Pepsi Max -holistit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Montako paikalla sellaista, joilla jääkaapissa aina Pepsi Maxia? Eli monellako siihen riippuvuus? Mietin, että voiko siihen oikeesti tulla riippuvuus, mutta kai se on niin kun sitä pitää joka päivä saada :(

Voi. Tulee ihan oikeat vieroitusoireet, kun päivän kofeiiniannos jää väliin ja ylianoskin on mahdollinen; sydän hakkaa, väsyttää, hikoiluttaa, pää on sumussa.
Mä en ole enää koukussa, johtuen lääkityksestä, joka korvaa kofeiinin, mutta luomuna olen kofeinisti.

No, varmaan jonkinasteinen riippuvuus on. Lähes päivittäin juon sitä, mutta pärjään kyllä ilmankin. Kohta kolme viikkoa olen ollut sokeritta, on Pepsi Max korvannut makeanhimoa ja kun en juo kahvia, niin jotenkin ajattelen Pepsi Maxin piristävän. Todellisuudessa piristävää vaikutusta tuskin on, mutta... :/

Lisään vielä, että minä juon omani huoneenlämpöisenä, paitsi kesäkuumalla kylmänä.

join sitä oikeasti 1,5l päivässä, kunnes tein täyslakon. Ja nyt en ole juonut sitä viikkoon (enkä aio aloittaakaan). Kaikki tietävät, ettei se ole hampaille hyväksi, mutta luin jostain myös sen, ettei se olisi luustollekaan hyväksi.

Ja joo, mulla särki päätä kaksi päivää, kun tein sen kertarysäyslakon. Eiköhän siihen siis jonkunlainen riippuvuus voi tulla. (mielenkiintoista on muuten se, etten koskaan ole juonut muita colajuomia kuin Pepsi Maxia, esimerkiksi Coca Colaa en voi sietää...:D )

onkohan tuo limun juominen hampaille siis oikeesti pahempi kuin esim. kahvi tai tee? värjäähän ja syövyttäähän nekin mut limusta on tehty se pahin!

kun ei juo kahvia tai teetä ni jollainhan se on korvattava!

Oli minulla muutama vuosi takaperin pahana tapana kiskoa homeopaattisia bacardicolia PepsiMaxilla päivittäin. Laitoin Bacardi-rommia lasiin ihan mitättömän tilkan verran vain, en edes niin paljoa että pohja olisi peittynyt ja paljon Pepsiä päälle. Töissä rassasi ja sorruin ryyppäämään. Ylenmääräinen Pepsin kiskominen alkoi rassata vielä enemmän ja lopetin sen.

Täällä ollaan kolmatta päivää ilman Pepsi maxia ja aivan helvetilliset viekkarit. Yli 10 vuotta olen juonut vähintään 1,5 litraa päivässä, pahimmillaan meni 3 litraa joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja kilin kikkelit:
onkohan tuo limun juominen hampaille siis oikeesti pahempi kuin esim. kahvi tai tee? värjäähän ja syövyttäähän nekin mut limusta on tehty se pahin!

kun ei juo kahvia tai teetä ni jollainhan se on korvattava!

Siis limppareissahan on jotain happoa ja se vissiin niissä se pahin juttu on. Ja sitten ei tuo aspartaamikaan suurina annoksina hampaita helli.

Kyllä mä pidän esimerkiksi vihreää teetä huomattavasti parempana kuin limpparit.

Minulla oli ja onneksi niin. Seuraukset näkyivät nyt kolme vuotta myöhemmin hammaslääkärissä :( Minulla ei ole aikaisemmin ollut kuin 3 reikää hampaassa. Nyt 6 reikää ja alkavia yli 20! :O Ollaan käyty tätä asiaa läpi hammaslääkärin ja hammashygienistin kanssa ja samaan tulokseen on tultu et kiitos kuuluu ainakin osin niille light limuille.

:wave: Mulla menee 1,5l päivässä. Mies on jo kieltäytynyt ostamasta sitä mulle :ashamed: haen sitten itse.
En juo kahvia tai teetä, jostain se kofeiini on näemmä saatava :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Joo-o, pepsi maxiin olen riippuvainen mie myös... Mutta juon kahviaki ihan käsittämättömät määrät päivässä Oon miettiny, oiskohan siihen pepsi maxiin lisätty jotaki salaista ainesosaa joka saa ihmiset jäämään koukkuun kerrasta... :xmas:

Joo, se salainen ainesosa on kofeiini :D

mulla oli aikoinaan kofeiini-riippuvuus: koko ajan piti olla kahvia, cokista, pepsia. cokista tai pepsia meni 3 l paivassa kahvin lisaksi. paasin siita kylla eroon vahentamalla vahitellen kun kuulin tarinoita osteoporosista ja huomasin itekin miten syovyttavaa cokis esim on kun se on niin tehokas irrottamaan palaneen noen kattiolasta silloin kun mitkaan muut konstit ei ole auttaneet.

Oho! Olipas tänne tullut paljon vastauksia eli meitä taitaa olla aika paljon =)
Itse join ennen sen 1,5 litraa päivässä, mutta nyt jo vuoden verran olen vähentänyt siihen, että 3-5 lasia /pvä. Ja ne lasit on isoja :/ Mutta siis helposti menee se litra päivässä.

Yhteistyössä