Pelottava kaveri, mitä tehdä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
Lapsen koulukaverilla jokin pahoja ongelmia, kun hänessä tuntuu olevan kuin useampi eri persoona? (7-v. tyttö) Hänellä on monta eri ääntä, joilla puhuu ja mielialat heittelevät laidasta toiseen. Hän myös puhuu usein asioita, jotka eivät ole totta, mutta hän uskoo niiden olevan totta...Vanhemmat eivät koe lapsella olevan mitään ongelmia, eikä opettaja näe lasta kuin tunneilla(ei ole välituntivalvoja). Tekis mieli ottaa etäisyyttä tähän lapseen, mutta vaikeaa sanoa lapselle, että "älä ole sen kaveri" Onko kellään kokemuksia mistään samantyyppisestä?

[QUOTE="mmm";26076929]Lapsen koulukaverilla jokin pahoja ongelmia, kun hänessä tuntuu olevan kuin useampi eri persoona? (7-v. tyttö) Hänellä on monta eri ääntä, joilla puhuu ja mielialat heittelevät laidasta toiseen. Hän myös puhuu usein asioita, jotka eivät ole totta, mutta hän uskoo niiden olevan totta...Vanhemmat eivät koe lapsella olevan mitään ongelmia, eikä opettaja näe lasta kuin tunneilla(ei ole välituntivalvoja). Tekis mieli ottaa etäisyyttä tähän lapseen, mutta vaikeaa sanoa lapselle, että "älä ole sen kaveri" Onko kellään kokemuksia mistään samantyyppisestä?[/QUOTE]

Heh. Manaaja :-DDD

Mun veljen lapsi on samankaltainen. Siis ei se valehtele, mutta muuntelee ääntään ja esiintyy "eri hahmoina" tosissaan. Välillä se puhuu ihan hämäriä asioita pelottavalla äänellä jne. Naurettiinkin tässä kerran että ihan kuin jostain manaajasta. Ja samalla kyllä karmi..

En tiedä. Kai jotkut lapset sitten vaan on tuollaisia. Omani eivät kyllä koskaan olleet. Luojan kiitos.

tuollaiset lapset pitäisi eristää totaalisesti muusta yhteiskunnasta ja ihmisistä!!

älä missään tapauksessa anna lapsesi leikkiä tälläisen lapsen kanssa, luultavasti hänellä on jonkinsortin skitsofrenia (eli voi olla arvaamaton).

Sä olet ainoa aikuinen jota pelottaa? Jos juttelisit jonku kanssa? :)
Lapsilla voi olla noita rooleja. Varmasti tuo olisi koulussakin huomattu ja siihen puututtu, jos lapsi ei näille persoonilleen mitään voisi. Salakuvaamista en kyllä suosittele, se on kielletty.

Ottamatta kantaa siihen, onko ap:n kuvailema lapsi "normaali" vaiko "epänormaali", niin totean vaan että kyllä mä oon lasten kaverisuhteita rajoittanut. Joku ei ole syystä tai toisesta toivottua seuraa. Koulussa ja pk:ssa pitää tulla toimeen kaikkien kanssa, mutta sitä, kenen luona lapset käyvät vapaa-ajallaan & kuka käy meillä leikkimässä, hallitsen minä.

[QUOTE="vieras";26077408]Sä olet ainoa aikuinen jota pelottaa? Jos juttelisit jonku kanssa? :)
Lapsilla voi olla noita rooleja. Varmasti tuo olisi koulussakin huomattu ja siihen puututtu, jos lapsi ei näille persoonilleen mitään voisi. Salakuvaamista en kyllä suosittele, se on kielletty.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Sekin olisi varmasti huomattu jos lapsi ei olisi tietoinen näistä eri persoonistaan eli ei muistaisi mitä on aiemmin puhunut jne. Mielikuvitukseltaan rikas tenava=).

Yhteistyössä