Pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hattaratar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hattaratar

Uusi jäsen
04.10.2012
4
0
1
Vuosien yrittämisen ja rankan keskeytyneen keskenmenon jälkeen raskaustesti plussasi. Olen varma että kesken menee taas enkä uskalla iloita yhtään. Raskausviikot on nyt ehkä 5+6 tai jotain sinne päin, pitkän ja epäsäännöllisen kierron vuoksi ei voi tietää varmoiksi, eli viikot voi olla varhaisemmatkin tai todella huonolla tuurilla myöhemmät. Kävin tänään ultrassa, vaikka tiedän että se on liian aikaista. Kohdussa näkyi paksuuntumaa, ei muuta. Kiinnostaisi kovasti tietää, onko kukaan muu erehtynyt käymään vielä tässä vaiheessa ja mitä on näkynyt?

En tajunnut kysyä hoitajalta näyttikö tilanne hänen mielestään epänormaalilta. Seuraava ultra annettiin kahden viikon päähän. Noin viikko sitten tihrutti muutaman päivän ajan vähän ruskeaa ja vaaleanpunaista, yhtenä päivänä vuoto oli ihme limaista ja ruskeaa, vähän runsaampaa mutta ei kuitenkaan menkkoja vastaavaa. 5+0 päivänä raskaustestissä oli vain korkeintaan hailakkaa haamua, seuraavan kerran testasin 5+4 ja silloin viiva näkyi selvästi. Nyt luulen että tämä on kohdunulkoinen, ruskea lima, myöhään näkyvä testitulos... Masentaa ja tunnustelen koko ajan onko hartiat kipeät ja välistä tuntuu että ne on, mutta onko se todellista vai psykologista. Raskausoireina on tällä hetkellä vain nippailut alavatsassa ja aavistuksen verran rinnat kipeät välillä. Liikunnan jälkeen tuntui eilen huimausta.

Toivon et sulla on tilanne selkiytynyt. Itsellä oli alkuraskauden (noin rv 6) ja se keskeytyi niin et hiukan tuhrutti pari päivää, mutta vuotoo ei sen enempää tullut. Oli sulautunut kohdun seinämiin ja 5 viikkoa tosta alkoi menkat. Ensin testit näytti plussaa, sit hiipu ja kun kävin mittaan hcg:n niin ensin oli 46 ja muutaman päivän päästä oli alle 5. Oireet oli aika niukat sillon. Kun hcg oli ton 46 niin kohdussa näkyi silloin juurikin paksuuntumaa mikä viittasi siihen et raskaus oli alussa, mutta kun hcg mitattiin uudelleen niin ei enää ollut toivoa.

Olen pahoillani puolestasi. Epävarmuudessa olen täällä edelleen, sama vähäinen vuoto jatkuu ja nyt viikonloppuna on ollut vähän supistusmaisia vatsakipuja. Huomenna vien pissanäytteen tulehduksen varalta. Täytyy vaan yrittää sopeutua tähän jännittämiseen ja odottaa miten käy. Nyt en ainakaan tipahda yhtä korkealta kuin viimeksi, kun mitään keskenmenoon viittaavia oireita ei ollut. Multa ei ole muuten ollenkaan mitattu tuota hcg:ta.

Toivotaan, että se on ihan harmitonta vuotoa! Itse olen kokenut ainakin yhden keskenmenon ja tästä viimeisimmästä ei ole tietoa oliko tuulimuna vai keskenmeno, sillä sain testiin haalean plussan, ja se pikkaisen vahvistui, mutta lopulta vuoto alkoi ja testi näytti negaa ja koko ajan tuntui mahassa menkkamaista kipua, kurjalta tää tuntuu koska ehdin iloita vaikka ei varmaan olisi pitänyt. : / toivotaan parasta, olisiko teillä ensimmäinen lapsi?

Voi itku, kyllä meitä tämän kokeneita on paljon. Ensimmäinen lapsi olisi, ja tuo yksi keskenmeno tosiaan takana. Nyt vaan tuntuu ettei meillä mitenkään voi olla niin hyvää tuuria että tämä raskaus jatkuisi. Ja kun joillekin keskenmenoja tulee niin monta peräkkäin. Tänään ei ole onneksi ollut mahakipuja, mutta tiputtelu on samanlaista. Karmeaa tämä jännittäminen!!! Jos tästä selvitään, niin lapsesta tulee varmaan täys pessimisti, kun on äiti ollut tämmöisessä mielentilassa.. :|

Yhteistyössä