Pelottaa synnytys! Auttakaa rakkaat siskot...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Apua ihan viimesiä viedään ja pelottaa ihan tajuttomasti synnytys. Mä alan tärisee horkassa heti kun tulee kipeempiä suppareita ja pitää valmistautua lähtöön (tähän asti menneet ohi)...

Miten ihmeessä mä selviän siitä, pitikin mennä lukemaan pari kauhutarinaa ihan hirveistä synnytyksistä ja nyt taas alkaa pelko vallata mielen.
Mä en kestä kipua, voi apua jos tulee ihan kaamea kokemus ja ei saa kunnon kivunlievitystä ja se kestää ja kestää. Mulla on niin iso mahakin että mahtuneeko se edes ulos, voi apuaaaa :(
 
äiti
Luottavaisin mielin eteenpäin.
Kyllä se lapsukainen sieltä syntyy,ei sinne vilä ole kukaan jäänyt.

Se menee omalla painollaan koko homma,ei kannata turhaan murehtia.

Itelläkin edessä jonkun kuukauden kuluttua.
 
mää
Elä hättäile, ei se oikeesti oo niin kayheeta ku nuo kauhutarinat antaa uskotella, ne on vaan äitien "sotajuttuja". Hyvin se menee ja nyky lääkkäillä saadaan ihan varmasti kohtuu kivuton synnytys. Sitä paitsi se on sellasta kipua et sen unohtaa kun käärön saa kainaloo, tsemppiä :) t.neljän lapsen äippä
 
Ja vaikka se vähä koskeekin, niin sen oikeesti kuuluu niin tehä. JA mieti - se on tosi lyhyt aika sun elämästä. Mee vaan luottavaisin mielin ja ota vastaan kaikki mitä on tullakseen. Ihana palkinto odottaa synnyttämisen jälkeen! =) Terveisin: 2kk sitten synnyttänyt äiti =)
 
Yritä suhtautua rauhallisesti. Mitä enemmän jännittää, sitä vaikeampaa voi olla. Kannattaa synnärille mennessä kertoa kätilölle että pelottaa ja jännittää. Monesti jo sen sanominen voi helpottaa.

Pyydä kivunlievitystä. Ilokaasu on hyvä. Samoin spinaali tai epiduraali.
 

Yhteistyössä