pentutehtailija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jenni

Vieras
käytiinpä eilen katsomassa meille koiraa ja tuli lähinnä ahdistava olo kun näki millainen määrä niitä koiria siellä kennelissä oli ja millaisissa oloissa.
Semmoinen määrä koiran ulostetta pitkin poikin ja ne aitaukset jossa koirat olivat niin en usko että neljän neliön aitaus voi olla riittävä yhdellekään koiralle saati sitten monelle.
Kasvattajalla oli aivan omituinen asenne...sanoi minulle kaiken juuri niin kuin ajatteli minun haluavan kuulevan. Esim koiran stressi kun joutuu ensin ns pentuajan kodista uuteen kotiin josta sitten muutetaan uuteen asuntoon. Siis perheemme on saanut uuden asunnon eikä koira ole jatkamassa matkaansa uuteen perheeseen vaan olisi tietysti ollut meidän kanssamme. Niin kasvattajan mielestä koira ei saa reagoida muutoksiin mitenkään ???!
Mutta mieltäni jäi lähinnä kaivertamaan se ettei yksikään niistä kolmesta koirasta jotka siinä pienessä aitauksessa pyöri niin menneet kasvattajansa luokse vaan kiersivät naisen aika kaukaa ja se valtava koiran ulosteen määrä jota oli joka paikassa.

Aika karmivalta kuulostaa. Mielestäni tuo paikkojen siivottomuus ja koirien suuri määrä suhteutettuna käytettävissä olevaan tilaan kertoo omaan kieltään kasvattajasta :/

Todellakin se näky kertoi omaa tarinaansa...ja naisen ylläpitämät nettisivut taas täysin omaansa.
Koira jota menimme katsomaan niin tuotiin pienestä parakista ja pienellä heitto liikkeellä siihen pikkuruiseen aitaukseen. Koira jäi siihen makaamaan ja mieleeni tuli vain, että koira odotti milloin joku hyökkää kimppuun jostain suunnasta. Koira ei näyttänyt luottavan ihmiseen ei alkuunsakaan...Ihmettelimme koiran käytöstä niin kasvattaja sanoi että koiran on sen takia nyt tuollainen flegmaattinen kun tämä piha on isompien koirien piha...siis se parin neliön läntti...ja tämän koiran paikka ei ole täällä. No jos näin on niin miten kummassa hän sitten halusi esitellä koiran meille sellaisella alueella jossa koiran ei kuuluisi olla.

Kyseessä on siis ihan rotukoira josta pyydetään 1000e...joten luulisi koirien olosuhteiden olevan paremmalla mallilla.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Soitas oman paikkakunnan eläinsuojeluvalvojalle et mitä oot nähny jos vaik käyvät kattomas paikat läpi

Tarvinnee soittaakin sillä ei tuollaisissa oloissa kuulu yhdenkään eläimen olla.

Tee ihmeessä tosiaan ilmoitus pikimmiten! Kaikki ei ole kunnossa...

No ainakaan sielläkennelissä missä minä olen käynyt, ei ollut tuollaista. Koirankakat oli kyllä kerätty pois ja koirat olivat iloisia isoissa aitauksissaan ja asiallisen näköisissä rakennuksissaan. Ja ihan yllätysvierailulla kävimme!:) Siitä käynnistä jäi pelkästään hyvä mieli. Tuo sinun kuvilemasi kennel ei kyllä kuulosta täyttävän kaikkia kriteerejä..:/

Yhteistyössä