Pelottaa testata

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tiedän, että tähän on avautumiseen on vain yksi vastaus, mutta avaudun silti.

Poistatin kierukan joulukuun lopussa, ekat menkat tuli helmikuussa, seuraavat kierrot olivat 33-28-28. Pari viikkoa sitten ihmettelin ruokahalun lisääntymistä, laitoin sen pms-oireiden piikkiin. Viime viikonloppuna oli menkkamaista jomotusta alavatsalla, jota ihmettelin, koska mulla kipua on vain vuodon alettua. Menkkojen piti alkaa la-su. Maanantaina tuli rinnat kipeiksi. Nyt parina päivä on ollut näröstystä, minimaalista pahoinvointia (en ehkä huomaisi, jos en seuraisi oireita). Lihakset ovat tulleet normitreenistä aivan äärettömän kipeiksi, ihan kuin olisi ollut treenitaukoa, vaikkei ole. Mahassa nippailee. Pari päivää on ollut, juoksevaa, maitomaista valkovuotoa.

En vaan uskalla tehdä testiä... Mitä jos tää onkin vaan pitkä kierto (nyt kp 34), jos noi 2 viimeistä oli sattumalta säännölliset, enhän mä voi vielä tietää onko mulla säännöllinen kierto vai ei. Ja ehkä mä kuvittelen oireet.

Tuntuu, että kaikki muut testaa jo ennen kun menkat on myöhässä. Onko kohtalontovereita, jotka ei oo uskaltanut testata kovinkaan aikaisin?
 
vierailija
Ennen e-pillereitä oli mahdollisuus, että voisin tulla raskaaksi, nappasin apteekista jälkiehkäisyn ja soitin ajan äitiysneuvolaan pillereiden aloittamisesta. Menkat tuli myöhässä, mutta tuli kuitenkin. Myös seuraavat oli myöhässä, pitkälti vain suuren stressin takia. Näiden väleissä tein myös kolme nega testiä.

Ikää mulla 19, tilanteessa aivan yksin, kerroin vain kaverille, joka asuu aivan muualla ja tuki kaikkiin lopputuloksiin oli. Lopuksi itku kurkussa kerroin myös äidille, että aika myöhässä on mutta testit negaa. Onneksi menkat kuitenkin tuli. Mulla myös pahoinvointia ja joitain muita oireita, mutta ajattelen, että ne tosiaan oli vain kuvitelmaa.

Koko tän ajan, mitä oon ollut seksuaalisesti aktiivinen, pillereillä tai ilman, oon tosi vainoharhanen siitä, jos olisinkin raskaana ja se on ikävää. Joka kierron lopussa hirvee pelko, jos ei alakaan ajallaan.

Olipa multa pitkä avautuminen, huh. En kyllä tästä oo puhunu kuin yhdelle kaverille ja äitille osan.

Tee testi. Mulla meni monta yötä miettiessä mahollisia lopputuloksia ja itkiessä, mutta se voi myös tuoda sun tarvitsemaa mielenrauhaa. Tarvittaessa tee useampi, hakeudu terveydenhuoltoon ja selvitä asia. Ei tee mielelle hyvää
 

Yhteistyössä