Penkkipunnerrus naisena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuulostaa hassulle, mutta olen hurahtanut penkkipunnerrukseen viime aikoina. Ei ole ollut mitään suunnitelmallista treeniä vaan poikaystävän mukana olen salilla kulkenut ja jotain neuvoja saanut toki. Ei naisille ehkä tyypillisin punttisaliliike innostua : D

Mietin onko täällä muita penkkaamisesta innostuneita naisia tai osaisiko joku ohjeistaa vähän suunnitelmallisemman treenin pariin? Nyt tosiaan olen tehnyt penkin pari kolme kertaa viikkoon fiilispohjaisesti. 65 kg otin jo useampi kuukaus sitten eikä tunnu siitä kehittyvän oikein.

Veikkaan että pakkikselta saat hyvät ohjeet ja motivaatiotakin.

Salielämää ei vietetä, mutta raavas mieskin nousee tarvittaessa ilmaan jos esim. istuu pullapussin päällä!
t. kehopositiiviset mammapalstalaiset
fat-front-2.jpg

• Vau!
Reactions: Boobie

Salielämää ei vietetä, mutta raavas mieskin nousee tarvittaessa ilmaan jos esim. istuu pullapussin päällä!
fat-front-2.jpg
Pöh sun kanssa. 🤪

• Haha
Reactions: Lispetti
Tyypillisyydestä en tiedä mutta tuo voisi sopia minullekin.😃

En valitettavasti osaa neuvoa mutta löytyiskö googlella ohje? 🙂
Aloitetaan muutamasta rappusesta.
Paikat repeää ja hajoaa jos alkaa rehkimään ja repimään lihaksia. Ne ovat tottuneet liikuttamaan vain sohvalta jääkaapille, ja vessaan jos on oikeasti kova hätä🤓

• Tykkää
Reactions: Boobie
Tuo bulgarialainen on hyvä jos pohjat on kunnossa. Samalta sivulta löytyy jotain muitakin ohjelmia mutta en jaksanut niitä sen tarkemmin vilkaista. Ovat ehkä hyviä ehkä eivät

Ja olen mies, mutta samat ohjelmat toiminevat varmasti sekä miehillä että naisilla

Taitaa Ylilaudan fitistä löytyä samantasoisia ohjeita, Pakkotoistolla ei kovin hyvää tietotaitoa ole jos haluaa naturaalina kovia tuloksia tehdä.

Kuulostaa hassulle, mutta olen hurahtanut penkkipunnerrukseen viime aikoina. Ei ole ollut mitään suunnitelmallista treeniä vaan poikaystävän mukana olen salilla kulkenut ja jotain neuvoja saanut toki. Ei naisille ehkä tyypillisin punttisaliliike innostua : D

Mietin onko täällä muita penkkaamisesta innostuneita naisia tai osaisiko joku ohjeistaa vähän suunnitelmallisemman treenin pariin? Nyt tosiaan olen tehnyt penkin pari kolme kertaa viikkoon fiilispohjaisesti. 65 kg otin jo useampi kuukaus sitten eikä tunnu siitä kehittyvän oikein.
Luulin et se kuuluu perusliikkeisiin, niinkuin maastavetokin.
No, yleensä painojen kanssa menee niin, et nousee nopeasti johonkin, ja sen jälkeen jämähtää siihen. Kannattaa tehdä ohjelma niin, että vaikka kahtena päivänä sarjoja keveämmillä painoilla ja yhtenä maksimipainoilla vaikka sen yhden kerran.

Taitaa Ylilaudan fitistä löytyä samantasoisia ohjeita, Pakkotoistolla ei kovin hyvää tietotaitoa ole jos haluaa naturaalina kovia tuloksia tehdä.
No en ole ikinä vetänyt mitään mömmöjä ja viihdyin aikoinaan pakkiksella oikein hyvin.
Kyllä sieltä olis saanut vaikka mitä.;)
Sedät kyseli kuvia, että pystyivät antamaan parempia ohjeita miten saisin tietynlaista muotoa korostettua.😁

Mutta kyllä siellä siis ihan asiantuntevaa väkeä on.

Ap se viimeinen mitä et saa nostettua niin nostat väkisin. Ne viimeiset on niitä mitkä kehittää, etenkin se viimeinen.
Nostelet painojen määrää sen mukaan, että saat setin kuitenkin vedettyä.

No en ole ikinä vetänyt mitään mömmöjä ja viihdyin aikoinaan pakkiksella oikein hyvin.
Kyllä sieltä olis saanut vaikka mitä.
Sedät kyseli kuvia, että pystyivät antamaan parempia ohjeita miten saisin tietynlaista muotoa korostettua.

Mutta kyllä siellä siis ihan asiantuntevaa väkeä on.
On ihan asiantuntevaa, mutta Suomesta löytyy kovempiakin asiantuntijoita. Yksi syy suomibodauksen huonoon tasoon on nimenomaan kovien asiantuntijoiden puute, vuosikausiin ei ole Mika Sihvosen lisäksi tullut Suomesta ketään huippubodaria.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tuo bulgarialainen on hyvä jos pohjat on kunnossa. Samalta sivulta löytyy jotain muitakin ohjelmia mutta en jaksanut niitä sen tarkemmin vilkaista. Ovat ehkä hyviä ehkä eivät

Ja olen mies, mutta samat ohjelmat toiminevat varmasti sekä miehillä että naisilla
Osaksi joo, muttei ihan. Treenailin joskus miehen kanssa, meille sopi vähän erilaiset systeemit samoihin asioihin.
Lihaskuntona naisille kehittyy nopeammin syvät lihakset, kun taas miehille ulkoiset. Et sit mitä haluaa, niin ohjelma sen mukaan. Naisena jos tahtoo näkyviä lihaksia, täytyy itseasiassa treenata enemmän sitä syvää osaa.

Iso kiitos kaikille vastauksista! Olet Lispetti ilmeisesti kokeneempi voimailujutuissa?

Löysin tuolta punttiohjelmat sivuilta bulgarilaisen lisäksi myös "venäläisen penkkiohjelman". Kumpaa sinä lähtisit kokeilemaan Lispetti? Saa toki muutkin vastata!

Ja miten tuo pakkotoisto. Kannattaako kysellä suoraa sieltä myös asioita?

T. Keskustelun aloittaja

Iso kiitos kaikille vastauksista! Olet Lispetti ilmeisesti kokeneempi voimailujutuissa?

Löysin tuolta punttiohjelmat sivuilta bulgarilaisen lisäksi myös "venäläisen penkkiohjelman". Kumpaa sinä lähtisit kokeilemaan Lispetti? Saa toki muutkin vastata!

T. Keskustelun aloittaja
En ollenkaan, käytän kehon omaa painoa vastuksena ja kumpparitkin on kivoja. Noh, joskus rapuissa ja kyykyissä olen käyttänyt lisäpainoja. En ole mikään puntinnoststaja missään nimessä.
Enempi aerobinen kuin mikään voimailija.

Oikea tekniikka on oleellista, ettet riko itseäsi. Muutenhan se on vaan toistoa, toistoa, toistoa. Perusajatus on treenata lyhyitä sarjoja kun halutaan maksimitulosta ulos ja ylös.

T. Keskustelun aloittaja
Pienellä testosteronilisällä tulokset paranevat, ohjeita saat Lissulta. Piikeillä on eroa.... :devil:

Yhteistyössä