Pelottaako teitä sikainfluenssa? Rokottamattomat siis... (+muuta mietintää!)

  • Viestiketjun aloittaja yyääh
  • Ensimmäinen viesti
mistä tietää
[QUOTE="viola";29567693]On erittäin harvinaista, että "tavalliseen" influenssaan kuollaan... Etippä vaan tilastot itse. Influenssa voi kyllä aiheuttaa epäsuoria kuolemia huonokuntoisten ihmisten perussairauksien pahennuttua influenssan myötä, mutta sitä tekee myös noro-virus, keuhkokuume jne, vaikka ne eivät tapa terveitä hyväkuntoisia ihmisiä. Sen vuoksi sikainfluenssa on pelottava. Mieti, jos tulisi vaikka mahatautivirus, joka saattaisi tappaa terveen nuoreen ihmisen? Eikö se sinua pelottaisi?[/QUOTE]

mistä tiedät, että kuolleet on ollut terveitä, hyväkuntoisia nuoria? Mikä se sellainen vaitiolovelvollisuus on, että terveysasema voi antaa julkiseksi ihmisen tiedot terveydentilasta? voihan ne sanoa, että 37v. mies kuollut sikaflunssaan, muta onko hän ollut perusterve, sitä emme saa tietää... henkilöllä on voinut olla esim. sydänvika,syöpä, sisäelinsairaus, vaikea kehitysvammaisuus tms. mikä on vaikuttanut heikentävästi sairaudesta selviytymiseen, hän on voinut olla koomapotilas tai jo aiemmin vihanneksena laitoksessa oleva ihminen, jolla vastustuskyky heikko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tössykkä;29567830:
Niin, onhan se jännä, että esim. meikäläinen on ihan ns. kuralla tämän uutisoinnin vuoksi ja sellaiset jotka mitä suuremmalla todennäköisyydellä joutuvat tekemisiin sairastuneiden kanssa ja heillä on minua suurempi riski saada tuo tauti, eivät ota rokotteita, eivätkä pelkää. Höh, tasan ei mee onnenlahjat kun minusta on tullu tällainen nyssykkä.
tai sitten tuosta voi päätellä, että rokotus on itse tautia vaarallisempi ja terveydenhoitohenkilöstö tietää sen
 
raskaana
Tiedän tasan yhden tavalliseen (ei siis sika) influenssaan kuolleen ja hän oli täysin terve parikymppinen nuorimies eli kyllä nekin tappaa ihan terveitä. Riskiryhmistä toki useammin. Itse olen pohtinut noita influenssarokotuksia, että miten ne nyt voi olla niin turvallisia, että raskaanakin olevat vois ottaa. (Siis kun tuntuu, että ihan kaikki yrttiteestä alkaen on kielletty, mutta noi on niiiiin turvallisia) Yleensä olen rokotepositiivinen, mutta tämä jää kyllä väliin.
 
"Kaikki"
taudit voi tappaa perusterveen ihmisen, jos tämä ei ymmärrä antaa itsensä sairastaa. Monikin kuolee ihan turhaan, kun on pakko olla töissä, urheilla, rasittaa itseään ym ym. sairaanaollessa ja sit tulee joku ikävä jälkitauti joka voi olla tappava.
 
?!?
Median voima on valtava! Täälläkin mammat paskantaa housuunsa kun media rummuttaa. Aivan samaan tapaan aivan jokainen influenssa-virus ja kaikki sen haarakkeet ottavat hengiltä niin perusterveitä kuin pitkäaikais sairaita. Yleinsä perusterveillä on kyseessä vakavampi jälkitauti mikä kyykyttää viruksen runteleman kropan. Joukkohysterian lietsominen vaan on niin mehevää medialta ja lääkevalmistajien kirstut senkuin paisuu yli äyräiden. 50v sitten porukkaa tippui riveistä varmasti tiheämmin, mutta jostain syystä koko maa ei seonnut sukkiinsa asiasta vaan sitä pidettiin asiana, mille ei voinut mitään. Pistää vaan niin kovasti ihmetyttään, miksi nykyisin ihmiset sekoaa näin täydellisesti?
 
