pelottaako teitä muita äitejä tehyn irtisanomiset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienten äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienten äiti

Vieras
Minulla vauva 5vk, ja olen kauhuissani jos tarvitaan hoitoa eikä sitten sitä saada. Kaikki syksyn rs-virukset ja rotavirukset kun alkaa jylläämään, moni vauva kuolee jos ei pääse sairaalaan hoitoon. Meilläkin kolme isompaa lasta, jotka ahkerasti kantavat kotiin tauteja. Pelottaa kyllä ihan hirmuisesti, vaikka ymmärrän hoitajia ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että ansaitsevat ison palkankorotuksen. Niin vaativaa ja raskasta työtä se on, ja moni paperinpyörittelijä ansaitsee kaksi kertaa enemmän jopa tekemättä työpäivän aikana yhtään mitään!!!

Musta OIKEESTI kamalinta tässä koko asiassa on se, että ne ihan tosissaan miettii että miten ne korvaa irtisanoutuneet EIKÄ sitä, mitä kaiken järjen mukaan pitäisi: MITEN VOISI ESTÄÄ NE IRTISANOUTUMISET!

Kaiketi se on vaan tapa pelotella, että näin me teidät korvataan, mutta näin "sivustaseuraajana" tulee aika voimaton olo kun ajattelee, että näin vähänkö sitä AMMATTITAITOISTA ja koulutuksen saanutta henkilökuntaa arvostetaan, kun aiotaan vaan pikakouluttaa johonkin Teholle tai synnärille ihmisiä muualta...

Erityislapsen äitinä tietysti pelottaa lapsen puolesta jos tulee jotain...
mutta kamalasti pelottaa myös yhden hoitajan takia jos hän irtisanoutuu ja "kadotan" hänet elämästäni...:ashamed:

Olen aika varma, että tilanne ei voi mennä niin pitkälle, että aletaan vaarantamaan ihmishenkiä oikeesti. Lääkärit ovat kuitenkin paikalla ja olen kuullut, että heillä on aikomus tehdä myös hoitajien töitä. Hoitajia tullaan ehkä siirtämään niihin sairaaloihin, joissa on vajetta tai potilaat niihin sairaaloihin, joissa on hoitajia. Hommat on vaan PAKKO järjestää niin, että hoitoa saadaan akuuttitilanteissa. Jos selkeesti irtisanomisten takia joku esim menettäisi henkensä niin mikä soppa siitä syntyisikään. Toisaalta jos joku 100-vuotias huonokuntoinen vanhus kuolee niinä päivinä, media laittaa sen varmaan heti ensimmäiseksi "uhriksi" :/

Mä uskon että jos on tosi hätä, siihen saa apua vaikka tehyn työntekijät irtisanoutuisikin.

Mun mielestä palkkaa isompi ongelma alalla on pula osaavasta henkilökunnasta.

Yhteistyössä