Pelottaa vähän viedä lapset hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolehtija äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolehtija äiti

Vieras
Olen kuullut paikkakunan päiväkodeista huonoa palautetta. Lapset saavat olla pissivaipoissaan pitkään, hoitajat eivät huolehdi kakkapyllyn pesusta....jne...jne..

Nämä asiat saavat pohtimaan vaikka mitä päiväkotien työntekijöistä. Lapset ovat vielä pieniä ja eivät osaa pitää välttämättä puoliaan isoissa ryhmissä, koska hoitajia ei ole tarpeeksi. Sitten ihmetellään, että miksi iho palaa pissistä tai kakasta punaiseksi...

Olen oman veljeni kohdalla joutunut todistamaan myös sitä, että hoitaja on syrjinyt veljeäni. On mukamas ollut liian villi jne... Siis hoitaja syrjinyt, kyllä vaan! Ja miten voi pientä lasta syrjiä. Kylmät väreet tulevat, jos lapsiin pitää hoitajien purkaa jaksamattomuuttaan.

Mulla on hyvä neuvo, jos miettii luottaako hoitohenkilökuntaan? Niin jos ei luota tai kukaan ei ole yhtä hyvä lasta hoitamaan kuin sinä, niin sitten pitää jäädä itse lasta hoitamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24244917:
kuulo puheet on usein niitä kuulopuheita, joissa ei ole nimeksikään totta. seuraa tilannetta ja puutut sitten tarvittaessa asiaan. etukäteen ei kannata pelätä ja maalailla piruja seinälle

Miksi sä sitten mollaat pph:ita kuulopuheiden perusteella?
Hieman ristiriitasta.

Hae pph paikkaa sitten, hoitajalla on vähemmän lapsia ryhmässään ja ehtii enemmän keskittyä hoitolapsiinsa, vaihdella vaippoja tiheämpään jos tarvii ja lapsi ja hoitaja tulevat toisilleen tutuiksi.

Jos jostain tietystä päiväkodista kuuluu huonoa palautetta kannattaa ottaa se vakavasti. Ainakin jotain vaikeuksia on ollut, onko enään, henkilökunta voi olla vaihtunut, sitä ei tiedä.

Hoida lapses kotona! ei päiväkodeissa vaihdeta vaippaa joka pissauksen jälkeen,siihen ei vain kertakaikkiaan ole aikaa eikä mahdollisuutta. Toki kakkavaipat vaihdetaan,heti kun ne havaitaan. Perhepäivähoitajatkin voi olla terroristeja,kuka lasten puolia pitää kun ei ole muita aikuisia katsomassa miten hoitaja kohtelee lapsia??? päiväkodissa sentään on useampi silmäpari ja nenä haistamassa kenen housut haisee :)

[QUOTE="vieras";24244920]Hoidappa sitten lapses kotona..[/QUOTE]

Tekisi mieli peesata. Minäkään en laita lapsiani tämän kaupungin päiväkotiin, kun onnistuin saamaan kokeneen ja ihanan pph:n.

no jos ei ole luottamusta päiväkotia kohtaan,ei auta muu kuin hoitaa lapsensa itse.
kukaan ei pakota sinua viemään lapsiasi hoitoon.
itse en jaksa uskoa että kaikki päiväkodit olisivat huonoja,en oikeestaan sitäkään että 1 kokonainen päiväkoti kohtelisi lapsia huonosti.sehän tarkoittaa sitä että kaikki aikuiset ko.
talossa olisivat tympääntyneitä työhönsä.....?
itse päiväkodin pientenpuolella työskentelevänä ainakin teen parhaani lasten eteen(ja vanhempien myös) ja voin sanoa että kun palkkakin on mitä on,ja sitten nämä vanhemmat mitkä kyyläävät,arvostelevat ja tuovat julki selvästi että en osaa hoitaa heidän lapsosiaan tarpeeksi hyvin tekee mieli lyödä hanskansa tiskiin. kaikkesi annat ja todella ajattelet lapsen hyvää ja parasta. se on hoitajalle kovin ikävää,kun selvästi huomaa että luottamus ei pelaa.
siksi on parempi,jos uskot ja koet nämä asiat mitä sanoit että hoidat lapsesi ihan itse.

sitä en kiellä,että jos jutuissa on oikeasti perää,todistetusti,on asialle tehtävä jotakin.mutta sitä en ymmärrä että miksi sitten asiaan ei ole puututtu aikasempaa? juoruilla kun on taipumus kasvaa matkan aikana..

ja lapsista kyllä oikeasti näkee kuinka viihtyvät.pienistäkin.

Yhteistyössä