joopj
Me altistuttiin aika huolella sikaflunssalle sillon kun se ekaa kertaa tuli, oli vauva ja alle 2-vuotias lapsi. Eipä tarttunut vaikka vauva ja vanhempi lapsi kävivät sikaflunssasta kärsivän ihmisen sylissä ja viihtyivät siinä hyvin.
Että en pelkää. Tulee jos tulee, kuten muutkin taudit. Yhtään flunssarokotetta ei olla otettu kenelläkään perheenjäsenelle koskaan.
 
mistä tietää
Uutisissa on nimenomaan sanottu ettei nuorilla kuolleilla ole mitään perussairauksia.
Media kun ei vaan voi saada kuolinsyytä selville, eikä terveysviranomaisetkaan kenenkään kuolinsyystä mediaan kerro, esim. mummoni lopullinen kuolinsyy kerrottiin vain hänen puolisolleen, ei meille lapsenlapsille sitä kukaan tiedottanut, joten miksi sitten terveysviranomaiset toitottaisivat pekka virtasen kuolinsyyn koko kansalle.

Ihminen voi olla "terve" ja "perusterve" päällepäin.
 
Mä sairastin sikaflunssan edellisessä piikissä. Ihan rehellisesti voin sanoa, etten ikinä elämässäni ole ollut niin sairas, kuin silloin olin. En ihmettele, että siihen kuolee, ellei tajua hakeutua hoitoon. En itsekään tajunnut niin toimia, jälkikäteen olen miettinyt, että on luojan lykky, ettei oikeasti tullut mitään ikäviä jälkiseuraamuksia. Siitä huolimatta en rokotuta lapsiani sitä vastaan. Luotan siihen, että sairaanhoitohenkilökunta tekee parhaansa pitääkseen mun lapseni hengissä kun siihen on suurin tarve. Ne onkin sen duunin tähänkin asti muissa yhteyksissä hoitaneet varsin mallikkaasti.
 
"viola"
Median voima on valtava! Täälläkin mammat paskantaa housuunsa kun media rummuttaa. Aivan samaan tapaan aivan jokainen influenssa-virus ja kaikki sen haarakkeet ottavat hengiltä niin perusterveitä kuin pitkäaikais sairaita. Yleinsä perusterveillä on kyseessä vakavampi jälkitauti mikä kyykyttää viruksen runteleman kropan. Joukkohysterian lietsominen vaan on niin mehevää medialta ja lääkevalmistajien kirstut senkuin paisuu yli äyräiden. 50v sitten porukkaa tippui riveistä varmasti tiheämmin, mutta jostain syystä koko maa ei seonnut sukkiinsa asiasta vaan sitä pidettiin asiana, mille ei voinut mitään. Pistää vaan niin kovasti ihmetyttään, miksi nykyisin ihmiset sekoaa näin täydellisesti?
Tavan influenssaan kuolleista yli 95% on vanhoja ja sairaita, sikainfluenssaan kuolleista alle puolet.
 
"viola"
Alkuperäinen kirjoittaja mistä tietää;29568267:
Media kun ei vaan voi saada kuolinsyytä selville, eikä terveysviranomaisetkaan kenenkään kuolinsyystä mediaan kerro, esim. mummoni lopullinen kuolinsyy kerrottiin vain hänen puolisolleen, ei meille lapsenlapsille sitä kukaan tiedottanut, joten miksi sitten terveysviranomaiset toitottaisivat pekka virtasen kuolinsyyn koko kansalle.

Ihminen voi olla "terve" ja "perusterve" päällepäin.
Pitäisiköhän sun nyt vähän ottaa asioista selvää ennen kuin jatkat?
Ei niistä kuolleista mitään nimilistoja julkisteta, mutta kyllä voidaan sanoa, että perusterve nuori Ihminen kuoli sikainfluenssaan eikä siinä ole mitään väärää sanottu.
 
joooooo
[QUOTE="viola";29568295]Pitäisiköhän sun nyt vähän ottaa asioista selvää ennen kuin jatkat?
Ei niistä kuolleista mitään nimilistoja julkisteta, mutta kyllä voidaan sanoa, että perusterve nuori Ihminen kuoli sikainfluenssaan eikä siinä ole mitään väärää sanottu.[/QUOTE]

Mutta ihminenhän voi olla perusterve päällepäin, tietämättä itsekään jostain sairaudesta esim. vaikka joku maksahäikkä. Silloin jos kuolee "perusterveenä" vaikka influensaan, ei sitä enää jälkikäteen ilmoiteta julkisuuteen että olikin joku perussairaus tai elimellinen vika, mikä on todettu avauksessa.
 
