
 
kilppari1
poikani syntyi myös perätilassa 3020g ja 49 cm, kokemus oli hieno,mutta ei kylläkään ole vertauskohdetta. itse olen valmis samaan uudelleen kunhan varmistetaan mahtuuko vai ei. onnea matkaan
 

Yhteistyössä