Pepsipullosta kunnon tappelu miehen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne se että meillä rahat tosi tiukilla. Ens viikon perjantaina tulee seur kerran rahaa. Laitoin eilen miehelle kauppalistan tekstiviestillä. Siinä oli n 20e:n verran ostoksia. Ja ajattelin että niillä pärjätään aika pitkälle ens viikkoa. Ajattelin esim leivät leipoa ite. meitä on 8 henkeä joten tuo 20e ruokakauppaan on todella vähän.

Listassa oli myös tuo pepsipullo. Miehelle oli eri merkkistä limsaa (juo lähinnä saunassa sitä) . Ite yritän pudottaa painoa ja tuo pepsi ollu aika korvaamaton välillä. Mies ei oikein vissiin tajua koko laihdutuksesta mitään. Ei ainakaan ole kommentoinut kuin negatiivisesti kaikesta mahdollista siihen liittyvää. Yleensä mulla se yks pullo kestäny viikon ja en välttämättä heti osta edes seuraavaa.

No mies sitte järkeili että kun rahat on tiukilla niin tuo pepsin voi jättää pois. Mulla kilahti tosissaan kun mies tuli kaupasta ja kysyin että etkö tuonu sitä. Se ois vielä jotenki menny vaikka tympäski. Mutta mies alkaa aukoon päätä mun pepsin juonnista että et sää sitä mihinkään tarvi ja se on ihan sontaa. Ja et ei meillä oo rahaa ja että kaikki light tuotteet vaan lihottaa lisää.
Mulla meni hermot ja olin loppuillan sit raivona. Vieläkin ottaa päähän. Ja sekin et mulla on autosta tankki niin tyhjä et tankille pääsen just ja just kunhan on rahaa tankata. Eli oon kotona jumissa vielä ens viikonki. Miehellä työauto millä kulkee ite.

ja ikää oli 16 vuotta :laugh:
joo mä oon kans aikamoinen light cola addikti, mutta köyhiä ku ollaan niin juon niitä halpis colajuomia. ikinä en kuitenkaa tollasta meteliä nostas jos mies toteis ettei varaa nyt limua oo ostaa. minkäs sille voi, aina ei saa mitä haluaa.
mä en ookaa laihduttanu ja lihavat on lepposia. sä nälkääs kiukuttelet ihan turhaan miehelles

Olisin tod.näk. kilahtanut jos tolla asenteella olisi tullut kaupasta silloin kun on rahaa. Mutta jos noin tiukkaa niin enpä olisi edes listaan sitä kirjoittanut..

Tilanne se että luottokortilla on vielä jonku verran käyttövaraa mut yritetään käyttää mahd vähän. Laskin et jos leivon leivät ens viikolle niin säästetään äkkiä pari kolme kymppiä kun menee noin pussi päivässä. Eli siksi "raskin" laittaa tuon pepsin listalle.

Joo, mulla palaa kyllä myös aina pinnat, jos toinen alkaa oikeuttamaan omaa käytöstään saarnalla. Olisi tosiaan voinut jättää ostamatta ja sanoa sitten että sori kultsi, ajattelin ettei sitä nyt tarvi kun on niin tiukkaa. Se, että alkaa jankuttamaan asiasta olisi kyllä huippu sen pettymyksen päälle.

Mulle ruoka ja herkut on aina olleet tärkeä asia, kerran pimahdin kun mies vahingossa ehti hotkia melkein puolet mun kasvishampparista ja sillä itsellään oli tietenkin joku vastenmielinen lihamömmö, jota en voinut edes vastineeksi syödä. Nälkä tekee uskomattoman kärttyiseksi ja välillä on oikeasti pakko saada vähän jotain hyvää, että jaksaa. Kyllä minullekin ostetaan monesti limsapullo vaikka rahat onkin tiukoilla.

Toisaalta sitten en moralisoi toisten saunakaljoja, tupakoita tai rahaa vieviä harrastuksia. Itse kun vaan nysvään kotosalla tietokoneella tai telkun/kirjan ääressä enkä mitään päihteitä käytä, en edes kahvia.

[QUOTE="a p";22431483]Itelleen kyl toi sen limsapullon että ei ne raha niiiiiin tiukilla ole.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa ymmärrän et kiukustuit. En siitä olis kyllä ite tullut palstalle asti valittamaan :D

Mun ex olis just tommonen et se ei ymmärtänyt, kun yritin laihduttaa. Onneks se on nykyään ex, oli siinä siis paljon muutakin vikaa :D

:laugh: anteeks mut tää oli ihana.
Mä join kans pepsi maxia kun pudotin painoa vaikka hiilihappo turvottaakin. Se vei makeanhimon ja tuli juotua tarpeeks kun vesi alko tökkiä.
Mulla on hyvä mies, se tuo pepsiä vaikka viimesellä rahallaan jos pyydän, mut on siinä muutaki hyvää. Siks mä sen pidänki. :D

Jep. Ennemmin juo sitä kuin sokerilimuja jos kaloreista välittää. Ja auttaa makeannälkään, mulla ainakin.

*muoks* Niin tosiaan, en tiedä tarkoittiko ap tavallista vai sokeritonta Pepsiä. Itse kun maxia aina litkin...

Miehelle sanoinki et ennen siinä ois lukenu suklaa levy.. ja kuten jo laitoin ei mulla mitään järjettömiä määriä kulu.

Ja se et miehellä ei oikeasti mitään käsitystä meidän ruokataloudesta. Nytkin laitoin tuon kauppalistan miehelle vain siksi kun omasta autosta tankki tyhjä. Ja yleensä ei suostu käymään kaupassa jos listassa yli 5 tavaraa, nyt oli n kymmenen.

Yhteistyössä