Penninvenytysprojekti jatkuu...kauppalasku tänään 190? joten ei kovin hyvältä näytä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Tuossa oli ihan hirveästi kaikkea mitä mä en ostais jos yrittäisin säästää.. Tai ainakin ostaisiin halvempia. Nuo siteet tuntui ihan törkykalliilta, montako pakettia niitä oli?
3 viinirypälerasiaa!? Purkkiruoka.. Ja konetiskiaine, montako pakettia sitä oli?

5 pakettia siteitä...olen siis menossa parin viikon päästä synnyttämään ja jälkivuotoon niitä tarvitsen isot kasat.

3 rasiaa viinirypäleitä koska olivat niin edullisia.

Purkkiruokaa koska lapset menevät anoppilaan hoitoon synnytyksen ajaksi ja pienin ei syö vielä tavallista ruokaa...eli anoppia helpottaaksemme ne ostimme.

Konetiskiainetta iso jättipaketti, 105 tabl.

Valitsin kyllä mahdolliisimman monesta tuotteesta edullisimman. Vertailin konetiskitablettien ja siteiden kappalehintaa ja sen perusteella ostin.

No nyt kuulostaa ihan järkevältä. Joskus niitä kodinaineita yms. vaan kasaantuu ostettavaksi samalle viikolle, sitten seuraavalla kerralla ei tarvi kun ruokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ämmä:
Vaihda Qkuppiin, niin säästät jo siteiden summan. Ja öö, tartteeko proteiinijauheita ostella ja vispilöitä, jos alkaa sit miettiä heti penninvenytystä?

En vaihda. Mä olen ostanut viimeisen 8 vuoden aikana 11 pakettia siteitä, eli ei kannata :)

Protskujauhetta tarvii ostaa ja vispilänkin tartten, kun likka hajotti meidän vispilän...milläs mä muuten vispaan kastikkeet klimpittömiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen chef:
Kauppakasseina ihan loistavia ovat Ikean siniset jättikassit! Jos siis semmoisia löytyy, niin suosittelen kokeilemaan. Nyt lumikelillä toimii hyvin kun maata pitkin liuttaa sitä kassia. ;)
Minusta ne ovat liian laajoja, no ehkä pahvipakkausten ja tölkkien kanssa menisi. Parempia kuitenkin tietty kuin muovikassit, joista menee ruokapakkaukset helposti läpi jo pakkausvaiheessa. Minä olen tuonut Keski-Euroopasta kestäviä kasseja, nyt ainakin Keskolla on vastaavia jo, kierrätysmateriaalista tehtyjä hyväkahvaisia kasseja, kestävät vuosia!

Kauppakasseina ihan loistavia ovat Ikean siniset jättikassit! Jos siis semmoisia löytyy, niin suosittelen kokeilemaan. Nyt lumikelillä toimii hyvin kun maata pitkin liuttaa sitä kassia. ;)

Tää mulle tulikin mieleen, että mahtaisko ne Ikean kassit pelittää...meillä on niitä 2 joten niihin saisi aikamoiset kasat kamaa mahtumaan...ja ihana tuo liu-utusidea :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en todellakaan ole mikään maailman paras pennin venyttäjä, mutta kiinnitin huomiota teidän pesuaineisiin ja papereihin... Kalliilta kuulosti, mutta miten pitkäksi ajaksi noi siis riittää, voisko niissä valita edullisempia? Onko toin prot.jauhe myös välttämätön?

Paperit riittää kuukaudeksi, konetiskitabletit varmaankin 2kk ja proteiinijauhe on välttämätön. Mutta tuo määrä kyllä riittää taas pitkäksi aikaa.

HAH! Proteiinijauhe ei ole kenellekään välttämätön. Miehesi vain haluaa pullistella.

Okei...no sovitaanko vaikka sitten että se on hälle välttämätön, koska hän haluaa pullistella :laugh:

No tossahan oli hirveesti sellasia mitä ei tarvii ostaa todellakaan viikottain, esim. saippuat ja hammastahnat. Ja meillä ainakin tollanen säästöpakkaus tiskikonetabletteja riittää yli 2kk. Eli voihan se olla että pysytte budjetissa vaikka nyt menikin enemmän.
Mutta tosiaan, jos oikeesti on tarkotus pihistellä, niin halvemmalla se mies saa proteiininsa vaikka kananmunasta ja raejuustosta, aika törkeen hintasta toi proteiinijauhe.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Mitä miehesi tekee työkseen? ootte isotuloisia?

Perus duunari, pienituloisia olemme.

? Miten ihmeessä siis ruokaan varaa laittaa noin 700 euroakk? perusduunari ei tienaa noinpaljon. jo asumiseen menee yleensä 1000 euroa.

