pentax WG-kamera, onko kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiipivähaamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiipivähaamu

Vieras
mulla ontoi WG2, en tiedä onko eroa ykkösen ja kakkosen välillä, mut ongelma: laitoin kuvat tulostukseen, tilasin 10x13 kuvia, sain 10x18kokoisia... epäilen kuitenkin ettei vika ole kuvien toimittajassa vaan kuvaajassa, ehkä mulla on joku asetus pielessä, osaako joku neuvoa minkä kuvakoon valinta tuottaisi noita10x13 kuvia- ja voiko jo otettuja kuvia jälkikäteen muuttaa? selasin ton käyttöohjeen mut en oikein tajunnu. joo, olen tyhmä. auttakaa.

Sinulla on kuvasuhde väärin asetettu, ilmeisesti käytössä on laajakuvaformaatti eli 16:9. 10x13 kuville paras on 4:3 suhde. Etsi valikosta kohta Kuvasuhde (englanninkielisissä valikoissa Aspect Ratio) ja aseta arvoksi 4:3.

Kuvia voi muokata jälkeenpäin, eli leikata kuvien laidoista tarvittavat palat pois.

luulin että 16:9 on sama asia- en kyllä löydä tosta tota 4:3 asetusta mistään. voisiko olla ettei sitä ole?!?! ja mikä muu kävisi?!?!? kuvien kokoa voinee muuttaa mutta vain pikseleitä eli laatua eli kuvien viemää tilaa. kuvasuhdetta en onnistu muuttamaan.... :(

Pokkareitten kennot ovat fyysisesti 4:3 kuvasuhteisia, ne muut kuvasuhteet tehdään sitten jättäen käyttämättä kennon ala/ylälaitoja tai sivuja. Eli se suurin pikselimäärä (WG2:ssa 16 megapikseliä) löytyy ainoastaan 4:3 formaatissa. En tunne Pentaxin valikkologiikkaa, olisikohan kuvasuhde sidottu pikselimäärän valintaan. Kokeile valita se suurin pikselimäärä 16MP ja katso mitä kuvasuhteelle käy.

Yhteistyössä