"purina"
Hieman huvittaa myöhäisviisaiden lampaiden pohdinnat pitäisikö ottaa vai ei. Näillä henkilöillä on puurot vellit ja kissanhiekat niin sekaisin kuin vaan voi olla kun puhutaan narkolepsiasta, eri kausina ilmenevistä influenssaviruksista, suojaako viime vuonna sairastettu H1N1 tänä vuonna, mikä osuus 2009 adjuvantilla oli narkolepsian puhkeamisessa ja tähän soppaan lisätään vuosikymmeniä käytettyjä perusrokotteita tuhkarokosta jäykkäkouristukseen.

Onneksi itsellä on kykyä punnita tietoja, vertailla ja todellakin tulkita tilastoja, aivokapasiteettia käytössä jotta otanko rokotteita on itsenäinen päätös. Ja kyllä otan.
 
hiph
[QUOTE="purina";29568392]Hieman huvittaa myöhäisviisaiden lampaiden pohdinnat pitäisikö ottaa vai ei. Näillä henkilöillä on puurot vellit ja kissanhiekat niin sekaisin kuin vaan voi olla kun puhutaan narkolepsiasta, eri kausina ilmenevistä influenssaviruksista, suojaako viime vuonna sairastettu H1N1 tänä vuonna, mikä osuus 2009 adjuvantilla oli narkolepsian puhkeamisessa ja tähän soppaan lisätään vuosikymmeniä käytettyjä perusrokotteita tuhkarokosta jäykkäkouristukseen.

Onneksi itsellä on kykyä punnita tietoja, vertailla ja todellakin tulkita tilastoja, aivokapasiteettia käytössä jotta otanko rokotteita on itsenäinen päätös. Ja kyllä otan.[/QUOTE]

minullakin on kyky punnita tietoa, vertailla ja todellakin tulkita tilastoja ja aivokapasiteettia käytössä, lisänä työskentely sosiaali- ja terveysalalla. Ja ei en ota rokotetta, en kuulu riskiryhmään, olen sairastanut joskus influenssa ja siitä selvisin, olen myös joskus ottanut kausirokotteen ja tulin siitä todella kipeäksi, sinä keväänä sairastin myös kaikki muut mahdolliset liikkeellä olevat taudit.
 
Riipputisurupuska harmaana
Edelleenkään ei oteta turhia rokotteita, kun ollaan perusterveitä puurtajia eikä myöskään penskoille..Täysikäiset muksut tehkööt, niin kuin haluavat, mutta eivätkä taida olla innokkaita ylimääräisten piikkien ottamiselle....
 
aaaaivan
[QUOTE="viola";29567693]On erittäin harvinaista, että "tavalliseen" influenssaan kuollaan... Etippä vaan tilastot itse. Influenssa voi kyllä aiheuttaa epäsuoria kuolemia huonokuntoisten ihmisten perussairauksien pahennuttua influenssan myötä, mutta sitä tekee myös noro-virus, keuhkokuume jne, vaikka ne eivät tapa terveitä hyväkuntoisia ihmisiä. Sen vuoksi sikainfluenssa on pelottava. Mieti, jos tulisi vaikka mahatautivirus, joka saattaisi tappaa terveen nuoreen ihmisen? Eikö se sinua pelottaisi?[/QUOTE]

Suomessa kuolee noin 1000 ihmistä vuodessa influenssaan. Yleensä vanhuksia tai perussairaita ihmisiä. Samat ihmiset on vaaravyöhykkeellä tämän sikainfluenssan kanssa.
 
Pelottaa hieman, koska se oli kurja tauti sairastaa. Muistutin lapsille että pesevät käsiään aina koulun/kaupan ja vastaavien jälkeen huussihäyntien lisäksi. Rokotuksia en sensijaan ole edes harkinnut koska ollaan kaikki normikuntoisia ja terveitä.
 

Yhteistyössä