No se summa meillä aina menee...ja nyt ois tarkotus että menis satku vähemmän, eli 600?.

Asumiseen meillä menee reilut 900?.

Tää mulle tulikin mieleen, että mahtaisko ne Ikean kassit pelittää...meillä on niitä 2 joten niihin saisi aikamoiset kasat kamaa mahtumaan...ja ihana tuo liu-utusidea :D :laugh:

Toimii oikein hyvin. Ja nykyäänhän Ikeoissa on pienempiä sinisiä kasseja myynnissä. Mulla on aina semmoinen pussukka mukana laukussa, ei vie paljoo tilaa.

Ja sekin vielä, että noi Ikean kassit ovat kestäviä eikä niitä tartte pestä koneessa, kunhan vaan pyyhkäsee, jos jotain sinne kaatuu ;)

ehkä talouspaperin ostamista vois välttää, käyttää mieluummin jotain pyyhkeitä ym. rättejä mitkä voi pestä. siinä ehkä säästää?
mutta tuo nyt oli varmaan melko "ainutlaatuinen" kauppakerta, ens kerralla menee varmaan alle sen 150e. Ellei nyt sitte oo ukolla protskut loppu. ;)

meillä ainakin konetiskitabletit puolitettaan tai jopa neljään osaan laitettaan ja hyvin pelittää ja kestää näin ollen todellakin pitkään.
Ja paljon oli ihan perusteltua ostostakin jos kerran synnyttää menossa ja sen mukana tulee toisenlaiset järjestelyt hetkeksi.
Monenkos hengen perhe on kyseessä ja onko tuohon 600e tarkoitus mahduttaa kaikki hygienia tarpeet? entäs vauvan vaipat?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No tossahan oli hirveesti sellasia mitä ei tarvii ostaa todellakaan viikottain, esim. saippuat ja hammastahnat. Ja meillä ainakin tollanen säästöpakkaus tiskikonetabletteja riittää yli 2kk. Eli voihan se olla että pysytte budjetissa vaikka nyt menikin enemmän.
Mutta tosiaan, jos oikeesti on tarkotus pihistellä, niin halvemmalla se mies saa proteiininsa vaikka kananmunasta ja raejuustosta, aika törkeen hintasta toi proteiinijauhe.

Juu niin oli...mutta tuntuu siltä, että niitä on joka viikko.

Viime viikolla ostin pienemmille vaippasäkit jne. Ensi viikolla tulee sitten taas varmaan jotain muuta, minne menee se 30-50? jota en edes huomaa. Oikeasti yllätyin siitä, että miten paljon niiin tosiaan menee rahaa.

Meillä pestään joka päivä astioita 1-2 koneellista, eli aika tarkkaan sen 2kk kestää.

Todellisen tilanteen näkeekin varmaan siinä vaiheessa, kun kuukausi on ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Juu niin oli...mutta tuntuu siltä, että niitä on joka viikko.

Viime viikolla ostin pienemmille vaippasäkit jne. Ensi viikolla tulee sitten taas varmaan jotain muuta, minne menee se 30-50? jota en edes huomaa. Oikeasti yllätyin siitä, että miten paljon niiin tosiaan menee rahaa.

Meillä pestään joka päivä astioita 1-2 koneellista, eli aika tarkkaan sen 2kk kestää.

Todellisen tilanteen näkeekin varmaan siinä vaiheessa, kun kuukausi on ohi.

Montako henkeä teidän perheessä on?

Alkuperäinen kirjoittaja KnicKKnacK:
ehkä talouspaperin ostamista vois välttää, käyttää mieluummin jotain pyyhkeitä ym. rättejä mitkä voi pestä. siinä ehkä säästää?
mutta tuo nyt oli varmaan melko "ainutlaatuinen" kauppakerta, ens kerralla menee varmaan alle sen 150e. Ellei nyt sitte oo ukolla protskut loppu. ;)

Vähän ollaan otettu jo semmoisia pyyhkeitä tähän rinnalle käyttöön...ja tarkoituksena olisi että talouspaperin käyttö vedettäisiin ihan minimiin. Eli hiljaa hyvää tulee :)

Ja tuo määrä protskua riittää kyllä yli viikon :laugh:

s-ryhmän (toki k-kaupankin käy) vihreät kestokassit on tosi hyviä! maksaa vain 0,90 kpl ja on tosi tilavia ja voi pestä koneessa. ja meillä käytetään hedelmäpusseja roskapusseina. tosin niitä joutuu viemään 2 krt päivässä roskiin mut ilmasiahan ne kaupassa on jos ostaa hedelmiä ja jogurtteja