Peräpukamat ja synnytys.

Olen joskus aiemmin kuullut, että raskausaika ja varsinkin synnytys saattavat pahentaa peräpukamia aikas paljon.
Onkohan tässä mitään perää? Onko muilla kokemuksia tällaisesta asiasta? Ja onko niin, että itse synnytys on se, joka pahentaa vaivoja enemmän? Vai pahenevatko yleisesti aina raskausaikana?

Itsellä on meinaan jo nyt aika kivuliaat peräpukamat ja olen huomannut, että raskausaikana ovat vaivanneet enemmän kuin ennen. On alkanut jännittämään synnytys, että tuleeko se tekemään tästä aivan sietämätöntä.
 
Luulenpa, että ne pukamat putkahtaa sieltä synnytyksen yhteydessä, muttet sitä huomaa(paikat puuduksissa) eli ei varsinaisesti haittaa synnytystä. Mullakin tuli aika komeat pukamat ja en edes tiennyt, ennen kun kätilö kertoi asiasta toisena päivänä synnytyksestä. Mietin vaan, että onpas pirun hankalaa istua, mut luulin tikkien vaan vaivaavan. Kesti aikansa, että ne parani.
 
mullakin on
Mä sain isoja ulkoisia pukamia viimeisellä kuukaudella kun vauva laskeutui niin alas. Synnytys ei niitä enää ärsyttänyt, lisännyt tai suurentanut. Synnytyksestä on nyt 5 vkoa ja ei ne ole muuttuneet mihinkään suuntaan, mutta eivät ole kipeitäkään, lähinnä esteettinen haitta..
 
Mä sain tietää synnytyksen jälkeen kans, et mul oli peräpukamat. Alkoi häiritsemään vast n1kk synnytyksen jälkeen ...sit hain apteekista rasvaa (en muista nimeee) ja hetki meni niin ne lähti, eikä ole enää vaivannu..lapsi on 7kk.
 
Liisis
Hui, on varmaan tosi ällöttävän näköistä, kun pukamat putkahtaa ulos synnytyksessä. Toivottavasti kenenkään mies ei joudu näkemään mitään niin rumaa. Tosi noloa olis olla osastolla sitten, kun on tunnetusti se ällö pukamapeffa.
 
liisisällö
hei liisis, oletpa ällön kuulonen ihminen..voi voi, kyllä siellä osastolla on kaikilla ihan muuta ajateltavaa kuin jonkun ihmisen peräpukamat..huh huh sinulle sanon vain ja puistelen päätäni \|O \|O
 

Yhteistyössä